Nieuwe subwoofer, BK XXLS400 upgrade

Started by Morrison, March 11, 2020, 18:20:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Morrison

Quote from: Ralf67 on March 14, 2020, 09:37:07
De BK P12-300sb+PR doet 90% van de Monolith, heeft een wit frontje en is ook in hoogglans wit
te bestellen.

Monolith is groot en lomp (lees diep) en daarom lastiger te plaatsen.

@Jeroen, jij hebt zowel deze als de XTZ gehad toch? Kun jij iets zeggen over de performance van beide?
Thanks :worship:
Panasonic P55VT60 - Triangle Esprit Gaia EZ, Triangle Voce EZ, B&W 686 - BK XXLS400 DF - Antimode 8033 - Marantz SR6004 - Marantz UD5005 - Pro-Ject Debut Carbon M2Red - Pro-Ject Phono Box S - Sonos ZP90 - Intel NUC DN2820

Ralf67

Wat hoop jezelf als antwoord te krijgen ?

fluissie

#52
Quote from: Morrison on March 14, 2020, 11:39:08
@Jeroen, jij hebt zowel deze als de XTZ gehad toch? Kun jij iets zeggen over de performance van beide?
Thanks :worship:

Jazeker wel , let wel was allemaal in mijn ruimte hé

BK 300 pr is een een hele fijne sub die verassend diep gaat , aanzienlijk dieper als een xxls400 , de xtz ging in mijn ruimte wat verder als een pb2000 en deze gaat een BK 300 pr best wel een stukkie voorbij dus

Nogmaals qua performance ga je weinig beter vinden als de xtz voor dat geld

Nadelen van de BK 300 pr ; glossy White is bij de Engelsen een andere glossy White als bij ons !!! Zal even een foto opzoeken voor je .... De BK was aanzienlijk witter als mijn andere hoogglans dingen , EN De bk ging aan de wandel als het serieus er op ging

Je hebt nog een keuze .....en dat is qua performance en looks de beste optie voor jullie echter nieuw boven budget

De arendal sub 1.5 glossy White

Presteert de xtz ,pb2000 , r115sw voorbij en qua looks en bouw superieur

fluissie

#53


Zoals je ziet ..... Ik stoorde me er vreselijk aan

De xtz sprong er minder uit en matchte beter ondanks dat deze gewoon wit is

De arendal  :inlove:


fluissie

Als je carona vrij bent  :tounge: mag je hier best is komen luisteren naar de arendal ....

Morrison

Ik zie wat je bedoelt met verschillende tinten wit, mijn Triangles zijn echter ook net een andere tint wit dan mijn tv kastje. Ik denk dat die juist weer wat feller wit zijn, net als de BK. Ben er inmiddels aan het verschil gewend haha. Tevens heb ik altijd speaker doek erop zitten dus dan valt het ook minder op.

Hoe ver moet een Arendal 1.5 ongeveer van de achterwand staan? De poort zit aan de achterkant toch?
Bedankt voor het aanbod, in eerste instantie vond ik de 1.5 te groot. Beetje afhankelijk van hoever die van de muur moet staan zou het mogelijk nog een optie zijn... mits tweedehands nog ergens te vinden. Bedankt in ieder geval voor je aanbod, kom hier mogelijk nog eens op terug, eerst nog eens laten zien hoe groot die is ;D ;)

@Ralf, het beste antwoord zou zijn dat die BK hetzelfde presteert als de XTZ, dan was het een no brainer om die te bestellen...



Panasonic P55VT60 - Triangle Esprit Gaia EZ, Triangle Voce EZ, B&W 686 - BK XXLS400 DF - Antimode 8033 - Marantz SR6004 - Marantz UD5005 - Pro-Ject Debut Carbon M2Red - Pro-Ject Phono Box S - Sonos ZP90 - Intel NUC DN2820

fluissie

#56
Valt mee hoor Maurice

photo hosting sites

Helaas een xtz gaat toch echt verder in performance dan een BK 300sb-pr...

PS, als je toch een arendal koopt ; zorg dat je wederhelft er niet is bij aankomst pakket 😂😂😂

Kan problemen opleveren


GPO

Wat is dat toch dat mensen wit speakerdoek op een witte glossy speaker willen?

Ten eerste is doek nooit hetzelfde wit en al zeker niet glossy. Ten tweede zijn de conussen vd luidspreker zelf toch ook meestal zwart, dus waarom mag de grille dan niet zwart zijn. Lijkt me dat je dan ook de zwarte conussen door het doek ziet of heb ik dat mis?

Persoonlijk vind ik juist mooi dat contrast tussen zwart en wit, anders is het gewoon teveel wit.

Smaken verschillen natuurlijk, maar toch... ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Morrison

Tja zo snap ik dus niet dat een speaker fabrikant een mooie witte speaker maakt en dan van de voorkant een zwart doek erop doet. Zo vervalt een beetje de witte functie waardoor een witte speaker kleiner lijkt en een beetje wegvalt tegen de witte achtergrond  :hehe:

Wit doek hoeft niet perse, want gevoelig voor vlekken maar zilver achtig is dan perfect.
Mijn Triangle speakers hebben zwarte ringen om de drivers, maar het doek is aan de achterkant zwart dus er schijnt niets door.

