Chromecast vraag

Started by audiolover, March 11, 2020, 08:27:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audiolover

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Kan ik met een Chromecast (moet ik nog kopen) films die op mijn NAS staan streamen naar mijn TV? Ik kijk naar de Chromecast Ultra omdat die ook een aansluiting bedraad netwerk heeft zodat het streamen niet via WiFi hoeft, WiFi lijkt me sowieso wat minder stabiel?
Heb ik dan, als het kan, een extra app nodig om te bedienen met mijn Android telefoon?
Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

John Wx

Quote from: audiolover on March 11, 2020, 08:27:13
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Kan ik met een Chromecast (moet ik nog kopen) films die op mijn NAS staan streamen naar mijn TV? Ik kijk naar de Chromecast Ultra omdat die ook een aansluiting bedraad netwerk heeft zodat het streamen niet via WiFi hoeft, WiFi lijkt me sowieso wat minder stabiel?
Heb ik dan, als het kan, een extra app nodig om te bedienen met mijn Android telefoon?

Je streamt vanaf gsm tablet pc of laptop (chrome) en met WiFi geen enkel probleem kan met en zonder app


Google op YouTube
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Sjaak_Banaan

#2
Ja, bijvoorbeeld Plex, dat installeer je op je nas als dat kan, die maakt een database van al je content.
Je hebt ook een Google-account nodig, zodat Google jou kan volgen.... vond ik minder prettig, maar zo lijkt het tegenwoordig overal te moeten.
Daarna de Plex-app op je telefoon installeren, die verbinden met je Plex (nas)server en je kan casten naar de Chromecast.

Zelf doen wij dat ook bekabeld, voor mijn gevoel beter dan wifi, hoewel je tegenwoordig steeds betere wifi kunt creëren als je een beetje investeert.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

audiolover

Als ik het goed begrijp moet het dus via een app op de NAS
als Plex, ik kan met de Chromecast niet "bladeren" naar de map met films en er 1 uitzoeken? Zo doe ik het nu met mijn Raspberry.
Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

mijkie

klopt, de CC kan alleen casten, dat betekend eigenlijk dat je er info ( lees muziek of video) heen kunt sturen en dat speelt hij dan af

met een Raspberry, kun je je nas benaderen, een map bezoeken en dan dat afspelen idd
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

angelo41


audiolover

Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

angelo41

Quote from: audiolover on March 11, 2020, 11:05:31
Wat gaat die voor mijn doel toevoegen?
niks dat ik weet. kon gewoon zijn dat je nog wa ging wachten op die nieuwe versie. ik ben zelf in twijfel om 1 aan te schaffen. wilde het gewoon informatief eens meegeven.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


audiolover

Dank voor de tip! Ik denk na wat ik ga doen.
Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

J.A.F._Doorhof

Even wachten op de nieuwe.
Komt dit jaar nog uit als het goed is.
Je hebt dan naast streamen ook een menu optie.

Nu kan het trouwens ook inderdaad. Alles wat je telefoon of tablet kan afspelen (grof gezegd) kan naar de Chromecast.

Ik vind ze echt super.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"