Nieuwe (thuis) setup, draadloos bedraad?

Started by PorscheHD, March 25, 2020, 09:56:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PorscheHD

Goedemorgen

Ik ben voor de verandering weer aan het overwegen over te gaan op head hifi inplaats van mijn stereo voornamelijk ruimte gebrek beperkte indeel mogelijkheden van de woonkamer en altijd een vaste plek moeten hebben op de bank op in de beste positie te zitten. Ook luister ik minder muziek laatste jaren waardoor ik de set wat overdreven vind in de woonkamer.  En mijn nieuwe OLED geef meer dan prima geluid voor tv kijken en series etc. Kan dan altijd nog een soundbar overwegen.

Het idee is dus om mijn stereo set (Cambridge Audio CXN en CXA 60 inc Focal Chorus 816v) te verkopen en daarvan een leuke headhifi set te kopen. Maar nu zit ik met wat twijfels....


Ik luister voornamelijk Sporify omdat ik met alle abbos tegenwoordig 10euro per maand duur genoeg vind. Budget is denk ik max 1000,- maar is bijvoorbeeld een PX7 van B&W niet genoeg?

- Ik hou van warme sound en gewoon strakke bassen. Heb in het verleden hoofdtelefoons gehad waar ik de hoge tonen te vel vond en de bass te weinig of niet genoeg aanwezig.

Mijn beste ervaring die ik al eens gehad heb was een Denon D7200 met een Marantz HD AMP maar ik vraag me af of ik dit niet een beetje te vind nu. Ook moet er dan weer een losse streamer bij.

Al met al heeft iemand ideeen over een leuke set die kwa kwaliteit niet onder doet voor de stereo set die ik heb maar ook niet gelijk mega high end is.

Telefoon die ik eventueel zou gebruiken als bron is een OnePlus 6

katwax

Ik ben zeer tevreden van de PX7, redelijk warm van sound, qua bass is hij minder dan bv Sony -> persoonlijk vind ik dit beter in balans bij de PX7, waar de Sony naar mijn gevoel iets teveel laag geeft.
Ik gebruik hem voonamelijk aan computer met Spotify en ook voor confcalls, maar de mic is niet super, de ANC is dan weer zeer goed.

Indien je geen ANC nodig hebt zijn er volgens mij wel betere zijn, zeker als je wat meer wil uitgeven, maar dan denk ik dat een goede headfi versterker aan te raden is :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

HJ2

Hier nog een tevreden PX7 gebruiker.

Hij past tenminste over mijn oren (angstig detail: die blijven je hele leven groeien mannen!) en sluit goed af, ook met bril.
Daarbij is hij comfortabel en daardoor lang te dragen. Zeker voor Spotify gebruik is dat prima in balans, maar ook met b.v. mijn Fiio M9 klinkt e.e.a. prachtig in Hi Res.
If you always do what you always did, you always get what you always got...

Tabcam

Ik kan je MrSpeaker/Dan Clark Audio aanraden. De Aeon Flow 1 is waarschijnlijk relatief goedkoop te scoren en de Aeon Flow 2 schijnt nog beter te zijn maar die heb ik nog niet beluisterd. Zelf heb ik de Alpha Prime en ben er nog steeds blij mee, alhoewel die eigenlijk iets te zwaar is.

Qua versterking zou ik er een THX AAA 887 versterker pakken met een goede topping dac. Kan je al klaar zijn voor onder €400,-

Wil je één apparaat kan je richting een Topping dx3pro gaan. Niet perfect maar erg goede prijs/kwaliteit.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

PorscheHD

B&W goede ervaringen mee met de PX7 wireless en de bedrade toen. PX5 vond ik niks.... ANC is voor mij niet belangrijk..... PX5 toen veel haperingen met bleutooth zat niet lekker en vond hem ook niet lekker klinken, kon ook niet zo hard had ik het idee P7 zat meer power in.

Kwa bedrade set met losse versterker ben ik eigenlijk bang dat ik weer ga overdrijven en over de top ga en dat wou ik eigenlijk niet. Plus dat ik dan weer een soort gebonden zit aan een luisterplek en daar wou ik voor nu eigenlijk vanaf. Ook weinig buget over voor iets van een soundbar.

Ik denk dat de beste optie een draadloze Hoofdtelefoon een P7 of??????

En dan met de rest van het buget een soort van goede soundbar kopen voor de vrouw kids en mijzelf voor radio en casual Spotify films en gamen.

Rowdy

Misschien een Steljes Audio ML30-HD versterker + Steljes Audio MS2 streamer.

bmateijsen

Ik heb nog meerdere B&W PX7 nieuw in doos en folie beschikbaar tegen aantrekkelijke prijs ;). (ook PX5, PX en P9 :D).

katwax

Quote from: bmateijsen on March 26, 2020, 08:53:25
Ik heb nog meerdere B&W PX7 nieuw in doos en folie beschikbaar tegen aantrekkelijke prijs ;). (ook PX5, PX en P9 :D).
Folie om hem in te pakken?  :P
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Xander32

Wellicht een eenvoudig aan te sturen hoofdtelefoon op een Bluesound Node?

Ik heb een tijdje op die wijze van muziek genoten met een B&W P9 Signature.
Die laatste kan je relatief voordelig bemachtigen indien je een ING rekening hebt (< €500).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

PorscheHD

#9
Die kant wil ik niet opgaan dan loopt de hobby weer uit de klauwen  :P ga een PX7 proberen die nu op mijn hoofd staat...... Lijkt me het beste kan er mee de tuin in op bed op de bank in de auto op vakantie overal  :pompom: :headbanging:

Eerste indruk is goed! Misschien nog wat inspelen? Hoge tonen nog wat heftig hier en daar. Al is het natuurlijk ook weer even wennen van luidsprekers naar dit.

@bmatijsen

Dat is net even te laat helaas heb er nu volle pot voor betaald  :sigh:

Of ik was natuurlijk weer eens te snel..... Dat zal het wel zijn. Ga het hier eerst eens mee doen en wellicht voor erbij later een setje voor in de woonkamer  :sarcasm:

Trouwens voor mijn gevoel ging de P7 Wireless toen harder of ik ben stok doof aan het worden..... Zit met deze toch ook op bijna max......

PorscheHD

Gebruiken jullie hem met of zonder ANC klinkt namelijk beter als het aan staat zou ik bijna zeggen.....

katwax

Quote from: PorscheHD on March 26, 2020, 21:25:33
Gebruiken jullie hem met of zonder ANC klinkt namelijk beter als het aan staat zou ik bijna zeggen.....

Ik gebruik hem met ANC op auto, mij viel zo direct geen verschil op.
Natuurlijk omdat ANC extern geluid blockt kan het geluid wel zuiverder klinken.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

PorscheHD