75+ inch TV. Welke?

Started by Starred, March 16, 2020, 11:49:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tabcam

Ik vind deze vergelijking geloofwaardiger. Nadeeltje voor de Sony, HDMI 2.0 en geen HDMI 2.1.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Mokumer45

#26
@ TabCam: typo? Er komt helemaal geen Sony voor in deze bespreking, ik neem zonder meer aan, dat je Samsung bedoelt.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Tabcam

Quote from: Mokumer45 on March 18, 2020, 15:08:20
@ TabCam: typo? Er komt helemaal geen Sony voor in deze bespreking, ik neem zonder meer aan, dat je Samsung bedoeld.
Nee, geen Typo wel onduidelijk :tongue2:. De originele vergelijking ging uit van LG, Sony en Samsung. De video vergelijkt de Samsung met de LG en ik noemde het nadeeltje van Sony ook nog even, sorry voor de onduidelijkheid :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Mokumer45

Oké, bedankt voor de opheldering/verduidelijking.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Fox

#29
....

Starred


papaleo

#31
Quote from: Starred on March 19, 2020, 10:45:24
https://youtu.be/D9K9oU_VTQ8

Interessante vergelijking

Hier wordt wederom bevestigd dat wanneer displays gelijk en of kleiner zijn dan 65" je totaal geen voordelen heb aan 8k resoluties displays...en al zeker niet wanneer er ook nog allerlei truukjes ingestopt worden welke de beeld kwaliteit eerder 'slechter' maken ipv beter.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Raymen

Het 4k 8k op tv's is voor mij minder indrukwekkender dan hdr of dolby vision

Ik vind dat al zou eenfilm in 1080p met hdr zijn meer doet
Dan een gewone 4k film
4k is niet het verkoop punt voor mij op een oled of lcd
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Teejoo

Ik had inmiddels eigenlijk echt ook wel verwacht dat er inmiddels meer OLED's zouden zijn >77 inch. Is dat nou zoveel moeilijker qua productie? Het blijft daar toch een beetje hangen merk ik.

darkrunner

#34
Heeft meer te maken denk ik met het formaat
85 ″ blijft voor vele toch nog een ver van mijn bed show 77 ″ verkoopt al wat vlotter want de stap met een 75 ″ is niet zo heel groot

Nu dit terzijde

Het is toch gewoon simpel zowel die 77Oled als de 85 Qled zijn beide top tv,
Filmpjes, revieuws allemaal goed en wel maar het blijven beide gewoon zeer goed toestellen


Vind je 77 ″ ruim zat echt koop dan gewoon een Oled
Wil je graag groter ga je met die 85 ″ Qled ook geen miskoop doen

Zelf zou ik voor de 85″ gaan omdat: 1 dat de stap van 85″ naar 77″ toch groot is en 2: de 85 Qled gewoon een top tv is, ik ga zelf voor de nieuwe Sony 85″ gaan was mijn budget 7.5k wist ik het wel, maar dat is persoonlijk en eigenlijk niet aan de orde in deze, maak voor jezelf eerst uit welke maat je 100% wil.

HJ

Quote from: darkrunner on March 20, 2020, 10:49:10
Heeft meer te maken denk ik met het formaat
85 ″ blijft voor vele toch nog een ver van mijn bed show 77 ″ verkoopt al wat vlotter want de stap met een 75 ″ is niet zo heel groot

Nu dit terzijde

Het is toch gewoon simpel zowel die 77Oled als de 85 Qled zijn beide top tv,
Filmpjes, revieuws allemaal goed en wel maar het blijven beide gewoon zeer goed toestellen


Vind je 77 ″ ruim zat echt koop dan gewoon een Oled
Wil je graag groter ga je met die 85 ″ Qled ook geen miskoop doen

Zelf zou ik voor de 85″ gaan omdat: 1 dat de stap van 85″ naar 77″ toch groot is en 2: de 85 Qled gewoon een top tv is, ik ga zelf voor de nieuwe Sony 85″ gaan was mijn budget 7.5k wist ik het wel, maar dat is persoonlijk en eigenlijk niet aan de orde in deze, maak voor jezelf eerst uit welke maat je 100% wil.
Daarbij het prijs verschil. Ik zou(toen ik mijn tv kocht) €1500 meer moeten betalen voor 2" groter. Die bewaar ik voor de volgende aankoop.
Persoonlijk zou ik met  budget van ts ook de "85  halen, dat is echt nog een flinke stap en benaderd voor mij nog een beetje het bios formaat.

