Monolith + clone (verwerkt in audio meubel)

Started by NielsLu, March 28, 2020, 08:26:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jossie

#175
Quote from: NielsLu on March 12, 2022, 17:09:41
Probleem hiervan is dat ik dan een van de woofers in de voorwand, achterwand of zijwand moet doen. Dat wil ik niet vanuit esthetisch oogpunt, ik heb er bewust voor gekozen om een down-firing subwoofer te bouwen zodat je de woofer niet ziet ;)

Was op zich wel goede tip hoor ::) maar omdat het in de woonkamer staat en ik het zo mooi in het kastje heb weggewerkt, ga ik toch voor een andere optie.

Wat is er dan tegen de achterwand  ::)  Kijk jij daar vaak?

Heb je betonvloer?
Omni !

NielsLu

Quote from: jossie on March 12, 2022, 20:47:55
Wat is er dan tegen de achterwand  ::)  Kijk jij daar vaak?

Heb je betonvloer?

Is het verstandig om een woofer richting de muur te plaatsen? Ik dacht altijd dat dat niet verstandig is. Wij hebben inderdaad een betonvloer.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

jossie

Quote from: NielsLu on March 12, 2022, 20:56:44
Is het verstandig om een woofer richting de muur te plaatsen? Ik dacht altijd dat dat niet verstandig is. Wij hebben inderdaad een betonvloer.

Hoeveel ruimte kun je daar max toestaan?
Omni !

NielsLu

Quote from: jossie on March 12, 2022, 20:58:50
Hoeveel ruimte kun je daar max toestaan?

De kast staat zo'n 10 cm van de muur
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

jossie

Omni !

morca

Quote from: jossie on March 12, 2022, 15:44:17
LT is nergens voor nodig, als je écht laag wil en gaat inmeten kies je uiteraard de woofer met de grootste X-max. Met de twee Peq's in de module kun je dan een beetje corrigeren, niet genoeg dan een minidsp invoegen. Dirac kan dit ook voor je doen.

LT is theoretisch wel interessant maar in een huiskamer onzinnig, je zult toch de room modes moeten aanpakken.

Ik heb een jaar geleden al voorgesteld om er een lab12 bij te zetten, kan ook nog steeds als je die ergens goedkoop kunt scoren. 2 x 12" = 1 x 15". Kan net met de power als je je een beetje beheerst.
Ik pas ook geen LT filter toe.
Totaal overbodig in huis.


Ralf67

Ook maar 10 cm bij een SVS PC13 ultra tot de vloer .