Videoland werkt niet meer met Chromecast ?

Started by Jack_D, March 27, 2020, 22:47:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jack_D

Beste forumgenoten,

Ik snap er geen biet van.
Bij mijn vriendin hebben we 3 Chromcast's en geen 1 werkt meer met Videoland.
Tot een paar maanden terug werkte Videoland en de Chromecast nog goed, nu dus niet meer.

Het cast icoontje is wel te zien in de Videoland app maar is grijs, dus er gebeurd niets als je er opdrukt, want het icoontje moet zwart van kleur zijn.

Netflix, NPO, Youtube, foto's casten, scherm van je smartphone casten, enz enz.... werkt allemaal, zelf het scherm van de Videoland app casten werkt, totdat je een film opstart dan geeft geeft hij een melding dat hij niet kan casten?

We hebben een Chromecast eerste generatie, een tweede generatie en een Ultra. Op alle drie krijgen we geen film gecast naar de tv via de Videoland app. De Ultra hangt via een Ethernetkabel aan het netwerk, niet via wifi. Dus zwakke wifi is niet het probleem. Op de smartphone zelf kun je wel film kijken. Hebben 3 smartphones geprobeerd, 1 met Android 6 en twee met de nieuwste Android en alles helemaal up-to-date. Maar Videoland casten, ho maar, dat lukt niet.

Ik snap er geen biet van.... :blush: :blush: ??

Het enigste aparte is dat internet uit de muur komt, dan naar het modem, en dan naar een aparte router waar wifi en ethernet vandaan komt. Deze tweede router zit op een ander subnetmasker, dan het modem/router waar internet op binnen komt, zelfde subnetmasker en twee routers dat werkt niet. Maar deze setup draait al jaren zo en heeft tot een paar maanden geleden ook met videoland goed gefunctioneerd. Alles al aan en uit gezet, alle apps verwijderd(ook de Google home app) en opnieuw geïnstalleerd, chromecast gereset.

Alles qua internet werkt goed, behalve dat stomme casten van Videoland naar Chromecast.


Via Google ook niets van een oplossing kunnen vinden.


Bij mij thuis werkt het wel allemaal goed via de zelfde account, zou dus iets niet goed moeten zitten in het netwerk van mijn vriendin?, of kan er nog wat anders roet in het eten gooien

Help... wie weet raad...... :worship: :worship:

Mokumer45

Welke netwerk provider heeft je vriendin? Als het KPN is, kan dat wel eens het probleem zijn. Ik heb nl ongeveer hetzelfde probleem gehad en dat kwam door het verhoogde beveiligingsniveau van het internet van de KPN. Om de een of andere reden werkt Chromecast niet met/op dat beveiligingsniveau. Ik heb mijn Chromecast maar aan mijn jongste dochter gegeven, die heeft Ziggo als netwerk provider en daar werkt het prima. Ik heb zelf maar iets anders gekocht en die werkt prima. Kostte ongeveer hetzelfde als de Chromecast Ultra en kan nog veel meer. Mocht het dat het niet zijn, dan heb ik ook geen idee meer, maar zijn er misschien andere forumleden, die een oplossing weten of kunnen bedenken. 
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

KillerbeeNL


Is dit via een Apple device ? , is er ook al een keer een poging gedaan met een Android device?.

Kijk hier eens rond , geen Videoland probleem maar wel een cast probleem.

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/itv-app-wil-niet-casten-na-update-van-itv-app-versie-6-5-3-484979/index3.html

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

oud_account_1

Werken de devices wel als je ze in jouw huis gebruikt?
Ik vermoed eerder een DNS issue, kan je bv OpenDNS, Quad9 of 1.1.1.1 gebruiken?
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Jack_D

Quote from: KillerbeeNL on March 28, 2020, 11:20:14
Is dit via een Apple device ? , is er ook al een keer een poging gedaan met een Android device?.

Kijk hier eens rond , geen Videoland probleem maar wel een cast probleem.

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/itv-app-wil-niet-casten-na-update-van-itv-app-versie-6-5-3-484979/index3.html

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk


Er zit totaal niets van Apple in de setup, alles android en "domme" tv's


Quote from: squadra on March 28, 2020, 11:48:10
Werken de devices wel als je ze in jouw huis gebruikt?
Ik vermoed eerder een DNS issue, kan je bv OpenDNS, Quad9 of 1.1.1.1 gebruiken?

Thuis werkt alles prima, bij mijn vriendin niet
Zal me eens verdiepen in het DNS gebeuren in combinatie met Videoland, ben redelijk thuis in het computer en netwerk gebeuren. Maar dit probleempje met videoland blijkt een lastige.


Quote from: Mokumer45 on March 28, 2020, 01:34:29
Welke netwerk provider heeft je vriendin? Als het KPN is, kan dat wel eens het probleem zijn. Ik heb nl ongeveer hetzelfde probleem gehad en dat kwam door het verhoogde beveiligingsniveau van het internet van de KPN. Om de een of andere reden werkt Chromecast niet met/op dat beveiligingsniveau. Ik heb mijn Chromecast maar aan mijn jongste dochter gegeven, die heeft Ziggo als netwerk provider en daar werkt het prima. Ik heb zelf maar iets anders gekocht en die werkt prima. Kostte ongeveer hetzelfde als de Chromecast Ultra en kan nog veel meer. Mocht het dat het niet zijn, dan heb ik ook geen idee meer, maar zijn er misschien andere forumleden, die een oplossing weten of kunnen bedenken.

Tele2 is de provider bij mijn vriendin, bij mij thuis juist KPN en daar werkt het goed :confused:

HJ

Quote from: Mokumer45 on March 28, 2020, 01:34:29
Welke netwerk provider heeft je vriendin? Als het KPN is, kan dat wel eens het probleem zijn. Ik heb nl ongeveer hetzelfde probleem gehad en dat kwam door het verhoogde beveiligingsniveau van het internet van de KPN. Om de een of andere reden werkt Chromecast niet met/op dat beveiligingsniveau. Ik heb mijn Chromecast maar aan mijn jongste dochter gegeven, die heeft Ziggo als netwerk provider en daar werkt het prima. Ik heb zelf maar iets anders gekocht en die werkt prima. Kostte ongeveer hetzelfde als de Chromecast Ultra en kan nog veel meer. Mocht het dat het niet zijn, dan heb ik ook geen idee meer, maar zijn er misschien andere forumleden, die een oplossing weten of kunnen bedenken.
Wat heb jij gekocht?

Mokumer45

Een Xiaomi Mi Box S. Bevalt tot nu prima, maar gebruik hem niet heel erg veel. Zit gekoppeld aan de TV in de slaapkamer en daar kijk ik niet zo heel veel naar de TV. Met dit apparaat werkt je gewone TV als een smart TV.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Mokumer45

@ Jack_D: Is Tele2 niet ook een onderdeel van KPN? Hier zou dan dus dezelfde sleutel toegepast kunnen worden en als die dan (automatisch?) is ingevoerd, heb je dus wrs een probleem. Bij mij werd aangegeven door KPN, dat ik deze sleutel moest gaan gebruiken, omdat de vorige niet veilig/goed genoeg meer was. Meteen na de update werkte mijn Chromecast niet meer en na zoeken (o.a. met Google) kwam ik er achter, dat alle Chromecasts niet werken met die nieuwe sleutel. Hebben ze "goed" gedaan!
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

HJ

Quote from: Mokumer45 on March 28, 2020, 14:38:32
Een Xiaomi Mi Box S. Bevalt tot nu prima, maar gebruik hem niet heel erg veel. Zit gekoppeld aan de TV in de slaapkamer en daar kijk ik niet zo heel veel naar de TV. Met dit apparaat werkt je gewone TV als een smart TV.
Thnx. Ik heb een soortgelijk probleem maar dan met terug kijken bij ziggo.
In mijn geval denk ik dat ziggo de zaak bewust heeft dicht getimmerd Zodat men verplicht is een nextbox oid van hun te gebruiken.

Mokumer45

Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

KillerbeeNL

Quote from: hans. on March 28, 2020, 16:52:55
Thnx. Ik heb een soortgelijk probleem maar dan met terug kijken bij ziggo.
In mijn geval denk ik dat ziggo de zaak bewust heeft dicht getimmerd Zodat men verplicht is een nextbox oid van hun te gebruiken.
Hier alleen een Ci+ kaart in de tv maar op mijn Zidoo H6pro mediabox en een Air-mouse werkt de ZiggoGo app prima , op die manier kijk ik/wij terug terug.
Alleen wat last van lipsync problemen maar goed dat neem ik voor lief.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

HJ

Quote from: KillerbeeNL on March 28, 2020, 19:29:53
Hier alleen een Ci+ kaart in de tv maar op mijn Zidoo H6pro mediabox en een Air-mouse werkt de ZiggoGo app prima , op die manier kijk ik/wij terug terug.
Alleen wat last van lipsync problemen maar goed dat neem ik voor lief.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
Zou je voor de zekerheid eens willen proberen om bv. the voice kids terug te kijken? Bij ons lukt dat dus niet meer. En dat is met de CC maar ook via de tv browser.

