Iemand ervaring met de Moon330a van simaudio?

Started by niels1962, March 19, 2020, 12:14:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

niels1962

Goedemorgen,

Ik heb momenteel op proef staan de Moon 340i met daarop de Moon 390 netwerkspeler. De versterker ben ik erg weg van, een duidelijke meerwaarde tov mijn Cambridge audio 851W. Maar....., ik kan geen verschil ontdekken tussen de Moon 390 en mijn Cambridge audio 851N. Dus om die reden wil ik gaan kijken voor de Moon 330a waar ik dan mijn eigen netwerkspeler op aansluit. De Moon 330a kan ik echter thuis niet testen simpelweg omdat mijn dealer hem niet heeft staan. Iemand toevallig ervaring met de Moon versterkers en dan specifiek de stap tussen de 340i en de 330a?

Bedankt voor eventuele commentaren/adviezen en groet, Niels.
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

frank2

Ik kan je geen antwoord op je vraag geven behalve dat moon erg duur is en je voor dezelfde kwaliteit bij een ander merk goedkoper uit bent. Ik zou nog wat meer merken bekijken en beluisteren.

Mbt de streamer ik had een Moon mind 180 en nu een Cambridge cxn qua streamer geen verschil ook niet in geluidskwaliteit had er wel een kingpin voeding aan.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

niels1962

Thanks voor je reply. Ik sta zeker open voor suggesties!! Zou je eens een paar merken kunnen noemen? Ik ben namelijk totaal niet merkvast en als de prijs omlaag kan voor dezelfde kwaliteit dan ben ik toch ook een typische Nederlander 😉
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

Roland1984

Quote from: niels1962 on March 19, 2020, 12:14:20
Goedemorgen,

Ik heb momenteel op proef staan de Moon 340i met daarop de Moon 390 netwerkspeler. De versterker ben ik erg weg van, een duidelijke meerwaarde tov mijn Cambridge audio 851W. Maar....., ik kan geen verschil ontdekken tussen de Moon 390 en mijn Cambridge audio 851N. Dus om die reden wil ik gaan kijken voor de Moon 330a waar ik dan mijn eigen netwerkspeler op aansluit. De Moon 330a kan ik echter thuis niet testen simpelweg omdat mijn dealer hem niet heeft staan. Iemand toevallig ervaring met de Moon versterkers en dan specifiek de stap tussen de 340i en de 330a?

Bedankt voor eventuele commentaren/adviezen en groet, Niels.

Hi Niels,

De combi met de 390 en 330 van Moon heb ik beluisterd op de 804D3 van B&W, waarbij deze combi voor mij het niet was. Ik denk dat het ook erg afhankelijk is van de gebruikte speakers. Ik miste bij de moon vooral Dynamic. Alles is er wel, maar het kleurt allemaal netjes binnen de lijnen al vond ik het laag wel weer flink aanwezig. Ik sluit me dan ook gedeeltelijk aan bij de mening van Frank, dat er mooiere apparaten zijn die minder kosten. opstellingen die ik zelf heb beluisterd:

- Hegel H590
- Auralic Vega 2 met Bryston 4B3
- Rotel Michi P5 met S5
- NAD M12 met M22V2
- Mcintosh (losse voor en eindversterker)

Wellicht heb je iets aan dit lijstje.

Succes!

Michi P5 met S5, B&W 804D3, Auralic, Audioquest

niels1962

Hoi Roland, bedankt voor de opties, neem ik zeer zeker mee. Frank, als je meer opties hebt, graag. Ik speel op monitor audio gold 300. Dat aanwezig in het laag herken ik zeker bij de moon 340i.
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

Pjotr27

#5
Quote from: frank2 on March 19, 2020, 12:22:00
Ik kan je geen antwoord op je vraag geven behalve dat moon erg duur is en je voor dezelfde kwaliteit bij een ander merk goedkoper uit bent. Ik zou nog wat meer merken bekijken en beluisteren.

Mbt de streamer ik had een Moon mind 180 en nu een Cambridge cxn qua streamer geen verschil ook niet in geluidskwaliteit had er wel een kingpin voeding aan.

Kan dat ook niet liggen aan het feit dat je Moon een aantal jaren ouder was (qua design) dan je Cambridge CXN? Streamers ontwikkelen zich megasnel, ook qua betere geluidskwaliteit. Ik vind het wel een beetje makkelijk om te zeggen dat Moon erg duur is. Ik vind het in ieder geval qua bouw er supergoed uitzien. Bovendien wordt het in Canada gemaakt en niet in een land als China. Daar betaal je ook voor...

Voor de topicstarter: luisteren in je eigen thuis situatie is superbelangrijk. Wellicht hoor je verschillen, maar misschien ook niet tussen een aantal mogelijke opties.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

niels1962

Quote from: Pjotr27 on March 19, 2020, 14:28:35


Voor de topicstarter: luisteren in je eigen thuis situatie is superbelangrijk. Wellicht hoor je verschillen, maar misschien ook niet tussen een aantal mogelijke opties.

Ben thuis aan het luisteren idd. Alleen dan kan je een goeie keus maken lijkt me. De opties van Roland even bekeken op papier maar die gaan (nog) verder in prijs. Ik wil tot Max 4000 gaan.
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

Roland1984

#7
Quote from: Pjotr27 on March 19, 2020, 14:28:35
Kan dat ook niet liggen aan het feit dat je Moon een aantal jaren ouder was (qua design) dan je Cambridge CXN? Streamers ontwikkelen zich megasnel, ook qua betere geluidskwaliteit. Ik vind het wel een beetje makkelijk om te zeggen dat Moon erg duur is. Ik vind het in ieder geval qua bouw er supergoed uitzien. Bovendien wordt het in Canada gemaakt en niet in een land als China. Daar betaal je ook voor...