Starred

Eens, ik laat me zeker niet leiden door picture quality alleen.
Moet er ook gewoon goed uitzien als scherm uitziet, bedieningsgemak, en uiteraard...size matters, ook in dit geval  ;D

HJ

Quote from: Starred on March 20, 2020, 11:14:42
Eens, ik laat me zeker niet leiden door picture quality alleen.
Moet er ook gewoon goed uitzien als scherm uitziet, bedieningsgemak, en uiteraard...size matters, ook in dit geval  ;D
Fwiw, mijn sammy heeft zo'n soort "screen saver", helemaal te tweaken naar je smaak en ruimte. Die kun je aanzetten,  ook met eigen muziek zodat je een soort schilderij of foto collage etc hebt, erg leuk. Wij gebruiken dat regelmatig.

Tabcam

Valt me op dat de grote TV's duurder zijn geworden. Althans, op Tweakers scheelt het nu l snel €500,- - €1000,- voor de grotere maten TV's :nopompom:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Starred

#39
Quote from: Starred on March 17, 2020, 23:19:51
Dit is wel een kanshebber:
https://www.lg.com/us/tvs/lg-oled77gxpua-oled-4k-tv#none

De adviesprijs van de GX77 ligt zo'n €1000 boven de CX, valt me mee

MechanicalAnimal

#40
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Martijnst1990

Quote from: MechanicalAnimal on April 15, 2020, 08:20:22
ik weet niet ho einteresaant het is maar op ibood staat een 75 philips

https://www.ibood.com/nl/nl/product-specs/60832/285869/philips-ambilight-4k-uhd-led-tv-75.html

type 75PUS7354


prijs 1079 euro

https://tweakers.net/pricewatch/1471144/philips-75pus7354-zilver.html
Wauw, als je puur voor formaat gaat is dat wel echt een koopje! Ken de TV verder niet, maar had geen idee dat je al een 75" kon hebben voor dat geld.  :blink:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

skyfox

Voor minder heb je ook al 75 inch. 850 of 899 is de goedkoopste die ik volgens mij gezien heb. Even kijken bij tvreus bijvoorbeeld.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

MechanicalAnimal

#43
Quote from: skyfox on April 15, 2020, 09:03:51
Voor minder heb je ook al 75 inch. 850 of 899 is de goedkoopste die ik volgens mij gezien heb. Even kijken bij tvreus bijvoorbeeld.

in een ander topic gaf frank aan dat hij naar 699 euro 75" keek, naast zijn beamer.

maar dat is misschien ex BTW  :D


tweakers pricewatch op prijsvolgorde:

https://tweakers.net/categorie/621/televisies/producten/#filter:q1bKL0pJLXLLTM1JUbJSKijKzCpW0oEIBucXlQDFEouT4SIFqcmeQHW6hjpKBYnpqcGZValKVqYGOiCNyam-mXlKVkBOMVCZW2ZOSWpRsZJVtZKhgaURiM4FSSuZm-oZAM3LTayAcWprawE

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

StefaanD

Prijs gaat wel de hoogte in als je Dolby Vision wil, dan wordt de goedkoopste op tweakers plots 1310€, dan is die Philips bij iBood wel een koopje :)

MechanicalAnimal

Quote from: StefaanD on April 15, 2020, 11:26:43
Prijs gaat wel de hoogte in als je Dolby Vision wil, dan wordt de goedkoopste op tweakers plots 1310€, dan is die Philips bij iBood wel een koopje :)

daar heb ik geen verstand van, ik heb slechts even ter leering ende vermaeck een rpijsfilter neergekwakt voor diegene die wilden vergelijken  :D
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

ferry34

Er staan meerdere vergelijkingen op YouTube tussen high end Qleds en LG OLEDS en t verschil in beeldkwaliteit is fors.
Kleuren duidelijk dieper en mooier bij de OLEDS, zwartweergave is duidelijk.
De OLED heeft veel meer contrast, veel meer details en tinten in het zwart, dat zelfs een 8k Qled het aflegt.

