Ondertitles verdwijnen meteen

Started by WillyP, March 10, 2020, 17:55:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WillyP

Hi all,

Bij een paar van mijn Blu-ray's zijn de ondertitels zo kort te zien dat ik geen tijd heb om ze te lezen. Is dat een gebrek van de betreffende schijven of kan ik dat ergens instellen?

Wie weet hier meer van?

groet,

WillyP


PascalP

Welke speler gebruik je en kun je de schijfjes in een andere speler testen.
Heb je ook al eens geprobeerd een andere taal ondertitels te kiezen of die wel werken?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

StefaanD

Heb dit ook voor met een aantal titels op mijn Oppo BDP-93 en aangezien daar geen firmware updates voor uitkomen zal dit nooit opgelost zijn.

Ligt dus aan de schijfjes zelf door wellicht een iets andere techniek wel ze gebruiken voor ondertitels.

Oplossing die ik dan gebruik is de schijven rippen met MakeMKV en streamen naar mijn Apple TV.

WillyP

Quote from: PascalP on March 10, 2020, 18:06:56
Welke speler gebruik je en kun je de schijfjes in een andere speler testen.
Heb je ook al eens geprobeerd een andere taal ondertitels te kiezen of die wel werken?

Mijn speler is de Primare BD32. Helaas weet ik niet zo gauw iemand bij wie ik de schijfjes zou kunnen testen. Bij beide schijven valt er niets te kiezen, behalve ondertitels aan of uit, er is verder geen keuze uit verschillende talen.

Quote from: StefaanD on March 10, 2020, 18:40:59
Heb dit ook voor met een aantal titels op mijn Oppo BDP-93 en aangezien daar geen firmware updates voor uitkomen zal dit nooit opgelost zijn.

Ligt dus aan de schijfjes zelf door wellicht een iets andere techniek wel ze gebruiken voor ondertitels.

Oplossing die ik dan gebruik is de schijven rippen met MakeMKV en streamen naar mijn Apple TV.

De Primare BD32 maakt gebruik van het loopwerk van een Oppo BDP-93. Ik denk ook niet dat daar nog firmware updates voor uitkomen.

Tja, ik zou wel een paar Blu ray's en ook SACD's willen rippen, maar als ik op internet zie wat je daar allemaal voor moet doen en laten, zinkt de moed me in de schoenen.

WillyP

StefaanD

Tja het is helaas niet anders. Laatste firmware update voor de BDP-93 werd daarvoor een probleem opgelost met Shout! Factory titels, maar ik heb ook andere disc die hieraan lijden. Daarvoor nog gemaild met Oppo Europe maar er is helaas nog geen firmware update meer gekomen.

Wel benieuwd welke titels bij jou dit probleem vertonen.

WillyP

Dat zijn:

Eternal Zero, Takashi Yamazaki; een Japanse film met Duitse ondertitels. Ik kan kiezen voor Duitse weergave in 2.0 maar dat is voor mij niet goed te verstaan.

Papillon, Michael Noer; meestal kan ik het Engels wel verstaan, als de ondertiteling weer eens wegvalt, maar ideaal is het natuurlijk niet.

Rip ji Blu-ray's? Dat is toch een heel gedoe?

WillyP