Nieuwe subwoofer, BK XXLS400 upgrade

Started by Morrison, March 11, 2020, 18:20:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ralf67

#25
Yep, daarom ook mijn keuze voor 2 x PC2000, vrijwel gelijk aan de PB2000.

Maar helaas niet in wit.

Heb zelf vroeger de oudere XTZ 12.18 gehad en die ging echt niet lager dan 25 hz.

Te kleine kast voor de toen gebruikte Peerless XXLS12 woofer met aluminium conus.

Deze werd ook in de PC/PB/SB12-Nad subwoofers gebruikt.

Morrison

Quote from: fluissie on March 12, 2020, 15:49:29
Hier een foto in real LIFE , wellicht helpt dit voor je keuze qua kleur

In real LFE ;) ziet hij er zeker netjes uit. Ik ga deze ook eens aan mijn wederhelft laten zien haha.
De fronts op mijn Gaia speakers zijn een beetje zilver achtig stof. Wellicht is dat makkelijk op de grille van de XTZ te zetten.
Panasonic P55VT60 - Triangle Esprit Gaia EZ, Triangle Voce EZ, B&W 686 - BK XXLS400 DF - Antimode 8033 - Marantz SR6004 - Marantz UD5005 - Pro-Ject Debut Carbon M2Red - Pro-Ject Phono Box S - Sonos ZP90 - Intel NUC DN2820

rower

Quote from: fluissie on March 12, 2020, 15:53:55
Ralf wij hebben bij RalphH ook die monolith plus tegen een pb2000 gezet ...

De pb2000 ging toch in RalphH zijn ruimte een stuk dieper en luider gemeten
Mooi om te weten vind mijn monolith + al achter diep gaan maar dieper is altijd beter.
Denon avr x3500H-Kef Q550 FL FR-Kef Q600 C-Kef Q100 Sl SR-Kef Q100 Hr en Hl-Bk Monolith plus-sony kd65 xf9005 xtz a2 300

chansig

Een sub gaat niet dieper door de ruimte. De ruimte beïnvloed de weergave vanuit de sub.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Morrison

Quote from: chansig on March 12, 2020, 16:09:53
Een sub gaat niet dieper door de ruimte. De ruimte beïnvloed de weergave vanuit de sub.

Gr. Hans

Dwz de lage hz worden wellicht luider weergegeven?
Panasonic P55VT60 - Triangle Esprit Gaia EZ, Triangle Voce EZ, B&W 686 - BK XXLS400 DF - Antimode 8033 - Marantz SR6004 - Marantz UD5005 - Pro-Ject Debut Carbon M2Red - Pro-Ject Phono Box S - Sonos ZP90 - Intel NUC DN2820

chansig

De ruimte doet dit. Het verandert niets aan wat de sub doet. Die is gewoon gemaakt zoals die gemaakt is. Daar heeft de ruimte geen invloed op.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

De ene subwoofer komt beter tot zijn recht in het laag dan de andere in dezelfde ruimte.

Zoiets bedoel je ?

chansig

Ja zoiets wel. :D

Maar een ruimte die een probleem geeft op 30 Hz zal het zelfde probleem hebben met een Rithik, BK, SVS of wat dan ook.

Uiteraard staat dan alles op dezelfde plek.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

morca

#33
Quote from: Morrison on March 12, 2020, 15:36:01
En niet wit  :hehe: :wow:

Misschien toch nog maar eens voorzichtig de XTZ laten zien .. zag dat ze ook 30 dagen op proef te testen zijn. Wit speakerdoek ook wel te vinden dus misschien nog wel een optie.

Andere tips zijn nog steeds welkom! En aan iedereen die tot nu toe al mee heeft gedacht, dank jullie wel :D :headbanging:
Ik zat ook aan de XTZ te denken.
maar ik heb hem niet gehoord,daarom zei ik, maak een topic aan.
Dan komen de gebruikers reacties  ;D


Quote from: chansig on March 12, 2020, 17:06:39
Ja zoiets wel. :D

Maar een ruimte die een probleem geeft op 30 Hz zal het zelfde probleem hebben met een Rithik, BK, SVS of wat dan ook.

Uiteraard staat dan alles op dezelfde plek.

Gr. Hans

Quote from: chansig on March 12, 2020, 16:17:26
De ruimte doet dit. Het verandert niets aan wat de sub doet. Die is gewoon gemaakt zoals die gemaakt is. Daar heeft de ruimte geen invloed op.

Gr. Hans
Daar heeft de sub geen invloed op  ;D

chansig

Quote from: morca on March 12, 2020, 19:44:41
Daar heeft de sub geen invloed op  ;D

De sub zelf niet...maar de plaats waar hij staat wel. Maar dat is niet merk afhankelijk dat was het punt wat ik eerder maakte.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

morca

Quote from: chansig on March 12, 2020, 19:51:11
De sub zelf niet...maar de plaats waar hij staat wel. Maar dat is niet merk afhankelijk dat was het punt wat ik eerder maakte.

Gr. Hans
Dat was ook mijn punt ,goed punt dus

chansig

Quote from: morca on March 12, 2020, 20:16:58
Dat was ook mijn punt ,goed punt dus

Vandaar dat je aan XTZ denkt. :huh2:

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Morrison

Ik ga vanmiddag even naar XTZ kijken/luisteren in de buurt :) ben benieuwd!
Panasonic P55VT60 - Triangle Esprit Gaia EZ, Triangle Voce EZ, B&W 686 - BK XXLS400 DF - Antimode 8033 - Marantz SR6004 - Marantz UD5005 - Pro-Ject Debut Carbon M2Red - Pro-Ject Phono Box S - Sonos ZP90 - Intel NUC DN2820

Ralf67

Keep ons op de hoogte van je bevindingen .

morca

Quote from: Morrison on March 13, 2020, 09:14:34
Ik ga vanmiddag even naar XTZ kijken/luisteren in de buurt :) ben benieuwd!
Succes :thumbs-up:
Ik zat ook al aan de XTZ te denken vd week toen je het vroeg.
Daar ben je dus idd uitgekomen  ;D

fluissie

Quote from: Morrison on March 13, 2020, 09:14:34
Ik ga vanmiddag even naar XTZ kijken/luisteren in de buurt :) ben benieuwd!

👍 , Laat ons weten wat je vind


Morrison

Vanmiddag bij Intosurround geweest. Werd netjes ontvangen en gingen snel de demo ruimte in. Na korte uitleg over de mogelijkheden van de XTZ 12.17 Edge, gingen we wat materiaal bekijken en vooral beluisteren.
De sub stond wel een stukje harder dan ik gewend ben, maar het effect van een gepoorte sub bij bv U-571 is bizar. Verschil met de xxls400 is heel groot. Daarnaast nog de verschillende instellingen van de sub beluisterd bij een scène uit Transformers, en Fantastic Beasts. Bij sommige vond ik de bass wel erg veel, maar dit was eenvoudig te veranderen door een of beide poorten dicht te zetten, of de EQ te wisselen tussen 1, 2 of ref. Super dat dit kan.

Kortom een gave ervaring gehad en goed het verschil gehoord tussen een gesloten en gepoorte sub.
Dan de grote maar,.. de witte kleur is helaas niet glossy, dat wist ik van te voren maar dat is toch wel een groot minpunt, daarnaast het zwarte doek ervoor is een beetje een dooddoener. Vanmorgen wel even zitten zoeken naar hoe het doek zelf te vervangen, dat moet op zich wel mogelijk zijn maar om dat met een nieuwe sub direct te doen,.... :eh: :eh:

Ben er dus nog niet helemaal uit. Qua geluid was ik al verkocht, uiterlijk is toch een dingetje.

Panasonic P55VT60 - Triangle Esprit Gaia EZ, Triangle Voce EZ, B&W 686 - BK XXLS400 DF - Antimode 8033 - Marantz SR6004 - Marantz UD5005 - Pro-Ject Debut Carbon M2Red - Pro-Ject Phono Box S - Sonos ZP90 - Intel NUC DN2820

fluissie

#42
Denk niet dat je iets beter gaat vinden die dezelfde prestaties heeft in glossy White ....

Qua grootte is de sub ook alles behalve echt groot dus tsja als de prestaties dan je ook nog je blij maken  :pompom:

Wat je nog zou kunnen doen is de sub of zelf wrappen of laten wrappen

Ralf67

Staat mooie Arendal 1.5 op marktplaats in hoogglans wit

fluissie

Quote from: Ralf67 on March 13, 2020, 19:53:15
Staat mooie Arendal 1.5 op marktplaats in hoogglans wit

Niet meer  :D


morca

Quote from: Morrison on March 13, 2020, 17:19:25
Vanmiddag bij Intosurround geweest. Werd netjes ontvangen en gingen snel de demo ruimte in. Na korte uitleg over de mogelijkheden van de XTZ 12.17 Edge, gingen we wat materiaal bekijken en vooral beluisteren.
De sub stond wel een stukje harder dan ik gewend ben, maar het effect van een gepoorte sub bij bv U-571 is bizar. Verschil met de xxls400 is heel groot. Daarnaast nog de verschillende instellingen van de sub beluisterd bij een scène uit Transformers, en Fantastic Beasts. Bij sommige vond ik de bass wel erg veel, maar dit was eenvoudig te veranderen door een of beide poorten dicht te zetten, of de EQ te wisselen tussen 1, 2 of ref. Super dat dit kan.

Kortom een gave ervaring gehad en goed het verschil gehoord tussen een gesloten en gepoorte sub.
Dan de grote maar,.. de witte kleur is helaas niet glossy, dat wist ik van te voren maar dat is toch wel een groot minpunt, daarnaast het zwarte doek ervoor is een beetje een dooddoener. Vanmorgen wel even zitten zoeken naar hoe het doek zelf te vervangen, dat moet op zich wel mogelijk zijn maar om dat met een nieuwe sub direct te doen,.... :eh: :eh:

Ben er dus nog niet helemaal uit. Qua geluid was ik al verkocht, uiterlijk is toch een dingetje.
Als ik zo lees, had hij al in huis moeten staan nu ;D
Ach t,gaat toch om het innerlijk van je nieuwe speeltje  :tounge2:

Morrison

We worden teveel verwend met al die mooie glossy witte speakers voor in de woonkamer.

Ik zat nog even te kijken naar een alternatief, de BK Monolith plus, die is in gloss white te krijgen. De kleur van de grille kun je niet zoals bij de xxls400 kiezen, maar zullen ze ongetwijfeld wel wit/zilver kunnen leveren. Plaatjes op de website ontbreken helaas.. Hoe verhoudt deze zich tot de XTZ?

De Monolith is wel weer een stukje groter, maar t.o.v. een Arendal 1.5 kan deze wellicht dichter tegen de achterwand staan? Aangezien de BK de poort aan de voorkant heeft.
Panasonic P55VT60 - Triangle Esprit Gaia EZ, Triangle Voce EZ, B&W 686 - BK XXLS400 DF - Antimode 8033 - Marantz SR6004 - Marantz UD5005 - Pro-Ject Debut Carbon M2Red - Pro-Ject Phono Box S - Sonos ZP90 - Intel NUC DN2820

Ralf67

De BK P12-300sb+PR doet 90% van de Monolith, heeft een wit frontje en is ook in hoogglans wit
te bestellen.

Monolith is groot en lomp (lees diep) en daarom lastiger te plaatsen.

tonv

Quote from: Ralf67 on March 14, 2020, 09:37:07
De BK P12-300sb+PR doet 90% van de Monolith, heeft een wit frontje en is ook in hoogglans wit
te bestellen.

Monolith is groot en lomp (lees diep) en daarom lastiger te plaatsen.


Een aanrader!