Nieuwe iPad pro

Started by J.A.F._Doorhof, March 19, 2020, 12:46:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

https://www.techradar.com/in/news/new-ipad-pro-2020-release-date-price-news-and-everything-you-need-to-know

Beetje apart zo zonder event.
Heb nu de 11" als test en ga absoluut voor de 12.9 bij de volgende.

Ik gebruik de iPad pro veel meer dan mijn laptop voor zowel creatief werk als gewoon werk. Dus voor mij is het echt een super ding.

Durf alleen op dit moment geen investeringen te doen. Maar als je naar dat keyboard kijkt..... Eindelijk een extra poort ;)

Na deze hele crisis maar eens kijken.
Maar denk deel hem wel .

Wie is er hier ook aan het experimenteren met een laptop loos werk. Dacht zelf dat het niet zou lukken maar kan op dit moment bijna 90% op de iPad pro. Inclusief behoorlijk zwaar video werk (h265 4k) waar mijn i9 Dell op stotterde.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

#1
Je hoort steeds meer mensen roepen dat ze hun laptop vervangen door een iPad.
Is idd een superding. Doe er alles op. Software loopt ook razendsnel op een iPad.
Echt kantoorwerk schijnt nog niet je het te zijn dingen met veel tabbladen bv.

Wel knap dat ze er weer in geslaagd zijn het keybord weer duurder te maken kost onderhand net zoveel als mijn iPad :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Audio addict

Vanaf ipad os 13.4 straks ook trackpad en muis support zonder dat je zo'n enorm grote cursor hebt die permanent in beeld blijft  :clapping:
Marantz PM7005 - Marantz CD6006 - KEF R3 - REL S510 - DALI M601 Stands - AC Infinity Aircom T8 - Audioquest - Addictive Sound Acoustic Panels.

HereIsTom

Ik doe al 90% op mijn iPad Air 2, ben wel erg benieuwd naar de nieuwe iPad Pro 12.9 2020.
De specificaties zijn er erg goed uit!
De prijs is wel hoog, maar niet duurder dan de iPad Pro 2018, maar wel betere specificaties, 128GB i.p.v. 64GB opslag en 6GB werkgeheugen en nu dus ook echt muis support.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

raindog

Hier ook erg tevreden met een iPad Pro 11", dat nieuwe toetsenbord met trackpad is voor mij perfect en zal ik zeker bestellen zodra het op de markt komt. Ben erg benieuwd naar de constructie om de iPad stabiel in de lucht te houden.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

J.A.F._Doorhof

359 voor die stand vind ik te duur persoonlijk
Zal wel een alternatief komen.

Stel de aankoop sowieso even uit en eind van het jaar komt de microled word al geroepen dus denk dat wachten wijsheid is als je al een 2018 hebt
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kerre

#6
Hier gisteren een Magic Trackpad 2 besteld bij onze blauw/oranje vrienden. Mijn iPad Pro werkt al enkele jaren prima als laptop vervanger. Apple keyboard had ik al, maar miste nog muis ondersteuning. iPadOS 13.4 beta heb ik al erop staan. Nu werkt het helemaal prima. Kan ik nog jaren vooruit met mijn iPad Pro 10,5 inch.
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

J.A.F._Doorhof

Werkt de trackpad nu wel ?
Dat zou super zijn
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kerre

Quote from: J.A.F._Doorhof on March 21, 2020, 17:26:36
Werkt de trackpad nu wel ?
Dat zou super zijn

Sinds 13.4 (welke volgende dinsdag de 24e waarschijnlijk verschijnt) werkt ie gewoon.
Voor meer info zie https://www.macrumors.com/2020/03/19/ios-13-4-trackpad-hands-on/
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

BJF

Quote from: raindog on March 21, 2020, 12:26:47
Hier ook erg tevreden met een iPad Pro 11", dat nieuwe toetsenbord met trackpad is voor mij perfect en zal ik zeker bestellen zodra het op de markt komt. Ben erg benieuwd naar de constructie om de iPad stabiel in de lucht te houden.
Ik gebruik de Pro vrijwel altijd in de hand of op schoot en vind een toetsenbord dan teveel gewicht en volume toevoegen. Wel alleen recreatief gebruik overigens, doe er geen werk op.
NAD M10 V2
Elac FS247

J.A.F._Doorhof

Ik wissel meestal tussen covers
Dus normaal zonder keyboard en als ik echt veel moet typen pak ik een keyboard cover.

Vind die nieuwe van Logitech wel mooi waar je het keyboard af kan trekken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

#11
Ik zie de trackpad ook niet echt naast me op de bank liggen.
Alleen handig op een bureau met een aparttoetsenbord en houder.
Maar dan eindig je eigelijk weer met een laptop in 3 delen. Kun je weer net zo goed een laptop nemen lijkt mij...
Blijft het een vreemd fenomeen vinden maar misschien kan iemand mij dat uitleggen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Trackpad en keyboard zitten in de hoes dus niet los.
Tenminste als je de originele hoes neemt.

Je kan het los gebruiken
Nut ?
Gewoon tablet als je tablet nodig hebt
Werkplek als je werkplek nodig hebt.