Echter hetzelfde als bij een plasma....Heb je een fel verlichte huiskamer dan wordt dat verschil kleiner en zou je voor een nog redelijk te betalen bedrag een 75 of 85 inch Qled kunnen gaan.
Maar zelfs in de vergelijkingsvideos van the tech giant die in n echt lichte huiskamer de 2 tv's heeft staan, wint de OLED.

Maar ja, als je maar 1 tv in je kamer hebt staan zie je t verschil toch niet.
Ik zag n vergelijking van Joelster die n Qled 60r liet zien in verduisterde kamer waarin hij gears of war 5 toonde op 4k met xbox one x.
Je zag die soldaten bij n grot, regen langs lianen, redelijk licht, vage kleuren.....toen switchte hij hetzelfde beeld naar LG OLED en t was n compleet ander gezicht!
Diep groene kleuren, diepte prachtig!

Bij de Qled ziet het eruit als een game
Bij de OLED lijkt het alsof je naar een film zit te kijken!
LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

HJ

Quote from: ferry34 on April 18, 2020, 04:06:46
Er staan meerdere vergelijkingen op YouTube tussen high end Qleds en LG OLEDS en t verschil in beeldkwaliteit is fors.
Kleuren duidelijk dieper en mooier bij de OLEDS, zwartweergave is duidelijk.
De OLED heeft veel meer contrast, veel meer details en tinten in het zwart, dat zelfs een 8k Qled het aflegt.

Echter hetzelfde als bij een plasma....Heb je een fel verlichte huiskamer dan wordt dat verschil kleiner en zou je voor een nog redelijk te betalen bedrag een 75 of 85 inch Qled kunnen gaan.
Maar zelfs in de vergelijkingsvideos van the tech giant die in n echt lichte huiskamer de 2 tv's heeft staan, wint de OLED.

Maar ja, als je maar 1 tv in je kamer hebt staan zie je t verschil toch niet.
Ik zag n vergelijking van Joelster die n Qled 60r liet zien in verduisterde kamer waarin hij gears of war 5 toonde op 4k met xbox one x.
Je zag die soldaten bij n grot, regen langs lianen, redelijk licht, vage kleuren.....toen switchte hij hetzelfde beeld naar LG OLED en t was n compleet ander gezicht!
Diep groene kleuren, diepte prachtig!

Bij de Qled ziet het eruit als een game
Bij de OLED lijkt het alsof je naar een film zit te kijken!
Mooi verhaal maar je eigen ervaring hier delen zou naar mijn idee meer toevoegen dan het opsommen van negatieve yt filmpjes van anderen..

jahtari

#48
Quote from: ferry34 on April 18, 2020, 04:06:46
Er staan meerdere vergelijkingen op YouTube tussen high end Qleds en LG OLEDS en t verschil in beeldkwaliteit is fors.
Kleuren duidelijk dieper en mooier bij de OLEDS, zwartweergave is duidelijk.
De OLED heeft veel meer contrast, veel meer details en tinten in het zwart, dat zelfs een 8k Qled het aflegt.

Echter hetzelfde als bij een plasma....Heb je een fel verlichte huiskamer dan wordt dat verschil kleiner en zou je voor een nog redelijk te betalen bedrag een 75 of 85 inch Qled kunnen gaan.
Maar zelfs in de vergelijkingsvideos van the tech giant die in n echt lichte huiskamer de 2 tv's heeft staan, wint de OLED.

Maar ja, als je maar 1 tv in je kamer hebt staan zie je t verschil toch niet.
Ik zag n vergelijking van Joelster die n Qled 60r liet zien in verduisterde kamer waarin hij gears of war 5 toonde op 4k met xbox one x.
Je zag die soldaten bij n grot, regen langs lianen, redelijk licht, vage kleuren.....toen switchte hij hetzelfde beeld naar LG OLED en t was n compleet ander gezicht!
Diep groene kleuren, diepte prachtig!

Bij de Qled ziet het eruit als een game
Bij de OLED lijkt het alsof je naar een film zit te kijken!
De verschillen worden net als in de audiowereld erg overdreven. Natuurlijk is OLED beter, maar tegen welke prijs? En hoeveel beter is het?

Ik heb een 82 inch Samsung 82RU8000, kost nu nog maar 1649 euro. Veel beeld voor een redelijke prijs en bij mij slaat de wijzer dan toch door naar een grotere beeldmaat ipv nog betere beeldkwaliteit. Is dit beeld perfect? Nee, maar veel beter dan mijn full HD TV had.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub