Amarra (Luxe) en Audirvana gebruikerservaringen

Started by Dirk, March 17, 2020, 09:27:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

Ik ga binnenkort een (2e) dedicated Mac Mini gebruiken waarop bovengenoemde players zullen worden geïnstalleerd, meer bepaald "Amarra Luxe" (kostprijs 92,50€) en Audirvana (kostprijs 78,65€), die beide inmiddels ook streaming diensten als Quboz hebben geïntegreerd in hun software, wat voor mij wel een voorwaarde is aangezien ik Qobuz' content toch erg veel beluister.

fwiw; Ik heb Roon ook nog steeds draaien op een andere (1e) Mac Mini en dat blijft ook zo, ik ben Roon lifetimer van het eerste uur en geniet dagelijks van Roons UI en alle daaraan verbonden voordelen. De 2e Mac beschouw ik eerder als een side project, waarbij ik wil ontdekken of en hoeveel meer er uit te halen is dmv aanpassingen van zowel hard- als software.

Nu ben ik in dit draadje vooral benieuwd naar gebruikerservaringen uit eerste hand van leden die momenteel één of beide van deze software pakketten gebruiken, dus kort gezegd; wat jullie er bij dagelijks gebruik wel of niet goed aan vinden.
Ik kan wel bij de Q&A/support pagina's van beide fabrikanten gaan zoeken, maar daar wordt ik niet veel wijzer van...beide hebben nu eenmaal ook niet zo'n (actieve) community als bvb Roon dat wel heeft, dus ik hoop dat ik via deze toch alvast wat eerste indrukken kan op doen. ;)

btw; zoals alle software (ook Roon!) staat de ontwikkeling van deze 2 players ongetwijfeld niet stil, het is dus weinig zinvol om ervaringen van enkele jaren terug te posten, want die is meer dan waarschijnlijk momenteel niet echt meer relevant.

Ik ben me er van bewust dat beide players een trial van 30 dagen aanbieden, welke ik uiteraard ook eerst zal gebruiken voor ze effectief aan te kopen, maar dat neemt niet weg dat alle input vooraf (van positieve dan wel negatieve gebruikerservaringen) erg wordt geapprecieerd :thumbs-up:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Rob_Dingen

Hoi,

Heb een behoorlijke tijd met de Mac mini gedraaid en alle software geprobeerd.
Als het om user interface gaat is Roon niet te verslaan.
Als het om klank kwaliteit gaat is iTunes i.c.m Bitperfect €10,- niet te verslaan.
Qobuz kun je via Roon blijven gebruiken dat klinkt toch minder als eigen geripte muziek.
Ook kun je beide installeren en als je serieus muziek van hoogste kwaliteit wil beluisteren kun je iTunes met Bitperfect gebruiken en anders gebruik je Roon met Qobuz

Rob

Leeuwarden

Ook een tijdje met een M Mini gespeeld. Bitperfect Ivan wel de goedkoopste keuze maar niet de mijne. Ik ben bij Audirvana gestopt met zoeken naar iets beters...

Dirk

niemand die wat concreets kan zeggen over één van beide software pakketten... :unsure:

@Rob: Ik vraag niet naar wat volgens jullie 't beste klinkt of de prettigste UI heeft, wel specifiek naar eigen gebruikservaringen met deze 2 players ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Maximus_Aurelius

Amarra ervarende.

Ik prefereer Amarra versie drie voor de nieuwste deluxe versie.
Waarom:
- klank is in het voordeel van de oude versie. Deluxe versie kan zonder ITunes spelen.
- de Remote app van deluxe variant vind ik echt waardeloos. Überhaupt het hele programma. Steeds weer opnieuw muziek in laden, wanneer je hem opstart. Erg traag.
Gebruiksvriendelijk vind ik belangrijk en daardoor heb ik besloten om niet meer verder te gaan met Amarra deluxe.
Qua klank vind ik hem wel beter dan Roon maar minder als de oude versie namelijk Amarra versie 3. Deze vind ik beter dan Roon, Jriver en toen Audirvana. Over de lay-out en gebruikersgemak van Audirvana kan ik niets meer zeggen want het is zeker drie jaar geleden dat ik een test heb gedaan.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Dirk

Thanks voor je feedback!

De reden waarom ik specifiek voor de Luxe versie van Amarra zou kiezen is omdat die zover ik kan achterhalen de enige is (binnen Amarra's aanbod) die Qobuz integratie heeft, wat voor mij dan weer een must is.
iTunes gebruik ik zeker niet, een software die daarop aangewezen is komt er hier gewoon niet in ;D

Hoezo moet je steeds weer muziek in laden bij opstart?
concreet: kan je dan niet meteen na opstarten van de computer (en openen vh Amarra) naar je muziek gaan luisteren?

fwiw: eigen muziekfiles zullen in mijn geval bij die specifieke Mac Mini straks worden opgeslagen op een via Firewire verbonden HDD, dus hij haalt z'n files niet van de NAS zoals m'n andere/huidige Roon setup dat wel doet.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Maximus_Aurelius

#6
Klopt dat deluxe  de enige is waar Qobuz zit. Voor mij niet belangrijk omdat ik geen Qobuz of Tidal heb.

Ik speel vanuit een NAS en tweede vanuit rechtstreekse interne HDD.
Wanneer je Amarra opstart gaat hij steeds opnieuw de muziek zoeken. Dit duurt erg lang en wanneer hij veel albums gevonden heeft kun je wel afspelen. Maar het komt voor dat er dan hick-ups ontstaan.
Bij beide systemen ervaar ik dit. En zijn krachtig genoeg om alles zonder problemen te doen.
Roon laad en zoekt alleen indien er nieuwe albums zijn bijgekomen, Amarra doet dit steeds weer en again en again  ;). Dit vind ik irritant.
De Remote app is ook erg cheap en probeer niet te vergelijken met Roon, ook al is dit moeilijk  ;).
De Remote klapt er ook (te) vaak uit.

iTunes vind ik zelf ook niet ideaal maar ik blijf erbij dat Amarra 3 waar ITunes puur als bibliotheek moet fungeren klankmatig de bovenliggende is. Maar omdat ik geen DSD kan draaien valt dit voor mij sowieso af.

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Dirk

ok, duidelijk.
Ik zal wel ontdekken tijdens de trial of ik alvast tijdens die opstart (waar hij de eigen content gaat scannen) wel al vanaf Qobuz een stream kan beginnen luisteren...al lijkt 't me wel enigszins logisch dat dit zal kunnen omdat 'ie daar enkel z'n internet verbinding voor nodig heeft en geen eigen data as such.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Rob_Dingen

Ik heb mijn ervaring gegeven.
De software die jij noemt heb ik geprobeerd en mijn voorkeur gaat naar Bitperfect omdat het gewoon beter klinkt.

Rob

Lazybird

Hoi Dynky,

Ik heb net als jij Roon voor life abbo.
Ik heb een Jriver naast Roon gebruikt.

Nu gebruik ik audio Audirvana, die werkt echt heel lekker werken samen met Qobuz.
Roon knijpt wat functionaliteit af qua Qobuz.

Ik vind de Audirvana App goed en overzichtelijk werken.
Met daarin alle Qobuz functionaliteit
Ik gebruik een Mac mini met daaraan aangekoppeld een Laci via Tunderbolt.

Ik ben benieuwd welke tweaks je gaat doen en wat de effecten daarvan zijn.

Ik vond dit een heel intersant artikel
https://archimago.blogspot.com/2018/12/measurements-intel-i7-pc-and-raspberry.html
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |