Avr 1513

Started by psycho-tr, March 24, 2020, 22:01:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

psycho-tr

Hallo allemaal,

Heb een vraag betreft mijn Denon AVR 1513.

Ik heb mijn AVR door middel van optische kabel en ARC aansluiting van tv aangesloten.
Er is geen beeldbron aangesloten op mijn AVR.

Gebruik de tv om alleen films te kijken via netflix en tv via een app op de tv.
Irriteer mij mateloos aan dat ik de menu/volume van de AVR niet zie op het beeld omdat er geen beeldbron aangesloten is op de AVR.

Als ik mijn tv op HDMI 4(arc) zet dan zie ik het wel.
Is er hier een oplossing voor?

toetertje

Dat zelfde, heb ik ook met marantz. Denk niet dat er iets aan te doen is,
op het moment dat je de apps gebruikt, ziet je tv de hdmi van de denon niet meer.
De optische kabel, heb je eigenlijk niet nodig met arc.

psycho-tr

Quote from: toetertje on March 24, 2020, 22:07:40
Dat zelfde, heb ik ook met marantz. Denk niet dat er iets aan te doen is,
op het moment dat je de apps gebruikt, ziet je tv de hdmi van de denon niet meer.
De optische kabel, heb je eigenlijk niet nodig met arc.


Jammer, ik had stiekem gehoopt dat Marantz daar geen last van had gezien ik een SR7009 op het oog heb.

Raar, als ik de optische kabel wegneem dan is mijn geluid weg. Even naar de instellingen kijken dus.

hillie

Ondersteunt je HDMI kabel wel ARC?

psycho-tr

Quote from: hillie on March 24, 2020, 22:29:06
Ondersteunt je HDMI kabel wel ARC?

Goeie! Hoe kom ik daar achter?

Jack_D

#5

Ik moet ook nog iets instellen in mijn tv setup onder Setup=>vierra link settings<VIERRA Link On>, dan krijg je onder het sound menu een optie erbij Speaker Selection, die zet ik dan op <Home Cinema>anders heb ik gewoon het tv volume en niet het volume van de versterker. Werkt met tv, apps enz via arc. Heb een Marantz SR8012 en Panasonic 4k tv.


Op je versterker arc aanzetten is ook wel handig , maar dat had je vast zelf al bedacht :D 
En ik moet ook in het versterker menu HDMI Audio Out op AVR zetten

Andere merken tv's hebben een andere benaming voor VIERRA Link, moet je ff de handleiding van je tv bekijken, of ff Google.....

Dacht trouwers dat alle HDMI kabels arc ondersteunen, e-arc weet ik niet hoe dat zit

Succes, hoop dat je het alsnog aan de praat krijgt..... :thumbs-up:

Quote from: psycho-tr on March 24, 2020, 22:01:24
Hallo allemaal,

Heb een vraag betreft mijn Denon AVR 1513.

Ik heb mijn AVR door middel van optische kabel en ARC aansluiting van tv aangesloten.
Er is geen beeldbron aangesloten op mijn AVR.

Gebruik de tv om alleen films te kijken via netflix en tv via een app op de tv.
Irriteer mij mateloos aan dat ik de menu/volume van de AVR niet zie op het beeld omdat er geen beeldbron aangesloten is op de AVR.

Als ik mijn tv op HDMI 4(arc) zet dan zie ik het wel.
Is er hier een oplossing voor?

psycho-tr

In mijn avr kan ik niks van arc kiezen. Is hij zo basic?

Zal even in de menu van mijn tv (sony 65XE9005) kijken

Jack_D

Staat bij mij in de receiver onder video/hdmi


Quote from: psycho-tr on March 27, 2020, 21:04:55
In mijn avr kan ik niks van arc kiezen. Is hij zo basic?

Zal even in de menu van mijn tv (sony 65XE9005) kijken

Mokumer45

Net een foto van de achterkant bekeken. Ik ben bang, dat dit model helaas (nog) geen AVR heeft, dit kwam volgens mij pas in de latere modellen.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.