Waar heb jij ECHT spijt van ?

Started by J.A.F._Doorhof, June 5, 2002, 16:38:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

ZIjn er aankopen geweest, waarvan je achteraf echt verschrikkelijk veel spijt van hebt gehad ?

Voor mij waren dit mijn eerste schermen en LCD projectoren. Door eigenlijk op de verkeerde manier geld te besparen koste het me uiteindelijk VEEL meer als dat ik direct een goed scherm / projector had gekocht.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Een B&W center 600 Series 2...niet dat het geen goed product was, maar het paste totaal niet bij mijn Mains en Rears..gelukkig kon ik hem inruilen..

searcher

De Pioneer receiver
Dit Forum het kost me klau... met geld ;) en het werkt verslavend.
 m.v.g Searcher
 



Marco

Mijn eerste kennismaking met HT was toen ik een Bose Acoustimass 10 kocht. Geweldig klonk het in de winkel (dacht ik tenminste, wist ik veel dat de bas eigenlijk veel te hard stond....ik liet me daardoor alleen maar imponeren....).
Maar het heeft niet lang geduurd. Ik ergerde me bij muziek steeds meer en meer (film viel nog wel mee, zolang er geen dieptebommen van U-571 langskwamen ;D). Na een aantal maanden maar weer snel doorverkocht. Een beste investering was het niet.
 
Arcam avr-200, Tannoy Saturn S8 en Revolution Signature DC4, Rel Strata V, Nordost, Panasonic TX-P55ST50, Dune Smart B1, Sonos, Arcam rDac

J.A.F._Doorhof

Tja,

Heb vroeger ook ooit Bose willen hebben, heb er HEEL lang voor gespaard, en tegen de tijd dat ik het geld had, toch maar wat anders gekocht.

Tja, toen was er geen internet.
Dus research was een stuk moeilijker.

Waarom zou toch iedereen zo een hekel hebben aan Bose ?
Andere merken doen hetzelfde en daar hoor je nooit iemand over, ze hadden toch op zich wel goede ideën met het weerkaatsen van geluid. Maar ja........ die kleine speakers waren inderdaad niet veel.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SiR-ROUND

Ja, ook mijn LCD(die ik nu nog heb)...

640x480 voor redelijke prijs gekocht...

Beeld veel te donker etc.

Wist toen nog niet(s) van CRT's af...

 :-\

En ja vast nog wel wat spijt ergens...

Ah ja: Legio Lease bv...

Zucht...

Geen Genelecs voorlopig... :'(

Spacebass

Frank..helemaal mee eens..
Mijn eerste luidsprekers waren 2 Bose 901 III (waren van mijn vader die dus 5 van die melkpakken heeft gekocht %$@%$^&) en 2 Bose 901 IV... waanzinnig breed geluid en voor zulke kleine kastjes kwamen ze gevoelsmatig enorm diep...
Ze klonken prachtig en zou ze nooit vervangen...totdat ik mijn schatjes hoorde op een beurs... :o

Ze klinken niet zo breed als die Bose waar wel tich keer eerlijker en open..

PS Iemand 4 901 kasten kopen...helaas moeten alle speakers vervangen worden (36 stuks dus!!!) de foam centreerringen hebben het inmiddels begeven.. ;

patrick_vdb

Alhoewel ik momenteel bezig ben om mijn tweede set te veranderen (in zoverre je het de tweede kunt noemen want de eerste was zo'n home theater in-one box ;D) heb ik achteraf gezien absoluut geen spijt gehad van deze aankopen. De eerste heeft mij laten kennismaken met het fenomeen dvd en de dolby digital/dts geluidservaring. Kwalitatief was ik veel meer gewend met mijn stereo dus al snel werd deze all-in-one set ingeruilt voor een aparte versterker dvd-speler en een bijpassende surround center set naar meer het nivo waarop ik ook gewoon stereo beluisterde. Deze opstelling heeft mij laten kennismaken met alles rondom instellingen en opstellingen (van plaatsing t/m luisterervaring) en heb dan ook menig uurtje gespeelt in plaats van film gekeken. Nu ben ik dan zover om stap voor stap de versterker en gehele speakerlijn te vervangen naar weer een hoger plan.

Zou ik dit meteen gedaan hebben had mij dat inderdaad een hoop geld gescheelt maar aangezien ik dan ook een hoop ervaringen zou zijn misgelopen heb ik achteraf gezien absoluut geen spijt gehad van beide aankopen.

Ik zie het meer als een evolutie van mijn HT en inmiddels geworden hobby ;)

Mvrgr

Patrick

The Foundation

Van mijn HT spull heb ik nergens spijt van , maar mijn geluidskaart in de pc , vindt ik verloren gekocht.
SB live 5.1

solitaire

ongeveer 10 jaar geleden een Hiraga Classe A gekocht bij Wilbert [Utrecht], en deze laten spelen op een Decca London speaker

en een jaartje later alles weer verkocht ....

de twee waren geen perfecte match, en de trafo in de Decca had kuren (losliggende draden)

oh boy, had ik maar de match verbeterd door de trafo te laten aanpassen ...


als ik een Hiraga in goede staat kan vinden koop ik hem terug !



Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

Raimond

#10
niet zo moeilijk ,mijn LX 5080,mijn cyrus straight line versterker en er is vast nog wel meer
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

hifiman

Projectie TV, weinig lol van gehad wel 2200 euro op verloren (na verkoop binnen anderhalf jaar).  :-\ Dat was dan ook wel gelijk de grootste spijtaankoop gelukkig.

DCC recorder, op zich een leuk ding, maar binnen no time had tie geen bestaansrecht meer.

DVD recorder, voor veel gekocht, nooit gebruikt (omdat opnemen op HDD in sat reciever veel praktischer bleek) en voor weinig weer verkocht.

CD recorder, paar keer gebruikt, daarna weer verkocht omdat ik um eigenlijk ook nooit gebruikte.

En dan zullen we alle upgrades die ik gedaan heb maar niet noemen  ;D

Gelukkig doe ik het de laatste paar jaar toch iets beter, niet dat ik nooit meer upgrade, maar ik maak geen echt grote verliezen meer gelukkig.  ^-^

kermy

Om kort te gaan, mijn Sharp lcd tv van 26".
Ik heb het apparaat een goed jaar gehad, en ik kon er maar niet aan wennen.
Inderdaad kost het aan het eind gewoon meer, nu heb ik een Panasonic TH50PY70, had ik gelijk moeten doen.
Met vriendelijke groet,

Kermy

R


squeek

mijn luidspreker set is hetgeen waar ik het meest spijt van heb. hetgeen dat me spijt is dat ik nog steeds geen matchende speakers heb. ik heb surrounds van jbl E-10 en center van jbl E-35, die horen wel bij elkaar, maar de fronts zijn van sony ss x70ed. sub is van yamaha.

het is eigenlijk stom begonnen. ik had een goedkope luidspreker set staan. erg goedkoop bedoel ik.  :D en een vriend van me raadde jbl aan, en zelf vond ik het ook leuke speakers dus dacht, ik koop eerst de center en surrounds, en spaar dan verder voor de fronts achteraf. heb ik dus gedaan, en wanneer ik voor de fronts ging kijken viel men mond open van verbazing hoe afschuwelijke monsters van speakers dat waren, vooral die E-100, komen net uit een discotheek. de reden dus dat ik geen zelfde fronts heb gekocht dus. het oog wil ook wat geldt bij mij. de sony's vond ik veel subtieler en klonken ook een stuk beter. alleen is de klankkleur niet matchend he. nochtans hoor ik het niet, ik ben niet zo gevoelig daarin. maar ja, het is het gedacht  :)

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

J.S.

Unison Research S6: hoop geld uitgegeven aan 't apparaat en nos-buizen, maar de bouwkwaliteit staat niet in verhouding tot de prijs. Ook een lift in 't hoog-mid waardoor mijn droomversterker binnen een jaar weer verkocht was.

neptune

Leuk hoe zo'n onderwerp van 6 jaar oud ineens weer 'tot leven' komt...
zet hier iets neer

solitaire

Quote from: neptune on June 21, 2008, 12:45:05
Leuk hoe zo'n onderwerp van 6 jaar oud ineens weer 'tot leven' komt...

spijt is tijdloos  ;)

helaas


W,
Hinterm Horizont geht's weiter.

Raimond

#18
Quote from: neptune on June 21, 2008, 12:45:05
Leuk hoe zo'n onderwerp van 6 jaar oud ineens weer 'tot leven' komt...

grappig ik had niet eens gezien dta het topic al zo oud was :o,maar inderdaad spijt is tijdloos, helaas wel
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

Seth__Gekko

Harmony 885....ligt nu al sinds de Pio Plasma en PS3 in huis zijn ongebruikt in de kast (23-12-2007)

Rob H

Enige aankoop waar ik echt buikpijn-spijt van heb is mijn Montèl bankstel, maar dat heeft weinig met HT te maken ;).

Heb wel spijt dat ik een decenniatje of anderhalf terug al mijn elpee's heb weggegeven. Was toen volovertuigd dat er nooit meer een platenspeler in huis zou komen :'(.
Destroy the core!™

Madhouse

Quote from: Seth__Gekko on June 23, 2008, 15:43:52
Harmony 885....ligt nu al sinds de Pio Plasma en PS3 in huis zijn ongebruikt in de kast (23-12-2007)

Waarom doe je hem niet weg dan? (heb misschien wel interesse)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

garmtz

Misschien destijds de Pioneer LD-S9 LaserDisc speler. Een super-apparaat, alleen amper iets mee gespeeld in de tijd dat ik hem had... :-\

jantje112

Quote from: garmtz on June 23, 2008, 19:19:06
Misschien destijds de Pioneer LD-S9 LaserDisc speler. Een super-apparaat, alleen amper iets mee gespeeld in de tijd dat ik hem had... :-\

Ik heb zijn grote broer, de HLD-X9, met een Muse decoder en een paar hi-vision titels. Gebruik hem ook nauwelijks maar heb er zeker geen spijt van. Ook de S9 is een prachtige speler, had ze graag eens naast elkaar gezien.


gijsnoorlander

Mijn 22" Iiyama monitor.
Jarenlang veel plezier gehad van de 9017 (oud model 17" met Dynatron buis) en met de HA202DT niets dan ellende gehad. (aanschafprijs 1100 euro)
Totaal niet zo scherp als de oude monitor, trillend beeld, niet egale kleuren en buiten dat in het eerste jaar ook nog eens 3x defect geweest en ruim 7 maand weg. Uiteindelijk na iets meer dan 2 jaar weggedaan omdat 'ie naar ozon begon te ruiken en Iiyama niets meer "kon" doen.
Toen heb ik mij voorgenomen absoluut nooit meer op merken af te gaan, behalve het mijden van Iiyama als de pest.

Min of meer hetzelfde met Matrox. De G100, G200, G400 waren geweldige kaarten, maar de Parhelia was naast veel te duur ook nog eens een waardeloos product.

Voor de rest heb ik alleen met mijn huidige TV spijt dat ik 'm niet 10 dagen later gekocht heb, toen 'ie 200 euro goedkoper was :( en een JVC S-VHS deck speciaal voor het video-editen. Dat ding heeft nooit een S-VHS tape gezien en een oudere Samsung VHS-speler bleek veel beter beeld te geven, ook met oudere tapes.