vifa korrekt 3.0 upgrade

Started by kas123, May 17, 2020, 23:26:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kas123

Beste leden,

Op het moment heb ik een mooi setje van vifa korrekt 3.0 speakers. Deze stammen uit 1989. Ze klinken nog steeds verassend goed maar er zal ondertussen wel wat verbeterd zijn in de techniek. Vandaar mijn idee om eens te gaan kijken naar upgrade mogelijkheden. Ik heb onder andere de Scan-Speak D2905/970000 al gevonden en er zeer goede dingen over gelezen maar deze is 6 ohm ipv 8 ohm.. Ik ben handig in verbouwen maar de feitelijke kennis van dit soort dingen ontbreekt me. Om dus met een duideljke vraag te komen. Kan iemand me een degelijke upgrade aanraden voor deze zuiltjes, als die er al zijn? Liefst direct te verangen zonder veel aanpassen. De woofers mogen ook vervangen als er een betere variant aanwezig is. Budget: +/- €100 per tweeter/woofer. Ik ben benieuwd naar jullie expertise!

Vriendelijke groeten,
Kasper

Edit: nu zitten er woofers en tweeters van Vifa in: de 17 WP 200 en de HT 200


chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dre73

Welke units zitten er nu eigenlijk in?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

kas123

zie edit voor type nummers van de huidige setup  ::)

dre73

Ik ga eens zoeken naar de parameters van de HT200.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.