Vandaag kleine Harbeths beluisterd

Started by Hannibal_, March 11, 2020, 19:54:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hannibal_

Eerlijk gezegd weet ik het type niet eens (kwam bij onze hifi zaak voor een gemis in mijn voorversterker), maar er kwam een geweldig geluid uit die kleine harbeths...

Ga nog eens terug met een vriend die ze aan wilt schaffen.

Stonden op rega ;)
Leek geen slecht combi

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

katwax

Deze de harbeth p3esr?


Heb deze een keer horen spelen in een kleine ruimte en komt een zeer mooi geluid uit, alleen weinig laag vrees ik :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dura

Ik zit er nu naar te luisteren. Inderdaad, geen diepe bas, maar dat is in mijn lastige kamer maar goed ook, en doordat er genoeg midbas is klinkt de speaker zeer gebalanceerd. Maar je haalt ze in huis vanwege het mooie zuivere midden, liefhebbers van diepe bas kunnen beter elders kijken. Of een subwoofer erbij zetten, hoewel ik daarover gemixte signalen lees.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

kappa9

Hoe zouden buizen het doen op p3esr's?
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

Dura

#4
Zien ze bij HUG (Harbeth User Group 😉) niet zo zitten, gezien de gevoeligheid van veel buizenversterkers voor de impedantie van de luidspreker voor zover ik begrijp. De ontwerper en eigenaar Allan Shaw claimt dat Harbeths zeer lineair zijn en dat buizenversterkers daar vaak afbreuk aan doen. Zelf heb ik geen idee, behalve dat ik wel vind dat deze speakers waarschijnlijk het best tot hun recht komen met een versterker die een strakke gecontroleerde bas kan leveren. Wat ik zelf vermoed is dat klasse A versterkers vanwege hun zuiver geluid waarbij timbre er mooi uitkomt het beste zijn. Helaas zal bijvoorbeeld een Sugden A21SE mijn mooie houten hifi meubeltje in vlammen doen opgaan, de effecten op mijn energie rekening en mijn groene aspiraties zijn ook ongewenst.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

Hannibal_

Even naar de afmetingen gekeken en de product lijn van Harbeth.
Ik denk inderdaad de p3esr dan.

Vanaf 75 Hz, dus niet een extreem laag kampioen inderdaad.

Maar ik miste weinig "laag gevoel", ze kwamen volwassen over (stonden niet eens op een heel dure versterker, een Rega Brio) en klonken inderdaad prachtig in balans.
Maar ik ga nog eens terug om echt goed te luisteren, het was tijdens praatje (en wat dat betreft een echte verkoper, praten, praten praten ;) ) en niet heel uitgebreid.

Eerste indruk was erg goed en eigenlijk wil ik ze nog wel op andere ampjes horen ook...

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

katwax

Ik heb ze horen spelen aangestuurd door een  Lindemann Musicbook set. Waren toen voor mijn oren de op 1 na beste speakers die ik op die beurs mocht horen, de andere heb ik in huis.
Was kleine ruimte, je kreeg direct het gevoel dat je daar uren met plezier kon naar luisteren, zeer aangenaam (neutraal) geluid.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

kappa9

Misschien een mooie hybride zoals bijvoorbeeld de mcintosh ma252
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

raindog

In de juiste ruimte vind ik de P3-ESR de mooiste Harbeth die er is. Speel al tien jaar met een set Compact 7-ES3 maar heb een tijdje terug een paar ESR's overgenomen van een liefhebber, om ze eindelijk een keer thuis te kunnen proberen.
Ook hier laten ze horen wat er zo speciaal is aan de kleine Harbeths, maar in mijn ruimte komen ze toch niet helemaal tot hun recht. Heb ze op andere plaatsen beter horen spelen. Het blijft dus een kwestie van uitproberen, maar in de juiste ruimte met de juiste versterker speelt het hemels en mis je eigenlijk niks.

Zal mijn P3's binnenkort waarschijnlijk te koop aanbieden op het forum, het betreft een paar in zwart essen.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Hannibal_

Quote from: kappa9 on March 16, 2020, 11:15:59
Misschien een mooie hybride zoals bijvoorbeeld de mcintosh ma252

Het is voor iemand die volledig op buisjes speelt.
Custom gebouwde versterker begreep ik. Klinkt erg mooi.
Eigenlijk wel benieuwd hoe ze daarop klinken inderdaad.

Misschien binnenkort gewoon bij hem thuis, hij heeft zin in die p3tjes geloof ik
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Dura

Gisteren weer genoten samen met een vriend; ondanks de anderhalve meter goed geluid voor beiden; begonnen met wat ambient bij de borrel, , heel ruimtelijk, daarna goed opgenomen zangeressen zoals Melanie de Biasio en Chantal Chamberland bij het eten, waarbij de emotie goed overkwam en daarna een fijne whisky en op echt wel lekker volume classic rock op YouTube, the Who, Led Zeppelin, Stones etc. En dat doen ze allemaal prima, vooral die rock verbaast me keer op keer weer. Ik heb ze nu denk ik tweeëneenhalf jaar en er gaat geen dag voorbij zonder dat ik aangenaam verrast wordt door ze. Zolang alles klopt, bij bijvoorbeeld spikes ipv mijn gebruikelijke rubber voetjes onder de stands wordt het 'harder', ook de opstelling, de versterking en de gebruikte luidsprekerkabels hebben een duidelijk hoorbare invloed.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"