Actieve luidsprekers gezocht!

Started by ivo1986, March 21, 2020, 07:56:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cantodea

#25
Hmm Kef LS 50 geen laag??

Eerste plaatje:de LS 50 W zonder subwoofer haalt toch makkelijk 45 Hz en dit is reeds gecorrigeerd met REW
Het tweede plaatje Kef LS50 W met twee XTZ 8.17 subwoofers.. rechte curve tot 29 Hz..
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Cantodea

#26
Iets misgegaan, hieronder het plaatje zonder sub..

Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Cantodea

Verder zou ik ook eens een kijkje nemen op de website van Buchardt Audio. In Juni wordt de A500 gelanceerd en deze ziet er zeer veel belovend uit en wekt alleszins mijn interresse!

https://www.buchardtaudio.com/products/a500-black-bundle
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

DofN

Quote from: Cantodea on March 21, 2020, 14:09:46
Iets misgegaan, hieronder het plaatje zonder sub..

Is prima voor een monitor..
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

#29
Quote from: Cantodea on March 21, 2020, 14:19:46
Verder zou ik ook eens een kijkje nemen op de website van Buchardt Audio. In Juni wordt de A500 gelanceerd en deze ziet er zeer veel belovend uit en wekt alleszins mijn interresse!

https://www.buchardtaudio.com/products/a500-black-bundle

Hé, leuke luidsprekers. Een softdome in een waveguide? Interessant, ik ga meteen op zoek naar de metingen.

Gevonden.. Leuk hoor!

https://www.buchardtaudio.com/s400-detailed-description
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

ivo1986

Quote from: Cantodea on March 21, 2020, 14:19:46
Verder zou ik ook eens een kijkje nemen op de website van Buchardt Audio. In Juni wordt de A500 gelanceerd en deze ziet er zeer veel belovend uit en wekt alleszins mijn interresse!

https://www.buchardtaudio.com/products/a500-black-bundle
Heel gaaf zien die er ook uit! Ga me verder in verdiepen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

ivo1986

Quote from: TabCam on March 21, 2020, 14:02:51
Mijn ervaringen waren minder goed qua actieve luidsprekers. Dynaudio 60 XD gingen indrukwekkend laag maar waren meer om een feestje mee te bouwen dan realistisch klinken. Bij mij waren de Dutch & Dutch 8c waarschijnlijk stuk, geen detail in het hoog. Wel fijn qua interactie met de ruimte maar minder handig om te integreren in een HT set.

De Kii Three heeft mijn vriendin helaas afgeschoten. De eerste demo van zowel de Kii Three als de Dutch&Dutch 8c beviel wel! Uiteindelijk ben ik nu voor passieve luidsprekers gegaan om die eventueel zelf om te bouwen naar actief.  Maar ben al erg blij met hoe ze nu klinken.
Dynaudio valt af. Voor een feestje komt er wel een jbl.

Ben benieuwd wat mijn vriendin van de Kii vindt. Qua techniek klinkt het als de champions league.

DofN

Als je D&D te duur vindt, dan vallen de Kii's ook af.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

vanzomereng

Onderstaande zeer betaalbare aktief luidsprekers
- Elac ARB-51
- Canton Smart Vento 3
- Canton Smart A25  slanke vloerstander
- Nubert nuPro X-4000
- Nubert nuPro A-600
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

katwax

Quote from: chansig on March 21, 2020, 12:14:44
Uhhhhh....de Kii kan zich meten met de Dutch & Dutch.  :D

Gr. Hans
:P

Ben jij al ooit de Kii gaan beluisteren? Toen ik aan de Kii ging bestond Dutch&Dutch nog niet en was er in actief luidspreker landschap niet echt iets anders te vinden (op niveau van Kii)
Moest ik ze tegenkomen zou ik ze zeker beluisteren, maar de nood is er niet :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Tabcam

Maakt wel of niet tweedehands veel uit voor je? En heb je een budget in gedachten? Actieve speakers worden namelijk minder vaak op de tweedehands markt aangeboden en er zijn ook best mooie koopjes bij nieuwe luidsprekers zoals de Vanatoo Transparent One Encore.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

ivo1986

Quote from: TabCam on March 22, 2020, 09:06:34
Maakt wel of niet tweedehands veel uit voor je? En heb je een budget in gedachten? Actieve speakers worden namelijk minder vaak op de tweedehands markt aangeboden en er zijn ook best mooie koopjes bij nieuwe luidsprekers zoals de Vanatoo Transparent One Encore.
Ziet er ook weer interessant uit!

