Korte kabel (230V) zelf in elkaar knutselen

Started by fireman, March 11, 2020, 22:17:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fireman

Ik heb nog een stuk kabel liggen (belden oid) van 3 x 1,5 mm2

Nu zoek ik daarvoor een eurostekker voor achter in mijn versterker en streamer, en een gewone 230V stekker.

Nu zie ik bij de gamma stekkers voor weinig, maar het mag allemaal wat steviger/mooier (ondanks dat t achter in de kast ligt)

Welke degelijke stekkers raden jullie mij aan en waar kan ik die zelf ophalen (liefst in/om randstad, er buiten mag ook) Die mega dure stekkers van schuko of furutech dat hoeft van mij niet.

Ik wil juist korte kabels maken (ca. 30 cm) zodat ik vanuit de stekkerdoos naar apparaten geen kabel zooi heb. (nu is het een beetje "druk"  daar achter mijn kast)
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Pjotr27

Kijk eens bij forumsponsor: https://www.jouwhifi.com/c-1261913/connectors/

Ik zou alleen wel iets langer nemen, met 30 cm staat het wel heel dicht bij elkaar en wellicht krijg je veel spanning op je kabel...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

fireman

Kijk das mooi. Ik ga daar een kijken.

Geloof me, 30cm is ruim zat.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Pjotr27

Ligt je stekkerdoos zo dicht bij dan? 30cm is de lengte van een schoen, dat is zo mega kort. Ik had ooit interlink van 50cm, dat was iedere keer weer een gevecht om aan te sluiten..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Jack_D

Je bent niet de enigste, ik heb ook zo'n hekel aan kilometers lange kabels die achter je kast kriskras door elkaar liggen.
Heb hier dus ook wat ingekorte kabels in gebruik.

Paar leuke stekkers heb ik eens via Ebay besteld en de (afgeschermde) 220v kabel heb ik van de locale HiFi boer in Goes voor een vriendelijk prijsje.

Kun je voor niet al te veel geld een fijne op maat gemaakte kabel in elkaar zetten, wat mij betreft helemaal prima.

:thumbs-up:

Kjelt

Mocht je het eens anders willen aanpakken kijk dan eens naar Wieland GST18.i3 systeem.
Die stekkers kunnen 20A aan, zijn fase gepolariseerd en hebben trekontlasting. Zijn ook in wit leverbaar.
Alles te vinden bij Reichelt.nl (geloof niet dat een forumsponsor ze levert).

Eigenlijk zeg maar de 21e eeuwse variant van de Shuko die al 100 jaar oud is ofzo.

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=161017.msg2995546#msg2995546

Rowdy

#6
Misschien is de Essential Audio Tools Spider iets?

fireman

Quote from: Rowdy on March 12, 2020, 18:57:54
Misschien is de Essential Audio Tools Spider iets?

Inderdaad een goede oplossing, maar helaas dat zal ook al teveel draad zijn.

Vooralsnog voor twee korte kabels.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

fireman

Heb iets moois op de kop getikt.

2 x kabel met Belden en schuko bals type 73 (inclusief een zelfde degelijke eurostekker voor achter in de versterker en streamer)

Nu 2 x 110cm

Kan ik mooi inkorten en heb ik 110cm over voor misschien weer iets anders.

Foto's volgen :)

NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17