Wat vinden jullie van deze set

Started by Audio Home Landgraaf, March 21, 2020, 04:01:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blue-eyes

Het is de toon die de muziek maakt!



Ik vind het een prachtige set, met ontzettend veel potentie! Gaaf dat je dit zo al bij elkaar hebt, aan de reacties te lezen is er nog veel meer te halen. Als je nu al tevreden bent is dat gaaf, kan je nagaan dat het nog veel mooier kan worden ;)

Mijn vorige set was ook een Classe set, ik was gevallen voor de looks en afgehaakt toen er geen door ontwikkeling in Atmos, etc. kwam.


Ik ben benieuwd of je de handschoen oppakt, men wil graag helpen hier, komt alleen af en toe wat "rot" over. Mensen bedoelen dat hier niet zo ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

DofN

Zeker zijn er luidsprekers die, gecorrigeerd, tegen een muur geplaatst kunnen worden. D&D bijvoorbeeld. Maar ook on-wall speakers maken gebruik van de "infinite baffle" die dan ontstaat. Lyngdorf raadt ook aan luidsprekers icm RP direct tegen de wand te zetten. Ik gaf in mijn post aan dat ik niet zie waar en hoe correctie, al dan niet fysiek, is toegepast.

Dat weergave uiteindelijk een kwestie van smaak is, is evident. Dat neemt niet weg dat er meer te zeggen is over geluidsweergave dan enkel wat de smaak is van iemand die ernaar luistert. Ik verwijs ook weleens naar de 'circle of confusion' van Toole, en tegelijkertijd naar de diverse onderzoeken die hij gedaan heeft naar geluid en geluidsweergave icm psycho-akoestiek.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

J.A.F._Doorhof

Aangezien we een rtm krijgen
De oproep om aub elkaar of met rust te laten als je elkaar niet ligt of elkaar te negeren.

Aub doe eens lief ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jahtari

B&W heeft een geniale marketing truc uitgehaald met hun  "wij staan ook in de abbey road studio". Dan moet het wel goed zijn. En oh wacht, als ik dat ook koop, dan heb ik dat geluid ook.

Weet dat veel muzikanten, producers, etc. vaak helemaal niet veel soeps hebben staan qua monitors. Hoe vaak ik in docu's allerlei goedkope KRK's en Yamaha's zie....

Verder heeft elke studio zowat een ander merk. Ik zou zeggen dat B&W een zeldzaamheid is. Het is eerder iets van Genelec, ATC, Focal, PMC, etc.

Ergo: bizarre combinatie van dure apparatuur in goedkoop meubilair in een onbehandelde ruimte.

We helpen je graag verder op weg!
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

fluissie

#54
Quote from: J.A.F._Doorhof on March 23, 2020, 10:11:31
Aangezien we een rtm krijgen
De oproep om aub elkaar of met rust te laten als je elkaar niet ligt of elkaar te negeren.

Aub doe eens lief ;)

nou op negeren staat ie al even maar t blijft lastig met rust laten aangezien je steeds dezelfde naam ziet na een post van me in welk topic dan ook ...

tenminste als je mij en me maat bedoelt ?

Hannibal_

Helemaal vergeten... welkom hier!

Volgens mij lijk je me een muzieklifhebber gezien het materiaal aan de muur en de cd's in de rand van een van de foto's.

Benieuwd hoe het verder gaat met de indeling en set.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Idske

En ik vraag me nog steeds af voor wie de waarschuwing op de platenspeler nou is :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
HT: 7.1.4 | Denon X4300H + Denon PMA 1510 ae | 2 x Dali Zensor 7 | 8 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | XTZ 12.17 Edge | JVC X7900 | Synology NAS | Zidoo Z9X | Apple TV 4K

Huiskamer: 5.0.0 | Denon 2113 | 2 x Dali Zensor 5 | 2 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | Panasonic 65ST50 | xbox one s | Dune hd solo lite

Graphtuner

wat een gedoe hier  :(

Supermooie componenten en alle respect als je nog niet de tijd hebt gehad om de inrichting af te werken en/of je de optimale ruimte hebt... niet iedereen heeft die luxe.

Maar ik hoop niet dat het de bedoeling is dat je je set op dit forum maar mag tonen als alles PERFECT is opgesteld en de ruimte PERFECT is en alles PERFECT is ingericht? Zoja dan zal ik mijn topic ook moeten verwijderen vrees ik...
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

fluissie

#58
Ts vraagt toch ; wat vinden jullie ?

Is het dan alleen maar de bedoeling dat je veren in iemands reet stopt ?? ( En dan nog zijn er genoeg veren gegeven om een schrale Arie te hebben )

Tabcam

Het is de toon die de muziek bepaald. We kunnen zaken ook genuanceerder benoemen. Dat is dezelfde boodschap zonder de negatieve ondertoon. Het is bij vele topics wel duidelijk dat men dat ofwel expres doet dan wel niet wil/kan begrijpen :nopompom:.

Zoals eerder gezegd, het is een forum en dan kan je dat verwachten. Ik vraag me af hoe iedereen het IRL zou zeggen. Ik gok een stuk milder :angel:!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

GPO

#60
Heerlijk hoe zelfs de meest simpele topics beetje doordraaien als bepaalde iemanden zich erin bevinden. haha... Ik geniet ervan.  :happy:  :clapping:

Anyway, over de set van TS... en dan met de nogal open vraag 'Wat vinden jullie van deze set'.... grappig

Het zijn hele mooie componenten en de speakers zijn waanzinnig, maar ik snap ook niet dat al die apparatuur zo dicht bij elkaar staat. Het is erg onrustig. En ook staat het niet symmetrisch; de TV staat uit het midden. Echt mijn OCD kan dat niet aanzien....  :devil:

En natuurlijk klinkt het niet als Abbey Road; dat is een professionele studio. Hoezo denk je dat het klinkt zoals daar? De akoestiek is daar vele malen beter, en dat bepaald in grote mate het geluid. Hoe mooi de componenten ook zijn.

En doe er ff wat leestekens en hoofdletters in. En af een toe een 'return' om alinea's te creeren; dat leest wel zo prettig....   :-X

Maar die B&W's zijn wel echt een kunststukje, prachtig. Hoe groot is die TV eigenlijk? Die lijkt wat klein, maar dat zal wel gezichtsbedrog zijn.
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

GPO

Quote from: TabCam on March 21, 2020, 13:50:34
Wel apart dat ze bij de Abbey Road drie luidsprekers hebben? Weet iemand wat daar het doel van is?

Oh, ik ging er eigenlijk van uit dat ze daar ook surround mixen doen met een ideale 4G opstelling (overal Gelijke speakers dus ... onder andere). In mijn beleving is die speaker in het midden dus de center speaker...  >:D
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

chansig

#62
Quote from: TabCam on March 26, 2020, 11:29:27
Het is de toon die de muziek bepaald. We kunnen zaken ook genuanceerder benoemen. Dat is dezelfde boodschap zonder de negatieve ondertoon. Het is bij vele topics wel duidelijk dat men dat ofwel expres doet dan wel niet wil/kan begrijpen :nopompom:.

Zoals eerder gezegd, het is een forum en dan kan je dat verwachten. Ik vraag me af hoe iedereen het IRL zou zeggen. Ik gok een stuk milder :angel:!

Het wordt negatief gemaakt door anderen. Audiomensen zijn gevoelig voor opmerkingen aangaande hun spullen. Zeker als andere mensen dan gaan ook nog gaan praten over zaken (akoestiek) waar ze (degene van wie de set is waar het over gaat) iets minder verstand van hebben. Want a) de set is prachtig en b) het geluid dus ook. Bij a zal het grootste deel het ermee eens zijn...bij b dus minder mensen. En dan wordt men verdrietig, reageert men gepikeerd, verongelijkt, boos etc.

De rode draad is dat iedereen het een prachtige set componenten vindt maar zich niet kan voorstellen dat er sprake is van een optimaal geluid. De TS draagt hier, door zijn bewoordingen, zelf ook nog wat aan bij.

Maar goed...ben een beetje klaar met dat forumgeneuzelangetenengebeuren.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

fluissie

Quote from: GPO on March 26, 2020, 17:58:29
Heerlijk hoe zelfs de meest simpele topics beetje doordraaien als bepaalde iemanden zich erin bevinden. haha... Ik geniet ervan.  :happy:  :clapping:

:nopompom:


Toch fijn dat sommigen geen schrale arie er aan over houden  :tongue2: :tongue2: :tongue2:😂

felix01

Quote from: Audio Home Landgraaf on March 21, 2020, 04:01:26
dit is de set zoals die nu in mijn woonkamer staat ik zou wel eens willen weten
Wat vinden jullie van deze set met Classé Audio componenten en Bowers & Wilkins
Speaker's en Subwoofer vinden de set bestaal uit de volgende componenten
CD / DVD Speler : Classé Audio CDP-502
Voorversterker / DAC / Processor : Classé Audio CP-800 Mk2
Eindversterker's : 4 x Classé Audio CA-M400 ( 2 per speaker voor Bi-amping )
Speaker's : Bowers & Wilkins 800 Diamond
Subwoofer : Bowers & Wilkins ASW850
alles is gebalanceerd aangesloten met goede kabels ook op de speaker's zitten goede kabels
dit is dezelfde set zoals die ook in de Abbey Road Studio in London staat en wordt gebruikt
ik heb voor deze set gekozen omdat ik het geluid net zo wil horen in mijn woonkamer
als dat het is opgenomen in de studio en ondanks de iets mindere acoustic in mijn woonkamer komt het toch aardig in de richting en ben ik zeer tevreden met deze droom set
het geluid van de Abbey Road Studio in de woonkamer wat wil je nog meer

mooie set,mooie componenten met veel potentieel , ;D

VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Audio Home Landgraaf

Quote from: Idske on March 23, 2020, 17:48:58
En ik vraag me nog steeds af voor wie de waarschuwing op de platenspeler nou is :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

die is voor de mensen die komen luisteren en de handjes niet kennen thuis houden als ze apparatuur met veel knopjes zien en je weet een foutje is zo gemaakt en dan wordt het een erg dure grap als je pech hebt