Waar heb jij ECHT spijt van ?

Started by J.A.F._Doorhof, June 5, 2002, 16:38:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

eric_audio

Quote from: Rakurai on June 28, 2008, 11:45:54
De Nakamichi Dragon is dan ook legendarisch 8), daar is geen enkel deck mee te vergelijken.

Verbaast me wel enigzins dat Aiwa zo slecht bevallen is. Ik had in mijn late tienerjaren een Aiwa AD-F800, en dat was een fantastisch apparaat. Gaf met goede metal tape echt super opnames. (Wel even met een test-cd'tje de bias en volumecorrectie afregelen ;) -- maar dat ging heel makkelijk vanwege de 3 koppen).

Nou, ik had een goedkoper type, want niet inregelbaar. Maar ik kan ook wel gewoon een maandagmorgen machine gehad hebben hoor. In ieder geval hoorde ik in het hoog rafeltjes.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

robbie73

het kopen van een pioneer plasma  4keer 1 gekocht alleen ellende   O0

Jeroen.

1) van mijn siemens gigaset kabel ontvanger.
vastlopers tijdens zappen, netwerk functie werkt niet echt, traag, slecht reageren op de AB, en meer.
2) lange tijd niets tot weinig met HT gedaan.

Bornin7ty2

Ik heb steeds weer spijt van het posten in topics zoals deze. Omdat je op dit forum de lijst "your posts" niet kunt wissen.

Nu zit ik ook weer aan deze vast :o , waarom is dat eigenlijk?  Frank?

Groet,
72

nielsvanbaal

Nog steeds spijt van t feit dat ik geen bijpassende center heb gekocht toen deze nog leverbaar was(reden geen geld).
Verhaal: mordaunt short's declaration lijn ging over in avant. Volgens de verkoper toen zou dit alleen ten gevolge hebben dat er 4 streepjes op de conus zaten, klank zou weinig verschillen en uiterlijk met front erop zou exact hetzelfde zijn.
Later bleek dat de kleur die ik heb eruit was, en de speakers geen afgeronde kanten hebben>minder klassiek uiterlijk dus. Dus nu heb ik een hele set in 1 kleur behalve de center dies zwart.

Nu moet ik me maar troosten met het idee dat als er straks een plasma komt de zwarte center mooier staat(alle audio componenten zijn ook zwart).
Monitor Audio Silver RX6 Mordaunt Short 902i / 905i / XTZ W12.18 P
Marantz SR-7012 / Onkyo CP-1050 / Behringer iNuke 1000DSP / Philips 47PFL6007 / UPC Horizon
Logitech Harmony ONE / vd Hul The SNOWTRACK / GLS Audio Plugs & Spades / W&M audio HDMI & Interlinks
NEXbox a95x / HTPC: Intel i3/8GB/INTEL 40GB SSD / NAS HP Proliant MicroServer Gen8 Samsung 250gb SSD / 2*

johnhifi

Spijt? Wel een beetje van het verkopen van mijn PMC TB2 speakers. Van de andere kant... kopen voor 150 euro en verkopen voor 650 euro (paar dagen later) verzacht de pijn wel een beetje. Toch mis ik het geluid wel. Wat een kleine wondertjes waren dat! Ook de Linn Classik die ik ooit had, had ik eigenlijk niet weg moeten doen. Samen was dat een perfecte set geweest voor in mijn huidige woonkamer. Maar ja, dat was allemaal meer dan een jaar geleden...
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Neon2000

Ik heb spijt dat ik mijn Denon AVC1 SE icm mijn 7.2 THX Ultraset van Jamo ooit heb weggedaan.
The Virus Of Hate Infects The Ignorant Mind

El Penumbra

Die Jamo set was inderdaad héél mooi.

Fox

Voor mij de Philips Matchline CD-I speler.
Daarna een extra controler en een MPEG module voor films en bepaalde spelletjes.

Beeld en geluid waren oké, maar de software verschrikkelijk duur en spelletjes is niet voor mij...

En nu een WMC...

audiofreak1

Philips DVD recorder DVDR985 voor veel te veel geld, binnen 1,5 jaar kapot zoals alle modellen die daarna uitkwamen. Nu sinds 2005 een Sony Harddisk die het altijd doet.
Marantz PM15, Marantz SA15, Marantz ST15, Sony RDRHX900, Mission M53, Audioquest Diamondback & Sidewinder, Hyperwire silverline speakerkabel

Fransvis

Met name spijt van de aankoop van de 701 en 808 CRT projectors.

DJ-Foxx

Quote from: Fransvis on July 20, 2008, 23:44:37
Met name spijt van de aankoop van de 701 en 808 CRT projectors.

waarom dan  ???

Fransvis

Ik ben meer een type van pj aanzetten en film kijken. Het hele ritueel rondom een CRT was niet aan mij besteed. Niks ten nadele van de kwaliteit van beeld, hoor.

DJ-Foxx

#63
Quote from: Fransvis on July 20, 2008, 23:56:50
Ik ben meer een type van pj aanzetten en film kijken. Het hele ritueel rondom een CRT was niet aan mij besteed. Niks ten nadele van de kwaliteit van beeld, hoor.

vergt dat dan zoveel afstel gedoe enzo.. :-\ ik had juist het idee door het volgen van de talloze CRT topics hier, dat het ook een kwestie is van eenmalig afstellen, aan zetten die hap en lekker kijken. maar dat valt dus in praktijk vies tegen blijkbaar ???

Fransvis

Quote from: DJ-Foxx on July 21, 2008, 00:02:14
vergt dat dan zoveel afstel gedoe enzo.. :-\ ik had juist het idee door het volgen van de talloze CRT topics hier, dat het ook een kwestie is van eenmalig afstellen, aan zetten die hap en lekker kijken. maar dat valt dus in praktijk vies tegen blijkbaar ???

Voor de pro's misschien niet. Voor iemand die gewoon lekker film wilde kijken, was het geen aangename plug en play oplossing. En ik was nooit helemaal tevreden over de convergentie, dus je was toch ieder keer weer aan het afstellen e.d. Nu met de dlp's is dat ander koek. PJ aan en 30 seconden later kijken maar. Just my 2 cents... ;)

Robert - Jan

Jaren geleden heb ik mijn hypotheek verhoogd om van dat geld een andere auto te kopen. Daar heb ik echt spijt van. De auto is allang weg maar ik betaal er nog iedere maand voor.  :-[
If they don't know wine is finer, let them boil water!

Joris1971

Quote from: Robert - Jan on July 21, 2008, 01:50:34
Jaren geleden heb ik mijn hypotheek verhoogd om van dat geld een andere auto te kopen. Daar heb ik echt spijt van. De auto is allang weg maar ik betaal er nog iedere maand voor.  :-[
Ging dat zomaar? meestal krijg je toch een bouwdepot en moet je bonnen/rekening overleggen.

genesis

#67
Quote from: solitaire on June 21, 2008, 08:17:37
ongeveer 10 jaar geleden een Hiraga Classe A gekocht bij Wilbert [Utrecht], en deze laten spelen op een Decca London speaker

en een jaartje later alles weer verkocht ....

de twee waren geen perfecte match, en de trafo in de Decca had kuren (losliggende draden)

oh boy, had ik maar de match verbeterd door de trafo te laten aanpassen ...


als ik een Hiraga in goede staat kan vinden koop ik hem terug !



Wolf

Decca London Ribbon tweeter, legendarisch mooie zijdezachte hoogweergever, alleen gevoelig voor onzuivere versterkers (ribbons gingen dan kapot >:(), heb toendertij alle bandjes bij Stuut & Bruin gekocht, (meer dan 10 a F 65 / +/-€ 30 p st :-X) maar man man man als ze speelden dan was het het beste hoog wat ik ooit heb gehad. 8)

Genesis
Carpe Diem

genesis

Carpe Diem

Rob H

Quote from: Joris1971 on August 10, 2008, 16:58:40
Ging dat zomaar? meestal krijg je toch een bouwdepot en moet je bonnen/rekening overleggen.

Zolang je voldoende overwaarde hebt is het in principe geen probleem. Voor de fiscus is het uiteraard wel box 3 als het geleende geld niet aan het huis besteed wordt.
Destroy the core!™

solitaire

Quote from: genesis on August 18, 2008, 01:04:48
Decca London Ribbon tweeter, legendarisch mooie zijdezachte hoogweergever, alleen gevoelig voor onzuivere versterkers (ribbons gingen dan kapot >:(), heb toendertij alle bandjes bij Stuut & Bruin gekocht, (meer dan 10 a F 65 / +/-€ 30 p st :-X) maar man man man als ze speelden dan was het het beste hoog wat ik ooit heb gehad. 8)

Genesis

lekker ...

... wrijf het me nog maar eens flink in  :'( :(

;)




W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Rock Solid

Dat ik (hopelijk, alleen) vroeger zo'n watje was ...  ;)
En, dat ik een keer op m'n oor heb gedoken vanaf de duikplank; en toen wellicht een gehoorbeschadiging heb opgelopen (ik durf dit niet te laten checken  :-\).

wimck55

Pas een HTPC gekocht bij een forumlid. Wegens tijdgebrek even geen gelegenheid gehad het ding op te halen.  Verkoper verzocht hem goed in te pakken en op te sturen. Bij aankomst bleek er inderdaad erg veel zorg besteed aan de verpakking.
Helaas bleek hij toch stuk te zijn en een beloofd draadloos toetsenbord ontbrak. Dan krijg je natuurlijk een discussie hoe dit dan kan waarbij de verkoper mij steeds verzekerde dat de PC hem werkend had verlaten.
Uiteindelijk adviseerde hij mij om gebruik te maken van de garantie van het 3 maanden oude apparaat.
Blijkt dat de winkel waar verkoper enkele spullen had gekocht alleen garantie verleend aan diegene die het product heeft gekocht.
Met verkoper is de onenigheid uitgelopen op het niet meer reageren op mijn berichten.
Het toetstenbord heb ik nooit meer gekregen!!
Gevolg : na het vervangen van de defecte onderdelen (moederbord en processor) ben ik nu meer kwijt dan dat ik een nieuwe had gekocht!
Heb nu de beslissing genomen om NOOIT meer computers (of onderdelen) particulier te kopen!!

LexiconLogan

dat ik een PSP heb gekocht..heb hem 3 minuten gebruikt...
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

reMC

Dat ik niet eerder een PS3 hebt gekocht ;D