Programma via NAS benaderen voor video

Started by timster, March 10, 2020, 13:24:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

timster

Hoi,

Ik heb bij mij thuis een NAS staan waar ik al mijn film bestanden op bewaar. Via Plex of VLC speel ik deze bestanden af. Dit werkt prima al hapert Plex nog wel eens bij 4k HDR bestanden. Echter wil mijn vader ook graag films kijken die op deze NAS staan. Voorheen deden wij dit altijd via Plex en dat werkte prima, maar de laatste tijd heeft Plex er veel moeite mee. Het beeld stopt en gaat na een sec of 8 weer verder. Heel irritant om films te kijken. Is er een manier of ander programma die er voor kan zorgen dat bestanden weer vloeiend afspelen. De internetsnelheid ligt het niet aan. Die is ruim 250mb/s. Het transcoden van de films gebeurd door de Shield en niet door de NAS. NAS is trouwens een Synology DS216j. Niet de nieuwste meer dus misschien zit daar het probleem?

angelo41

waar staat je plex server op geinstald? want ik heb hier een ds218+ staan waar ook alle filmbestanden opstaan. en ik heb de plex server op mijn vaste pc geinstald, daar dan via u browser u nas(bestanden) toevoegen. en dan bv via de shield (plex) u nas benaderen. dit werkt perfect.

enige nadeel de vaste pc moet aanstaan of u shield(plex) vind u nas niet.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


angelo41

als je plex server op je 216 geinstald staat zou dit wel eens de clue kunnen zijn.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


scoc

En trouwens je internet snelheid heft geen enkele impact op lokaal streamen van een lokale NAS.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

StefaanD

Helaas heb je timster zijn verhaal niet goed gelezen. Vermoed niet dat zijn vader bij hem inwoont, kan natuurlijk wel, en dan speelt de internet snelheid natuurlijk wel een rol.

@timster, je spreekt over 250mb/s is dat dan down en up, want van jou kant uit naar je vader toe is up natuurlijk belangrijk.

timster

Mijn vader woont idd op een ander adres haha.

De plexserver is op de Shield geïnstalleerd en de interne snelheid is idd 250mb down en up. Ik laat de Shield het trancoden doen ivm snelheid idd. Kan ik de plexserver ook op zijn Shield zetten of kan dat maar op 1 apparaat en pakt hij de rest van mijn Plexserver? Ander (beter) programma mag ook hoor. Ik kijk tegenwoordig zelf meer via VLC op mijn Shield. Is 10x sneller, maar de interface is wat minder.

angelo41

#6
je hebt plex server en de plex client he. de server kan je toch niet op de shield installeren.? je kan  in de instellingen van de server inschakelen dat ie bereikbaar moet zijn van buitenaf. en dan in de router poort forwarden

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk

paulkokkie

Je kunt het hier https://www.synology-forum.nl/index.php ook even vragen hoe dat port forwarden werkt zoals @angelo41 al aangeeft, mocht je dat niet weten.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)


timster

Thanx. Ik zal eens even knoeien om het voor elkaar te krijgen.