Ik snap wat je bedoelt maar tegen een witte muur zijn zo licht mogelijke speakers met doek heel mooi en lijkt het allemaal wat kleiner.
Smaken verschillen inderdaad  ;D
Panasonic P55VT60 - Triangle Esprit Gaia EZ, Triangle Voce EZ, B&W 686 - BK XXLS400 DF - Antimode 8033 - Marantz SR6004 - Marantz UD5005 - Pro-Ject Debut Carbon M2Red - Pro-Ject Phono Box S - Sonos ZP90 - Intel NUC DN2820

Morrison

#59
De kogel is door de kerk! Gisteren toch de keuze gemaakt om voor de XTZ te gaan. Deze direct kunnen oppikken en thuis neergezet.
Ben nog een beetje aan het stoeien met de verschillende settings, maar na een eerste meting van de Antimode en DB meter dan toch de eerste film gekeken. Ad Astra, wist niet zeker of hier veel LFE in zat, maar ik werd al snel verwend met een hoop diepe bass. Moment dat het in de 'Antenne' mis gaat was al super.
Daarna nog een aantal scenes met raket lanceringen, smullen!

Verschil is best groot, hoewel ik denk dat er nog iets meer uit te halen is. Het verschil in output na het sluiten van 1 of 2 poorten is vrij groot, de db meter gaf zeker een aantal db meer bij het openen van de rechter poort. Vooralsnog de film nu gespeeld met 1 poort open, de rechtse.

Ik vraag me nu af hoe ik het beste de antimode kan inregelen, met de EQ op REF en 1 van de twee poorten open, of beide open/dicht?
En qua inmeten op de receiver, welke configuratie moet ik hier aanhouden? Als ik bv muziek ga luisteren dan is de kans groot dat ik de poorten dicht wil doen, maar dan geeft de sub ook minder output natuurlijk.

Ik was al even aan het kijken naar een Umik-1 om een meeting te kunnen doen, misschien is dat wel leuk om te zien wat de sub doet in mijn ruimte.

In ieder geval lekker bezig met de hobby.  :headbanging: Komt dus wel nog een klein DIYtje aan, wit/zilver speaker doek vinden om deze te vervangen.
Panasonic P55VT60 - Triangle Esprit Gaia EZ, Triangle Voce EZ, B&W 686 - BK XXLS400 DF - Antimode 8033 - Marantz SR6004 - Marantz UD5005 - Pro-Ject Debut Carbon M2Red - Pro-Ject Phono Box S - Sonos ZP90 - Intel NUC DN2820

morca

Geniet ervan Maurice.
Je hebt uiteindelijk degene gekocht die ik je anders getipt had in pm ;D
maar ik vond het leuker als Jeroen ook even zijn mening gaf, XTZ tov Arendal .
Want die heeft ze beide gehad,paar keer zelfs  ;D

Veel plezier met luisteren en instellen  :thumbs-up:

fluissie

#61
Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst !  :pompom:

Kleine opmerking : juist de rechtse poort moet afgedicht worden voor de laagste film tuning :thumbs-up:

Er zit namelijk verschil in bij xtz qua tuning met afdichting

fluissie


Ralf67

Mooie upgrade.

Een basreflex geeft al snel meer output in het laag dan de xxls400.

Daarom is er ook de Monolith.

XTZ gebruikt een lange en een korte poort , en met een foam plug kan je het laag mooi tunen.

Carrol

idd mooie aanwinst maurice,zoals je onder kunt zien ben ik ook in bezit van xtz luidsprekers,bevalt mij prima.
Hoe heb jij de sub aangesloten?
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Morrison

Ik heb alleen de LFE aansluiting gebruikt. Met een crossover van 80hz nu ingesteld op de receiver :-)
Panasonic P55VT60 - Triangle Esprit Gaia EZ, Triangle Voce EZ, B&W 686 - BK XXLS400 DF - Antimode 8033 - Marantz SR6004 - Marantz UD5005 - Pro-Ject Debut Carbon M2Red - Pro-Ject Phono Box S - Sonos ZP90 - Intel NUC DN2820

Ralf67


Witalik

Quote from: GPO on March 14, 2020, 23:47:34
Wat is dat toch dat mensen wit speakerdoek op een witte glossy speaker willen?

Ten eerste is doek nooit hetzelfde wit en al zeker niet glossy. Ten tweede zijn de conussen vd luidspreker zelf toch ook meestal zwart, dus waarom mag de grille dan niet zwart zijn. Lijkt me dat je dan ook de zwarte conussen door het doek ziet of heb ik dat mis?

Persoonlijk vind ik juist mooi dat contrast tussen zwart en wit, anders is het gewoon teveel wit.

Smaken verschillen natuurlijk, maar toch... ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Ik snap juist ook niet waarom witte speakers met zwarte doek worden uitgevoerd.  Ik koop witte speakers omdat ik zwart niet mooi vind in mijn interieur, nu heb ik dus een Downfire subwoofer gemaakt omdat bijna elke witte sub een zwart speaker doek heeft. Ik zou nu ook uitkomen op een Arendal denk ik.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Witalik

Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Morrison

En een foto in het daglicht :)



Nu nog even zonder witte kap, dat volgt op een later moment :P
Panasonic P55VT60 - Triangle Esprit Gaia EZ, Triangle Voce EZ, B&W 686 - BK XXLS400 DF - Antimode 8033 - Marantz SR6004 - Marantz UD5005 - Pro-Ject Debut Carbon M2Red - Pro-Ject Phono Box S - Sonos ZP90 - Intel NUC DN2820

denoontje

nice hoor, maar neem je dan ook een witte schijfdraaier :P

Morrison

Haha, dat was een cadeau, dus die ga ik niet zomaar omruilen :)
Panasonic P55VT60 - Triangle Esprit Gaia EZ, Triangle Voce EZ, B&W 686 - BK XXLS400 DF - Antimode 8033 - Marantz SR6004 - Marantz UD5005 - Pro-Ject Debut Carbon M2Red - Pro-Ject Phono Box S - Sonos ZP90 - Intel NUC DN2820

fluissie



RonG