Beamer projector scherm keuzes

Started by johan d, March 9, 2020, 07:40:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

johan d

Quote from: denoontje on March 13, 2020, 10:25:16
Als ik snel kijk heeft je nieuwe denon geen preouts.
Je kunt dus je stereoversterker niet in de keten zetten helaas.

Als je gewoon alleen stereo luisterd en wil luisteren, kun je gewoon beste een stereoversterker met hdmi ingangen/uitgangen nemen.

Of als je je Marantz wil houden een AVR met preouts.

ps hier nog een review:
https://hifi.nl/artikel/28124/Review-Denon-DRA-800H-AV-receiver-voor-stereofanaten.html
Kan jij bevestigen of deze DRA800, beeld via HDMI kan doorlusen naar een beamer - hetzelfde als de AVR X2600 kan - enkel verschil 2 speakers ipv 5 speakers?

PascalP

ja die heeft 5 HDMI ingangen en 1 HDMI uitgang
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

denoontje

Ik zou de denon ook wel eerst luisteren voordat je die gaat aanschaffen.

AVRS zijn wel beter geworden in de loop der jaren, maar niet allemaal kunnen ze een stereoversterker verslaan ;-)
Geen id of die 800 dat ook kan....dus ga gewoon luisteren en neem je marantz mee naar de winkel voor een 1 op 1 vergelijk.


johan d

Quote from: johan d on March 13, 2020, 08:05:59
Maar wat een teleurstelling was het geluid dat uit mijn speakers kwam. Zo een verschil met de Marantz pm-7004. Alsof een dik doek over de speaker hangt. De stemmen op de radio klinken echt dof. Met volle moed de audessey callibratie opgestart. met enkel de 2 front speaker, maar geen verbetering... echt een k*t-gevoel hou ik hieraan over.

Eerlijkheid gebied mij te vermelden dat ik blijkbaar toch een of ander draadje niet stevig genoeg verbonden had. Nu klint hij al heel wat beter.