Epson TW-7400 VS TW-9400 moeilijke keuze

Started by Mkloppie, March 24, 2020, 20:34:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mkloppie

Ik ben al een poosje aan het rond kijken voor een projector.  Ik gebruik nu even een oude Acer beamer (H6510BD) voor het kijken. Maar nu de vakanties toch eigenlijk niet door gaan kan ik net zo goed gaan upgraden naar een wat beter projector. Want ik had laatst ook een blueray speler gekocht maar de HDMI is te oud van mijn tv en huidige projector dus kan hem niet voor alles gebruiken.

Ik zit met de thuis bios in de huiskamer ik kan dus niet alles perfect maken. 
Hieronder is een foto van hoe ik het nu heb staan.
 
XY-scherm van 105  inch ALR

En hier even een totaal overzicht van de kamer.


Het grote raam kan ik redelijk verduisteren overdag.


En in de avond is het gewoon prima te doen.


Maar door de ventilator aan het plafon ben ik een beetje beperkt welke projector ik kan gaan gebruiken.  Nu weet ik dat de 2 Epson projectoren redelijk veel mogelijkheden hebben voor montage en afstelling. Daarom mijn keuze voor een Epson projector.

Nu ben ik al een keer ergens gaan kijken waar ze beide projectoren hadden hangen. En ik zag daar niet heel erg veel verschil in de 2 projectoren.
Maar thuis begon ik veder te zoeken op forums en kwam ik toch wel 2 grote verschillen tegen.

1) het verschil in HDMI bandbreedte 10 of 18GB.  wat ga ik daardoor missen. Ik weet ook dat de 9400 de eerste is met 18GB dus alle gebruikers van de oudere series (9200,9300) hadden het ook niet. Missen jullie iets?  zag op een review wel dat hij een paar media files had die daardoor niet wilde afspelen.   En ik zou er in de toekomst misschien ook op willen gaan gamen.

2) de 7400 schijn je niet te kunnen caliberen op kleuren enz.  Is dat heel erg in mijn omgeving?

Ik weet dat de 9400 beter is met kleuren bereik en zwart waardes. Maar zoals jullie kunnen zien is het in een huiskamer en ik lees heel veel dat door die witte omgeving het eigenlijk geen verschil meer is omdat de 9400 niet veel mooier kan weer geven dan de 7400 in een huiskamer omgeving.

Het is voor mij ook mijn eerste thuisbios en projector.

angelo41

hier hangt een 9400 in de ht woonkamer.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


angelo41

#2
hier ook wit plafond. en ik zie da je een alr scherm hebt. dus zou helemaal goed moeten komen kwa reflecties. ik kan hier wel volledig verduisteren. rolluiken.
en die bandbreedte tja gemini man op 60 frames speelt perfect op de 9400. 10gb doorlaat? hmmm

natuurlijk wel nogal prijsverschil ts beide.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk

J.A.F._Doorhof

9400 is een flink stuk beter dus zou die adviseren
We kunnen hem altijd een keer laten zien als dit voorbij is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"