Degelijke soundbar buget max 800,-

Started by PorscheHD, March 25, 2020, 11:36:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PorscheHD

Goed even wat veranderingen in de setup maar om niet volledig aan de tv vast te zitten kwa geluid moet er dan een soundbar komen.

Buget max 800,- (hoeft niet op  ;D)

Wat ga ik er mee doen,

Radio luisteren voor de vrouw Spotify voor de kids of achtergrond muziek (streaming met app dus)
Gamen vaak en films 1 a 2 in de week en Netflix series.
Subwoofer is denk ik wel een must al heb ik totaal geen ervaringen met soundbars.....

Iemand die hier wel wat ervaring mee heeft en wellicht wat tips?

Ben zover wat Yamahas tegen gekomen.....

thepioneer

De LG serie met Meridian technologie klinker erg goed vind ik. Heb je ook direct Google Assistant en een ingebouwde Chromecast.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

htandre

Yamaha BAR400
Heb ik in de keuken hangen, prima geluid voor € 500,-

André
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

Rowdy


CineSmurf

Ik ben wel blij met mijn denon heos. Goedkoop bij ing met rentepunten.  :thumbs-up:
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

NielsLu

Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

KillerbeeNL

tips , als jouw tv b.v 2 HDMI poorten te kort komt dan kan het handig zijn een soundbar te kiezen met 2 of meer HDMI inputs.

waneer je nu nog 1 HDMI poort over hebt op de tv (ARC voor het geluid) dan stop je daar de soundbar HDMI output in en zo kan je schakelen tussen de HDMI die weer zijn aangesloten op de soundbar.

Een Optical input op de soundbar en output op de tv (zonder ARC) is ook handig om alles wat aan geluid binnenkomt op de tv (nog een HDMI  een scart of ander ouder apparaat aangesloten op de tv) via de soundbar te laten klinken.

Verder vind ik dat de JBL (maakt volgens mij alleen speakers) bij ons goed klinkt , ga gewoon luisteren in de winkel met een mobiel (Bluetooth en een paar audio nummers) in de hand en een nummer wat je kent en hoe jij vind dat deze moet klinken.

p.s ARC = Audio Return Channel

succes met jouw keuze [emoji106]

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

PorscheHD

TV gaat alles rechtstreeks in, toekomst HDMI 2.1

Hoor van de vrouw nu dat ze een Yamaha speaker ook goed vind..... ::) Dus ook die optie even kijken als het al iets beter klinkt als de tv ben ik al blij en die LG C9 klinkt al niet verkeerd...... :headbanging:

KillerbeeNL

Quote from: PorscheHD on March 25, 2020, 19:33:45
TV gaat alles rechtstreeks in, toekomst HDMI 2.1

Hoor van de vrouw nu dat ze een Yamaha speaker ook goed vind..... ::) Dus ook die optie even kijken als het al iets beter klinkt als de tv ben ik al blij en die LG C9 klinkt al niet verkeerd...... :headbanging:
gehoorzaam!! , neem een Yamaha , kost alleen iets meer maar die hebben een mooi surround effect met heel veel kleine speakers.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

timster

Ik heb de Samsung q90r. Geeft best een hele goede atmos ervaring. Je kunt ook een stapje lager zonder draadloze speakers achter.

PorscheHD

Ging allemaal een beetje hard, Cambridge set heeft wel geteld 30min op marktplaats gestaan en toen al opgehaald na een uur voor de vraagprijs.....

Normaal duurt dit weken...

De vrouw vind een soundbar niks staat lelijk etc op meubel. Ik vond tv geluid van de LG prima maar ze moet wel radio hebben dus heb een Yamaha Musicast 50 besteld aangezien hier ook de tv op aangesloten kan worden en deze past precies in het meubel onder de tv dus opgeruimd staat netjes..... Allicht weer wat beter dan tv geluid en anders prima voor casual muziekje op de achtergrond.


KillerbeeNL

deze is van ons , ben er zeer tevreden mee en is m.i. zeker niet storend.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)