De 2018 iPad pro is sneller met bepaalde taken dan mijn i9 dell dus als je weg kan komen met apps is het een mooie werkplek vervanger ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

raindog

Quote from: Erik on March 22, 2020, 13:23:58
Ik zie de trackpad ook niet echt naast me op de bank liggen.
Alleen handig op een bureau met een aparttoetsenbord en houder.
Maar dan eindig je eigelijk weer met een laptop in 3 delen. Kun je weer net zo goed een laptop nemen lijkt mij...
Blijft het een vreemd fenomeen vinden maar misschien kan iemand mij dat uitleggen.


Een iPad cover met toetsenbord/trackpad is gewoon een accessoire wat het leven makkelijker maakt als je veel moet typen, niet meer en niet minder. Het maakt van een iPad echt niet ineens een laptop en ik begrijp ook niet waarom men die vergelijking steeds weer wil maken.

Hier wordt de iPad vooral op de bank gebruikt en aan de keukentafel. En soms ook op mijn werk naast een PC met dubbele schermen. Aan een tafel lijkt me het nieuwe magic keyboard ideaal en door de magneetjes koppel je je iPad snel aan of af. Ideaal dingetje dus, of het ook de hoge prijs waard is zal in de praktijk moeten blijken.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Erik

Ik dacht meer aan photo en video bewerking met een pencil dat kan prima op de bank. net als MM consumptie en internetten mailen aantekeningen maken tijdens collega of vergaderingen.

Maar zoals jij zegt kan natuurlijk ook tablet op bank en voor het grofere werk in de houder met toetsenbord trackpad klikken.
Idd cpu gpu is waanzinnig snel
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Quote from: raindog on March 22, 2020, 14:39:45

Een iPad cover met toetsenbord/trackpad is gewoon een accessoire wat het leven makkelijker maakt als je veel moet typen, niet meer en niet minder. Het maakt van een iPad echt niet ineens een laptop en ik begrijp ook niet waarom men die vergelijking steeds weer wil maken.

Hier wordt de iPad vooral op de bank gebruikt en aan de keukentafel. En soms ook op mijn werk naast een PC met dubbele schermen. Aan een tafel lijkt me het nieuwe magic keyboard ideaal en door de magneetjes koppel je je iPad snel aan of af. Ideaal dingetje dus, of het ook de hoge prijs waard is zal in de praktijk moeten blijken.
Eerlijk gezegd bespaar ik me de kosten van een toetsenbord houder uit door gewoon op m'n iPad te tikken gaat prima ik zou er alleen geen werkstuk van 30 blz op willen tikken.

Die houder waar jij het over hebt is idd prijzig maar als het echt een perfecte oplossing is en veel tijd bespaard en er ook nog erg mooi uitziet ach waarom niet. Dan zou ik ervoor gaan als financiƫn het toelaten.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Apple pencil is bizar
Kan die iedereen aanraden
Toetsenbord moet je gewoon kijken wat je behoeftes zijn.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Quote from: J.A.F._Doorhof on March 22, 2020, 15:34:28
Apple pencil is bizar
Kan die iedereen aanraden
Toetsenbord moet je gewoon kijken wat je behoeftes zijn.
ik zit nog naar een Chinese kloon te kijken van die pencil. Ik vind 100 best veel geld en als ik upgrade naar een iPad Pro mag ik alsnog een nieuwe kopen om er optimaal gebruik van te kunnen maken. En die Chinese variant lijkt me ene redelijke kloon als ik zo kijk.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Je moet even kijken of die ook de tilt en druk gevoeligheid ondersteund volgens mij doet geen een dat echt goed
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Hm dat is een goeie ik zie er inderdaad niks over staan wel palm rejection en second gen. Misschien beter nog maar niet bestellen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

BJF

Quote from: J.A.F._Doorhof on March 22, 2020, 15:34:28
Apple pencil is bizar
Kan die iedereen aanraden
Toetsenbord moet je gewoon kijken wat je behoeftes zijn.
Die zat er bij mij bij toen ik mijn iPad tweedehands kocht. In het begin even mee gespeeld. Ik zou nu moeten zoeken waar ik hem heb, gebruik hem helemaal niet.
Voor mij geldt dus voor de pencil (net als voor het keyboard) bij recreatief gebruik op bank of in bed, kijk of je hem nodig hebt voor de apps die je gebruikt.

NAD M10 V2
Elac FS247

Rielplayer

Ik gebruik de pen vooral met Lumafusion en dat werkt echt fantastisch.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

J.A.F._Doorhof

Lumafusion doe ik met de hand maar is echt een waanzinnig video edit programma. Op dit moment doe ik 95% van ons video werk ermee.

Voor de pencil is vooral procreate echt te gek.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

vandaag even geinstalleerd en een Logitech K830 op aangesloten.
Wat een verschil :D
Scrollen gaat nog niet lekker vind ik maar qua bediening in apps is dit super.

Kan de K830 echt aanraden, klein backlit keyboard met accu (dus geen batterijen) en kan zowel op BT als met uni.
En zelfs de trackpad werkt erg goed :D

Helemaal happy met dit, elke update komt nu een stapje verder en meer en meer naar laptop vervanging.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Wel jammer en een beetje belachelijk dat ze na twee jaar nagenoeg dezelfde cpu erin stoppen, 12Z ipv 12X. Zag al een bekende reviewer jubelend hoe snel hij nu geworden was wat dus niet kan.
Zet je ook aan het denken over zijn andere reviews.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill