LG B7 en 10 bit

Started by Walter_PPK, March 15, 2020, 13:39:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Walter_PPK

https://www.avsforum.com/forum/139-display-calibration/2269338-10-bit-gradient-test-patterns.html

Als ik de split gradient 8-bit 10-bit afspeel vanaf de tv zelf via het netwerk ziet het 10 bit gedeelte er smooth uit met hier en daar een beetje banding. Er is een duidelijk verschil tussen de twee patronen. Vanaf de pc ziet het er net wat slechter uit. Ik twijfel aan de 10 bit output vanaf m'n pc.
De pc is met een aktieve HDMI kabel op de LG aangesloten. HDMI deep color staat aan. GTX 960 24Hz, 12bpc RGB 0 -255
MPC-HC met MadVR laat het volgende zien:

https://imgshare.io/images/2020/03/15/grey.jpg

Wat opvalt is dat MadVR niet in fullscreen exclusive mode wil maar in windowed fullscreen blijft.

Wanneer ik HDR in Windows uitzet en de video start staat er Full screen exclusive 10 bit en ziet de gradient er super uit. Even goed als op de tv zelf. Probleem is wel dat de tv geen HDR detecteert.
HDR passthrough staat aan en ook metadata versturen.

Update: Het signaal loopt via de Marantz sr7013 met 4K signaal op verhoogd. Als ik de hdmi rechtstreeks in de pc steek krijg ik wel fullscreen exclusive HDR en 10-bit. Via de Marantz enkel windowed.

Helaas heb ik geen 2 hdmi poorten anders zou ik de tv rechtstreeks aansluiten en het geluid via een tweede hdmi laten lopen.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Walter_PPK

Zou een displayport -> hdmi adapter werken zodat ik daarover het geluid naar de marantz kan sturen?
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Walter_PPK

Gelukt. Displayport -> hdmi adapter werkt als een trein.

Nu is de vraag nog of de LG op zwartniveau Hoog of Laag ingesteld moet worden. De pc staat op full range RGB. Bij instelling hoog is bij de gradient clip een flink stuk van het linker deel zwart. Bij de laag instelling is in hetzelfde stuk nog wel verschil te zien. Echter bij film kijken ziet het plaatje er dan washed out uit.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer