Chromecast Spotify volume issue opgelost?

Started by GPO, March 22, 2020, 14:06:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GPO

Ik gebruik sinds een jaar een chromecast op mijn receiver om o.a. spotify te gebruiken.

Ik merkte altijd al dat er een enorm volume verschil is tussen albums via spotify afgespeeld vs albums van CD of de NAS. Tussen een CD of Spotify zat wel rond de 10/15 dB verschil. Ik moest muziek dus veel harder zetten via Spotify met de Chromecast dan als ik iets van de NAS afspeelde of een CD afspeelde.

Echter sinds deze week merk ik dat dit volume verschil er nauwelijks meer is. Ik heb al mijn settings nagekeken in mijn spotify app, maar daar is niks veranderd (alles in de hoogste kwaliteit mogelijk en volume leveling uit).

Het lijkt erop dat ze dat dus opgelost hebben, maar ik kan er niets over vinden. Alhoewel Spotify ontzettend onduidelijk is over wat ze precies updaten. Het kan ook zijn dat Google iets in de chromecast veranderd heeft.

Zijn er meer mensen waar dit opgevallen is en dus nu ook merken dat Spotify via Chromecast weer normaal volume heeft? Zover ik weet was dit nooit echt een probleem met Spotify connect trouwens; het gaat echt om de combi met Chromecast.

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

gizmo2

#1
dat probleem met lage volume met chromecast/spotify heb ik voor een poosje geleden ook gehad, dit had ik nodig om dat mijn voorversterker toen stuk was en genoodzaakt was om het volume via de app te laten gaan.

mijn voorversterker werkt al weer een poosje normaal en ik weet wel dat google/spotify er toen mee bezig was om het op te lossen en zou zo maar kunnen dat het nu opgelost is.

https://community.spotify.com/t5/Other-Partners-Web-Player-etc/Low-Volume-on-Chromecast/td-p/4801530
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up: