Elac 208.2 gepimpt

Started by audio_stabilo, October 17, 2020, 17:12:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audio_stabilo

Quote from: JGvH on October 21, 2020, 10:36:12
Heeft de rotel ook streaming aanboord?

Nee :)

Maar het is opgelost. Andere voeding in pc

audio_stabilo

Even ter test ! Audreal CS88
Klinkt schitterend! Nadeel is alleen dat je dit niet aan laat staan als je tv kijkt. Meestal hebben wij de tv aan over de speakers.
Maar met muziek klinken buizen wel even veeeeeeel lekkerder. En alvast een kachel voor de winter.

30 kg schoon aan de haak
2x60 watt @ 8 ohm (push pull)

Ralf67

Wat doen de Elacs op deze buizenversterker ?

audio_stabilo

Quote from: Ralf67 on October 21, 2020, 19:22:36
Wat doen de Elacs op deze buizenversterker ?

Ik sluit hem net aan. Maar wat ik nu hoor... gedetailleerd, ruimtelijk, en een heerlijk laag.


Ralf67

Half uurtje wachten tot de buisjes warm zijn.

En dan opnieuw luisteren.

audio_stabilo

Alleen met een avondje tv kijken zet je dit niet aan

Ralf67

Soundbar erbij voor TV ?

audio_stabilo

Quote from: Ralf67 on October 21, 2020, 19:31:08
Soundbar erbij voor TV ?

Ja even kijken. Kijken ook vaak feesten via de speakers op YouTube. En het is wel fijn als dat nog een beetje lekker klinkt

audio_stabilo

Phoe...  keuzes
Een buizenbak of mijn rotel. De rotel kan je lekker hele dag aan hebben met een muziekje... de buizenversterker niet. Kan wel... maar dat doe je niet zo snel

audio_stabilo

Hoe doen andere mensen dat hier ? Kan je een buizenversterker prima voor dagelijks gebruik gebruiken? Paar uur een achtergrond muziekje terwijl je bezig bent bijvoorbeeld.

chansig

Wat jij wilt toch? Staat niets over in de manual neem ik aan.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audio_stabilo

Is er geen manier dat je speakers op een normale en een buizen aan kunt sluiten? Zodat ik voor dagelijks gebruik de normale kan gebruiken

chansig

Yep een versterker switch....bv van Dynavox.

Maar geen idee waar je nu bang voor bent.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audio_stabilo

Quote from: chansig on October 22, 2020, 07:54:33
Yep een versterker switch....bv van Dynavox.

Maar geen idee waar je nu bang voor bent.

Gr. Hans

Ik heb altijd het gevoel dat een buizenversterker niet voor dagelijks gebruik is. En dat je dat niet zomaar aanzet als je lekker bezig bent in huis voor achtergrond muziek

Rowdy

Waarom zou een buizenversterker niet voor dagelijks gebruik kunnen zijn?

JGvH

Dan speel je alleen in t weekend met buizen :colgate:. Zonder gekheid tuurlijk kun je m dagelijks gebruiken. Buisjes gaan in verloop van tijd wel wat achteruit maar dan kun je ze vervangen. Je kunt ook prima tweaken met buisjes.

audio_stabilo

Het laag is weer goed ! Vond het toch nog niet zoals het was. Bleek toch 1 speaker uit fase te staan toen ik de speakers uit de kast haalde!

frits marantz

Dat kan gebeuren als je ze eruit gehad hebt. Hoe ontdekte je het?

JGvH

Waar speel je momenteel mee?


Ralf67

Tijd voor iets anders  8)

Genoeg moois te koop 2dehands aan luidsprekers.

JGvH


JGvH

Quote from: JGvH on November  6, 2020, 18:53:11
wil je kleinere vloerstaande of boekenplank speakers?
denk dat audiogek bezig is andere apparatuur te scoren en geen tijd heeft om te reageren ;D

Matthijs1973

Quote from: JGvH on November  7, 2020, 12:24:54
denk dat audiogek bezig is andere apparatuur te scoren en geen tijd heeft om te reageren ;D
als je een beetje langer zijn vragen volgt dan weet je dat toch? Nieuwe spullen, nieuwe vragen, antwoord gekregen waar iedereen hier tijd in stopt, maar ondertussen staat het alweer op Marktplaats.
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200