Een stereoversterker? Advance Acoustics? De Xi versies.

Started by Toni71, March 15, 2020, 10:00:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Toni71

Ik zoek een leuke stereoversterker van minimaal 2 x 100 watt.

Een met een mooie opbouw. Een mooie trafo etc..

Daar ik niet meer als 800 euro wil uitgeven, verdiep ik me ook in de tweedehands markt.

Maar wat een prijzen soms zeg. En de gok dat ik iets koop (ouder) wat eigenlijk al een revisie nodig heeft, maakt het niet makkelijker.

Yamaha maakt budget versterkers, maar daar lees ik toch wel wisselende ervaringen mee. En ik mis daar een dikke trafo in.
Misschien is dit niet benodigd, maar ik wil er ook een goed gevoel bij hebben. :)

Nu zie ik de laatste lijn van Advance Acoustics . Heeft iemand daar ervaring mee?


chansig

En maar googelen en maar googelen. Je bedoelt ws Advance Acoustics ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Toni71

Haha. Inderdaad. Ik zal het aanpassen. :)

En je vriend heeft gelijk. Ik hoorde het net ook van een vriend.  :D

chansig

In een grijs verleden ooit een VV van ze gekocht. Bouwmatig was ik er niet van onder de indruk. Maar toen bestonden ze volgens mij net een paar jaar. Mogelijk is het eea veranderd. Ooit bij iemand geweest die met 2 eindbakken Magnepans aanstuurde. In mijn herinnering (ook ruim 10 jaar terug) klonk dat goed.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Toni71

Het merk komt hier ook niet zoveel voorbij.  En ik lees ook wat mindere reviews over de eerdere versies.
Ook weer niet allemaal..

Maar als ik zo een Xi105 van binnen zie, of een Yamaha sa-701 ziet de Xi versie er wel beter uit.

Misschien moet ik maar gewoon zo een AS-701 kopen. Niet duur en zolang als het werkt, werkt het.
Of een avr-3600h. Dan heb k nog room correctie ook.




chansig

Ik vind de Yamaha mooier. Eerlijk gezegd zal het geluidstechnisch allemaal weinig uitmaken. Ervan uitgaande dat beide merken gewoon hun werk hebben gedaan en een goed functionerende versterker hebben gemaakt.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

katwax

Ik zou toch eerder op de 2de hands markt kijken, ga je meer waar voor je geld krijgen.
Lang geleden toen ik mijn eerste stappen nam in Hifi land kreeg ik bij een "budget" setup ook Advance Acoustic versterker erbij, maar zoals Hans aangeeft was ik ook niet onder de indruk van de bouw. Qua geluid kan ik het mij niet meer echt goed voor de geest halen, alles klonk toen nog goed :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Hannibal_

Ik heb de cursa/exons van rega via marktplaats en die zat net boven je budget...
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Toni71

Heren bedankt voor het meedenken. Ik heb een aanbod gehad via mail. Die ga ik aankopen.
Later vul ik even aan wat het is geworden.

Toni71

Ik heb een Onix RA125 gekocht via een forumlid. Een demo model.

Voor hetzelfde geld kon ik een Yamaha AS-701 kopen.

De weegschaal neigde meer naar de Onix.

We gaan het meemaken.

http://www.onix-hifiaudio.com/classicamp125.html

katwax

Quote from: Toni71 on March 16, 2020, 15:22:32
Ik heb een Onix RA125 gekocht via een forumlid. Een demo model.

Voor hetzelfde geld kon ik een Yamaha AS-701 kopen.

De weegschaal neigde meer naar de Onix.

We gaan het meemaken.

http://www.onix-hifiaudio.com/classicamp125.html
Ken ik niet, maar veel plezier ermee :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Toni71

Net zo onbekend bij mij. Ach.. We nemen de gok. En ik kan hem nog retourneren.

Thanks.

Hannibal_

Kende het hele merk niet. Maar mooie opbouw.

Benieuwd naar de ervaringen
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Wookie

Als ik my niet vergis was het Engels, en een verbintenis met HEED, ( tenminste de oude versies en die klinken heeeel goed t.o.v de prijs waar je ze voor op de kop kan tikken....)