Probleem Epson TW9400

Started by foopah, March 12, 2020, 16:19:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

foopah

Heyhey,

eerste post hier, spijtig genoeg dadelijk met een probleem met mijn TW9400.

Ik zag van in het begin in heel donkere scenes soms een klein anders-gekleurd streepje exact in het midden van het scherm, (links-rechts bekeken) en vrij bovenaan. Dit komt soms nog terug in donkere scenes, maar stoorde me niet echt. Nu met DSPlayer in te stellen op mijn nieuwe htpc, zie ik in een bepaald menu eenzelfde streep over heel het scherm, zie foto hieronder. Streep verdwijnt als ik uit dat menu ga, en verschijnt terug als ik weer in dat menu ga. Geen idee waaraan dit kan liggen. Graag advies of jullie denken dat dit een hardware probleem is, en/of ik bepaalde dingen kan testen om meer info hierover te krijgen.

Ook gemerkt dat de gesavede lens posities niet exact worden terug gezet als ik ze laad uit het geheugen, er is altijd wat extra shift nodig in beide richtingen, klinkt ook niet goed...


james_bond

Ik heb de tw 9300 maar bij mij zijn de opgeslagen lensposities ook niet exact stabiel. Is vlg mij een product eigenschap.
HT: Epson EH-TW9300, Epson EH-TW3200, DENON AVR-X6700H, Onkyo HT-S9405THX, 2 paar Translator Heliodoor, Translator Center 12, Dune Solo 4K,Apple TV 4K, Projecta Tensioned Elpro RF Electrol 122inch (zichtmaat 270 cm x 152 cm), Zyxel NAS540.

ppeter

Quote from: james_bond on March 12, 2020, 20:11:39
Ik heb de tw 9300 maar bij mij zijn de opgeslagen lensposities ook niet exact stabiel. Is vlg mij een product eigenschap.
Heb ik ook met onze TW9300, moet steeds een beetje bijsturen! 🤔
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **


foopah

Niemand advies ivm de donkere lijn ?

J.A.F._Doorhof

Donkere lijnen die verdwijnen kijken me een bron of kabel probleem. Lijnen die stabiel zijn moet hij voor terug.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

foopah

Net geprobeerd met 3 verschillende kabels, incl een dure optische, en ongeveer hetzelfde resultaat. Verschilt nog of ik HDMI1 of HDMI2 gebruik op de projector.

Heb de leverancier al gecontacteerd, zit spijtig genoeg in Finland. Hopelijk kan ik hem bij Epson Belgie binnenbrengen.

J.A.F._Doorhof

jeetje waarom helemaal daar kopen ?
Wij leveren ze ook ;)
En scherp geprijsd
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

foopah

Quote from: J.A.F._Doorhof on March 15, 2020, 09:06:55
jeetje waarom helemaal daar kopen ?
Wij leveren ze ook ;)
En scherp geprijsd

Waarschijnlijk niet voor €2199 :)

darkrunner

Quote from: foopah on March 21, 2020, 09:24:12
Waarschijnlijk niet voor €2199 :)
Scheelt toch niet veel en zijn prijs is incl 4 Isf kalibraties dus uiteindelijk ben je beter af dan met een prijs van €2199

J.A.F._Doorhof

Laten we het zo zeggen je zou verbaasd kunnen zijn over de prijs.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"