Aanschaf hoofdtelefoon budget +/- €200,-

Started by Gijs82, March 26, 2020, 20:48:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gijs82

Goedendag forumgenoten,

Ben op zoek naar een hoofdtelefoon, gelukkig zijn er maar een paar merken die deze maken  :P

Uiteraard een gevalletje smaak. Iemand goede tip?

Mijn wensen lijstje:
Draadloos/Bluetooth voor connectie met iPhone
Gecontroleerde diepe bas
Over ear
Omgeving moet geen last hebben van mijn muziek
Noice cancelling





Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema


Gijs82

Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

NielsLu

Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

MechanicalAnimal

 :withstupid:

Ik heb de Sony ook, fenomenaal qua NC.....lekkere allround sound.

Belangrijkste tip echter: GA LUISTEREN!!!!!!!

Hifi klubben in amersfoort ben ik geweest, fijn geholpen.

Laatste tip...luister ook de Denon AH-GC30, net iets over budget, klein beetje frisser klinkend als de sony.



SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Remco

Bose QuietComfort 35 II ... super licht, comfortabel en fijne sound. Neem die ook mee in je zoektocht!
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

sion

Quote from: NielsLu on March 27, 2020, 08:52:20
Sony WH1000XM3

Voor dit geld vind je geen betere volgens mij.

:withstupid:

ik heb 'm ook! Werkt echt perfect. Als je in een stille ruimte zit, zet je het beste de noise cancelling uit, dan heb je nog niet iets meer geluidskwaliteit. Maar echt heerlijke koptelefoon zit comfortabel, batterij gaat lang mee.
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

Roksan

Kan het alleen maar bevestigen. Fijne hoofdtelefoon is de Sony.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

MechanicalAnimal

Quote from: Remco on March 27, 2020, 17:07:11
Bose QuietComfort 35 II ... super licht, comfortabel en fijne sound. Neem die ook mee in je zoektocht!

Ja, goeie tip, die heb ik ook beluisterd naast re denon en de sony, vond ik wel het minste "vol" klinken.

Wel zeer comfy en licht.

De sony overtuigde mij op NC, de denon klonk margjnaal beter maar merr als echte thuisluister-set.

Ik werk ermee en gebruik de nc en muziek als achtertrond in een kantoortuin en moet me echt kunnen cincentreren, de sony overtuigde mijn door makkelijker lang naar te kunnen luisteren maar dat is puur persoonlijk.

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Gijs82

Luisteren bij een zaak ga ik nu niet doen.
Ben wel erg nieuwsgierig geworden naar de Sony.

Maar de Denon en de Philips zijn volgens de reviews ook niet mis  :bigsmile:

De Sennheiser PXC 550-II trok ook nog mijn aandacht maar deze kost al €299,-.
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

sion

#10
Ik had de Sony zelf beluisterd bij een BCC vestiging. Die hebben een soort van demo plateau van Sony met wat demo muziek erop. Je kan hem ook koppelen aan je mobiel via bluetooth, dan kun je met je eigen muziek luisteren.

Sony biedt ook een 30 dagen niet-goed-geld-terug actie, maar die loopt wel dit weekend af, dus als je daar nog gebruik van wilt maken dan moet je wel dit weekend nog beslissen.

Er gaan geruchten dat er een M4 aankomt, maargoed daarom kun je nu een M3 kopen tegen een gunstige prijs.
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

roland p

Ik heb de Sony WH1000XM3.
Klinkt zeer goed, en zeer goede noise cancelling.

Ik was er heel blij mee, maar na een paar weken begonnen de scharnieren te kraken.

En ik ben helaas niet de enige die hier last van heeft: https://www.google.nl/search?client=opera&q=sony+wh-1000xm3+cracking+sound&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

sion

Dan ga je toch terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt voor garantie ?
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

Gijs82

Bedankt allemaal voor de adviezen, heb de Sony 1000xm3 gekocht.  ;D

Tip van Sion meegenomen over de 30 dagen geld terug garantie.


Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

sion

Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

donaldk

#15
Quote from: Gijs82 on March 26, 2020, 20:48:56
Goedendag forumgenoten,

Ben op zoek naar een hoofdtelefoon, gelukkig zijn er maar een paar merken die deze maken  :P

Uiteraard een gevalletje smaak. Iemand goede tip?

Mijn wensen lijstje:
Draadloos/Bluetooth voor connectie met iPhone
Gecontroleerde diepe bas
Over ear
Omgeving moet geen last hebben van mijn muziek
Noice cancelling

Enkele weken geleden artikel over de twee nieuwe noice cancelling headphones van Sony en Bose, de marktleiders in het segment zo werd vermeld. Nieuwe zijn toch weer beter geworden Sony werd geprefereerd, maar ze scoren ongeveer gelijk. Test werd gedaan door ik meen hardware.info, met uitgebreider artikel op website. Ik zou daar zeker even kijken.

Edit: ik had in mijn hoofd dat ze beide rond de 250,- waren, maar de Bose is dus boven de 300,-: https://tweakers.net/reviews/7536/sony-wh-1000xm3-vs-bose-nc700-twee-noisecancelling-kemphanen-vergeleken.html.

Edit 2: je hebt hem dus al.