Zoek wel echt een grote upgrade tov mijn Dynaudio xeo 2's.

cccp

Quote from: ivo1986 on March 22, 2020, 09:47:55
Ziet er ook weer interessant uit!

Zoek wel echt een grote upgrade tov mijn Dynaudio xeo 2's.
Dynaudio XD 600 of 400.

Cyral

#38
Heb zelf sinds kort de Dali Callisto 6c en kom van een setje Kef ls50 wireless met subs. Ben erg tevreden zeker het midden en hoog voelen voor mij als een upgrade. Klinkt erg natuurlijk.

En zover nog niet het gemis aan een subwoofer. Ze halen met goede autoriteit tot iets voorbij de 30hz in mijn ruimte.

ivo1986

Quote from: Cyral on March 22, 2020, 22:28:19
Heb zelf sinds kort de Dali Callisto 6c en kom van een setje Kef ls50 wireless met subs. Ben erg tevreden zeker het midden en hoog voelen voor mij als een upgrade. Klinkt erg natuurlijk.

En zover nog niet het gemis aan een subwoofer. Ze halen met goede autoriteit tot iets voorbij de 30hz in mijn ruimte.
Dank voor je reactie! Dali en Buchardt maken grote kans.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

DofN

Helaas is de actieve variant met de hub nog niet subwoofer geschikt.

Of je moet een HK WiSA subwoofer nemen, maar die kan zich niet meten met mijn huidige subs. Of je moet geen gebruik maken van de hub, en de actieve variant met je eigen spul en DSP inregelen. Maar ik denk dat het wel handig is om gebruik te maken van hun DSP, die zich ook driedimensionaal laat inmeten, juist vanwege het gewenste cardioide afstraalgedrag door de actieve sub aan de achterzijde.

De passieve variant vind ik niet interessant genoeg.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

MAW

#41
Quote from: TabCam on March 21, 2020, 14:02:51
Mijn ervaringen waren minder goed qua actieve luidsprekers. Dynaudio 60 XD gingen indrukwekkend laag maar waren meer om een feestje mee te bouwen dan realistisch klinken. Bij mij waren de Dutch & Dutch 8c waarschijnlijk stuk, geen detail in het hoog. Wel fijn qua interactie met de ruimte maar minder handig om te integreren in een HT set.

Ik ken beide luidsprekers. Een paar weken geleden heb ik nog geluisterd naar Dynaudio XD 60 in een goede ruimte. Daar stonden ook Kii Three, en die waren naar mijn mening wel duidelijk beter maar die zijn ook gewoon duurder. De XD 60 ligt imo heel fijn in het gehoor. ik kan geen nadeel bedenken. Ik vind dat echt een heel fijne luidspreker.

Ze zijn niet goedkoop, maar je krijgt er imo wel wat moois voor terug.
Gr. Martijn

MAW

Quote from: katwax on March 21, 2020, 22:57:30
:P

Ben jij al ooit de Kii gaan beluisteren? Toen ik aan de Kii ging bestond Dutch&Dutch nog niet en was er in actief luidspreker landschap niet echt iets anders te vinden (op niveau van Kii)

Laten we Geithain en ATC niet vergeten. Die maken zeker wel actieve speakers van hetzelfde niveau.
voor wat het waard is: ik heb wel een duidelijke voorkeur voor Geithain in relatie tot Kii (ik heb beide).
Gr. Martijn

Passion4Sound

De Focal SM-9, beluister deze eens

MAW

#44
Quote from: Passion4Sound on March 24, 2020, 21:03:49
De Focal SM-9, beluister deze eens

Inderdaad! In het prijssegment van die Focal SM9 lijkt de Dynaudio Core 59 me ook interessant trouwens!

Gr. Martijn