Denon avr 1513 vs Marantz SR7009

Started by psycho-tr, March 24, 2020, 22:19:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

psycho-tr

Ik wil mijn instapper avr 1513 die overigens perfect werkt vervangen door een SR7005/7009.
Is dit een vooruitgang kwa prestaties?

Mijn set bestaat uit 2x BA M250 en wordt aangevuld met een subwoofer XXLS400/Klipsch 112.

Jack_D

Zou me verbazen als je daar niet op vooruit zou gaan :D .
Je reciever( en belangrijker het versterker gedeelte) gaat dan zo een klasse of twee omhoog. En je krijgt er wat nieuwere toeters en bellen bij, maar dat is persoonlijk of je daar waarden aan hecht of niet. Jammer dat je speakers geen bi-amp mogelijkheid hebben anders was het nog leuker voor je geworden.


Je ,zeker niet slechte, speakers voor wat ze gekost hebben worden dan wel de zwakste schakel in je set. Maar wel een mooi uitgangspunt om later nog eens naar andere speakers te kijken voor een verdere upgrade van je set.
Maar voor nu ga je dan zo ongeveer wel het maximale uit je BA M250' s halen met een SR7009

psycho-tr

Bedankt voor je reactie, Dat is goed om te horen😁.

Extra toeters en bellen hecht ik niet veel waarde aan, gaat mij meer om het versterker gedeelte.
Heb al wat research gedaan maar vraag mij af of er veel verschil zit tussen een SR6005 en SR7005?

Leuk dat je over de speakers begint. Ik ben aan het kijken voor Monitor Audio Gx50 denk dat dit wel een upgrade is. Echter wacht ik eerst af hoe het corona virus zich gaat ontwikkelen.

toetertje

Ik zou de Ma gx50 eerst ergens goed beluisteren.
Mij vielen ze enorm tegen. Het mid hoog is prima,
maar het laag wat ze geprobeerd hebben eruit te
halen, lijkt nergens op. (let op! , dit is mijn mening).
Jouw m250 kunnen het heel erg goed doen, op een
iets betere versterker dan die, die je nu hebt.

psycho-tr

Dat is een goede tip! Bedankt.

Ik heb ooit met Marcel(hchifi) gebeld om de M250 te upgraden. Hij zei toendertijd:als de klank en geluidsbeeld je aanstaat zou ik ze niet upgraden. Je moet een upgrade in een hogere prijsklasse zoeken als je veel harder wilt spelen.

En dan zit ik nog met de WAF, vind de M250 best mooi om te zien en mijn vrouw ook.
Volume van mijn versterker is nog nooit hoger gegaan dan 70.0 Dus eigenlijk speel ik nooit heel hard.

Jack_D

Netwerkaansluiting is een groot verschil, is voor mij persoonlijk wel een belangrijk punt.

Als Engels geen probleem is is onderstaande linkje (kort door de bocht) wel aardig voor de beeldvorming
http://what-the-diff.blogspot.com/2011/09/marantz-sr7005-vs-sr6006-vs-sr6005.html

Quote from: psycho-tr on March 25, 2020, 07:33:32
Bedankt voor je reactie, Dat is goed om te horen😁.

Extra toeters en bellen hecht ik niet veel waarde aan, gaat mij meer om het versterker gedeelte.
Heb al wat research gedaan maar vraag mij af of er veel verschil zit tussen een SR6005 en SR7005?

Leuk dat je over de speakers begint. Ik ben aan het kijken voor Monitor Audio Gx50 denk dat dit wel een upgrade is. Echter wacht ik eerst af hoe het corona virus zich gaat ontwikkelen.

psycho-tr

Die had ik al gelezen.

Kan ik in feite zeggen dat een 6000/7000 serie beter is dan mijn Avr betreft het versterker gedeelte?

Jack_D

Beter is een relatief begrip... ben geen elektronica expert maar er zitten componenten in met betere spec's en zwaarder travo en je hebt een boel meer vermogen. En dat meer vermogen is, hoe gek het ook klinkt, niet alleen fijn om harder te spelen, maar ook op lagere volumes.

De 6005 heeft geen Hyper Dynamic Amplifier Modules (HDAM) de 7005 en 7009 wel, is geen must maar is net weer wat duurder dan ze niet in je apparaat stoppen. Is trouwers echt een Marantz dingetje

Maar hoeveel je de spec's ook bestudeerd, hoe het echt klinkt weet je pas als het bij jouw thuis speelt. Maar met de 7000 serie moet er wel iets goed fout zitten wil dat niet beter klinken.... die 6000 serie ken ik om eerlijk te zijn niet goed, heb ik nog nooit ergens horen spelen.

Quote from: psycho-tr on March 25, 2020, 14:43:28
Die had ik al gelezen.

Kan ik in feite zeggen dat een 6000/7000 serie beter is dan mijn Avr betreft het versterker gedeelte?