Voor de topicstarter: luisteren in je eigen thuis situatie is superbelangrijk. Wellicht hoor je verschillen, maar misschien ook niet tussen een aantal mogelijke opties.

Mijn auto is in Amerika gebouwd, waarbij de afwerking ook niet top is. Dus ja, dat zegt dan ook niet alles waar iets gebouwd is dat dit perse slechter is. Ik sluit me wel aan bij je advies om het thuis te beluisteren, al kan dit niet altijd,  maar dit is wel het beste!
Michi P5 met S5, B&W 804D3, Auralic, Audioquest

frank2

Vind het altijd moeilijk om merken te noemen omdat ik je smaak niet ken, maar kijk eens bij wenw audio die heeft veel als voorbeeld een Vincent hybride versterker.
Het moet ook matchen met je speakers. Neem geen klasse D zoals Hegel die zal te dun klinken met je speakers. Je dient een vol klinkende versterker te nemen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Teleflubbie

Quote from: frank2 on March 19, 2020, 15:03:30
...... Neem geen klasse D zoals Hegel die zal te dun klinken met je speakers. Je dient een vol klinkende versterker te nemen.
Volgens mij is Hegel gewoon een Class A/B.
Bovendien zijn er tegenwoordig meer en meer heel goed klinkende Class D versterkers. Dus dat 'dun klinkende Class D' is wat achterhaald.
Gato DIA-250S - Monitor Audio Gold 200 5G - Raspberry Pi/Allo DigiOne - Volumio/BruteFIR DSP

niels1962

Ik zie toevallig een paar Vincent monoblokken staan die als demo zijn gebruikt. De t700. Misschien eens vragen of ik die thuis kan luisteren. Geen ervaring met Vincent en sowieso niet met hybride.
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

niels1962

De mono blokken van Vincent die ik op het oog had werden me toch afgeraden door de winkel waar ze te koop stonden. Daar moest echt wel een mooie voorversterker op was het advies. Nu een Naim supernait 3 op proef staan en dat is toch wel heel erg mooi qua versterker hoor. Mag hem een week proberen.
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

Spijkie

Ik heb veel met Arcam en Meridian op monitor audio gespeeld. Arcam lijkt me een prima versterker te bieden voor je budget.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

niels1962

Wel grappig om er achter te komen hoeveel goeie merken uit Engeland komen. Dat kan geen toeval zijn  ;)
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

Mordante

Quote from: niels1962 on March 22, 2020, 21:32:49
De mono blokken van Vincent die ik op het oog had werden me toch afgeraden door de winkel waar ze te koop stonden. Daar moest echt wel een mooie voorversterker op was het advies. Nu een Naim supernait 3 op proef staan en dat is toch wel heel erg mooi qua versterker hoor. Mag hem een week proberen.

Ik zou Naim altijd kiezen boven Vincent.

niels1962

Ben ook met Naim bezig nu. Maar het blijft moeilijk want er zijn teveel keuzes. En ik ben geen weegschaal maar toch is het moeilijk.  ;D  Dus nog even de volgende vraag. Mocht ik naar dit merk gaan heb ik nu bv de keuze tussen een nieuwe ND5 XS2 streamer of een gebruikte N272. Uitgebreid luisteren hier laat iets verschil horen tussen tidal en spotify maar of dat nou een tientje per maand extra waard is?

De resoluties voor de ND5 gaan verder maar ga ik dat horen als ik alleen Spotify of Tidal stream en mijn tv er digitaal op aan sluit?
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

mijkie

Al eens gekeken naar een NAD M10 ?

heel compleet ding en voorzien van Dirac
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

niels1962

Yep, maar als ik die kant op zou gaan zou ik kiezen voor de Naim unity atom. Vooral na het lezen van enkel reviews.
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

Kingpin

Als je geheel overgaat naar Naim zou ik ook de Streamer App in overweging nemen...
Persoonlijk vind ik de app van Naim niet je van het .... traag, teveel dubbele handelingen moeten doen etc.
Dat gaat irriteren.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

mijkie

Quote from: niels1962 on March 28, 2020, 12:38:14
Yep, maar als ik die kant op zou gaan zou ik kiezen voor de Naim unity atom. Vooral na het lezen van enkel reviews.
Dat kan, ik zou voor geen goud Dirac willen missen !

Ik heb een heel oud huis en vind het geen gezicht om daar akoestische aanpassingen te plaatsen, vandaar mijn keuze NAD en Dirac
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

niels1962

Quote from: Kingpin on March 28, 2020, 12:53:23
Als je geheel overgaat naar Naim zou ik ook de Streamer App in overweging nemen...
Persoonlijk vind ik de app van Naim niet je van het .... traag, teveel dubbele handelingen moeten doen etc.
Dat gaat irriteren.
en de streamer app is een aparte app buiten Naim om?
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

Kingpin

Quote from: niels1962 on March 28, 2020, 13:14:21
en de streamer app is een aparte app buiten Naim om?
De app geld voor elke Naim streamer.
Je kan om ervaringen vragen binnen de Naim topic.
Ik heb hier ook iPeng voor de Touch, een al jaren 'verouderde' app, maar ook al jaren z'n concurentie ver voorruit, daar kan de Naim app nog niet eens mee in de schaduw staan wat gebruikersgemak betreft.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Ik wil je niet ontmoedigen hoor, want er valt best mee te leven, zo is aan elke app wel wat aan te merken.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

niels1962

TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4