Wat voor speakers op een NAD M3 versterker

Started by Timmetjee22, March 19, 2020, 20:17:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Timmetjee22

Goedenavond,

Ik heb al enige tijd een NAD M3 in mijn bezit i.c.m Millon Phantom S speakers.
Nu wil ik een paar speakers erbij aanschaffen, ik zat te denken aan Dynaudio...
Heb zelf wel is Dynaudio speakers gehoord, maar niet op deze versterker.

Hebben jullie ervaringen met NAD i.c.m Dynaudio?

Ik hoor het graag.

John Wx

Als jij Dynaudio mooi vind kan het
Neem aan dat die NAD gebouwd is volgens de "norm" en hoeft hij alleen te versterken en dat heeft de NAD genoeg
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Tabcam

Quote from: Timmetjee22 on March 19, 2020, 20:17:22
Goedenavond,

Ik heb al enige tijd een NAD M3 in mijn bezit i.c.m Millon Phantom S speakers.
Nu wil ik een paar speakers erbij aanschaffen, ik zat te denken aan Dynaudio...
Heb zelf wel is Dynaudio speakers gehoord, maar niet op deze versterker.

Hebben jullie ervaringen met NAD i.c.m Dynaudio?

Ik hoor het graag.
Zelfs als het niet zou kunnen, zou ik nog voor mooie luidsprekers gaan die jij in jouw ruimte fijn vind klinken. Een goede versterker is mijns inziens sneller te vinden dan luidsprekers die in jouw ruimte goed werken :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

jahtari

Waarom wil je iets erbij? Wat is het probleem dat hier opgelost moet worden?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

fasteddie

Wil je nu een andere setup of extra erbij? ???

Roeru117

Ik denk dat je met de M3 als versterker een behoorlijk ruime keuze hebt, want die versterker kan best wat aansturen (understatement). Het zal inderdaad een kwestie zijn van wat jij mooi vindt en daarvoor moet je luisteren.

Persoonlijk vindt ik de combinatie van NAD en Dynaudio vaak erg prettig. Je kunt eens kijken naar de Evoke 30/50 of tweedehands de Contour serie. Maar het blijft persoonlijk.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Timmetjee22

@ John WX, ik ga er ook vanuit dat deze gebouwd is volgens de "norm"

Timmetjee22

@TabCam, dat is zeker waar. Ben al druk in de ronte aan het kijken...

Timmetjee22

@jahtari, er is geen probleem hoor. Wil alleen graag uitbreiden met een paar mooie speakers erbij.
Dynaudio heb ik in het verleden wel is gehoord en heb toen altijd al geroepen " Er komt ooit een set Dynaudio speakers bij".
Zodoende;) Ik ben dik tevreden over de versterker en de Millons, echter vind ik het geluid van Dynaudio erg mooi.

Timmetjee22

@fasteddie, ik wil een setup erbij.
Niet omdat het moet maar omdat het kan:P

Timmetjee22

@Roeru117, dat klopt zeker.
Ik ben inderdaad naar die type's aan het kijken die u opnoemt.
Er staan op Marktplaats diverse sets, maar ik ga ook hier is een kijkje nemen:D

Timmetjee22

Ik ben uiteindelijk geslaagd voor speakers.
Het zijn de Dynaudio Contour 1.3 SE geworden.
Geweldige speakers!!

Tabcam

Gefeliciteerd, ga je vast veel plezier aan beleven :pompom:. Hoe is de match met de NAD M3?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Timmetjee22

@TabCam, hartstikke bedankt!!
Het is een feest om naar te luisteren.

De combinatie met de NAD M3 is erg fijn om naar te luisteren.
Een mooi gedoseerd hoog, midden ook keurig en een heel strak laag.
I.c.m Tidal en mijn dac klinken ze goed.