Jack_D

Wat bedoel je met "sleutel"
En de chromecast werken alleen niet bij Videoland, Netflix, NPO en al het andere werkt ie goed. Je zou denken de cromecast doet het wel of niet?

Quote from: Mokumer45 on March 28, 2020, 14:50:06
@ Jack_D: Is Tele2 niet ook een onderdeel van KPN? Hier zou dan dus dezelfde sleutel toegepast kunnen worden en als die dan (automatisch?) is ingevoerd, heb je dus wrs een probleem. Bij mij werd aangegeven door KPN, dat ik deze sleutel moest gaan gebruiken, omdat de vorige niet veilig/goed genoeg meer was. Meteen na de update werkte mijn Chromecast niet meer en na zoeken (o.a. met Google) kwam ik er achter, dat alle Chromecasts niet werken met die nieuwe sleutel. Hebben ze "goed" gedaan!

Mokumer45

Met sleutel bedoel ik de beveiligingssleutel, die KPN gebruikt om zijn netwerk te beveiligingen.
Als er alleen bij een bepaalde zender problemen zijn, zal dat wrs niet aan de Chromecast of aan de netwerkbeveiliging van KPN liggen, maar ben ik bang, dat er iets bij die zender veranderd is.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Jack_D

Ben er nu twee middagen mee bezig geweest, ben er klaar mee, heb het abo Videoland opgezegd.


Ga nu maar eens kijken of primevideo wat is, maar daar kan je met 1 account maar met z'n 3e tegelijk kijken, das eigenlijk net 1 te weinig



KillerbeeNL

Quote from: hans. on March 28, 2020, 20:31:25
Zou je voor de zekerheid eens willen proberen om bv. the voice kids terug te kijken? Bij ons lukt dat dus niet meer. En dat is met de CC maar ook via de tv browser.
ik ga het morgen voor je proberen

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

J.A.F._Doorhof

Probeer het eens via gast toegang . misschien wil dat
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jack_D

Even geprobeerd, maar werkt helaas ook niet....


Quote from: J.A.F._Doorhof on March 30, 2020, 12:06:03
Probeer het eens via gast toegang . misschien wil dat

KillerbeeNL

Quote from: hans. on March 28, 2020, 20:31:25
Zou je voor de zekerheid eens willen proberen om bv. the voice kids terug te kijken? Bij ons lukt dat dus niet meer. En dat is met de CC maar ook via de tv browser.
Vandaag geprobeerd via de mediaplayer Zidoo H6Pro met Ziggo Go app , ik kan terugkijken.

Soms wil het tijdens een uitzending niet lukken het programma metteen terug te kijken dus misschien had je daar last van.

Probeer nu nog meer eens terug te kijken.

groet

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

HJ

Quote from: KillerbeeNL on March 30, 2020, 14:17:18
Vandaag geprobeerd via de mediaplayer Zidoo H6Pro met Ziggo Go app , ik kan terugkijken.

Soms wil het tijdens een uitzending niet lukken het programma metteen terug te kijken dus misschien had je daar last van.

Probeer nu nog meer eens terug te kijken.

groet

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
Bedankt voor het proberen,  ik denk dat het verschil is dat op jouw mediaspeler de ziggo app zelf staat.
Met mijn CC werkt het dus niet(ik heb er meerdere), en via de build in tv browser werkt het ook niet, Deze devices werken anders blijkbaar.
Het werkte tot een paar maanden terug prima btw.


KillerbeeNL

Quote from: hans. on March 31, 2020, 18:52:09
Bedankt voor het proberen,  ik denk dat het verschil is dat op jouw mediaspeler de ziggo app zelf staat.
Met mijn CC werkt het dus niet(ik heb er meerdere), en via de build in tv browser werkt het ook niet, Deze devices werken anders blijkbaar.
Het werkte tot een paar maanden terug prima btw.
zonder het topic te willen kapen van de ts , met de CC had ik al vaker last van  het te kunnen streamen , volgens mij door Ziggo en consorten al langer afgeschermd , ze willen gewoon hun boxen kwijt.

Ik houd het voorlopig bij mijn Zidoo.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

HJ

Quote from: KillerbeeNL on April  1, 2020, 14:10:12
zonder het topic te willen kapen van de ts , met de CC had ik al vaker last van  het te kunnen streamen , volgens mij door Ziggo en consorten al langer afgeschermd , ze willen gewoon hun boxen kwijt.

Ik houd het voorlopig bij mijn Zidoo.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
Dat idee heb ik al een tijdje.
(Van kapen wat mij betreft geen sprake, ik dacht dat  dit mss gerelateerd zou kunnen zijn.)