Marantz UD5007 i.c.m. SACD

Started by Earth Angel, March 8, 2020, 19:47:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Earth Angel

Hallo, ik heb een Marantz UD5007 en wil hiermee Multichannel SACD's afspelen.
Voorheen deed ik dit met een andere speler via de analoge audio 5.1 output.
Omdat de UD5007 deze uitgangen niet heeft ga ik ervan uit dat deze speler SACD multichannel over HDMI kan sturen.
De huidige Marantz SR7500 receiver die ik nu nog gebruik heeft geen HDMI ingangen alleen een analoge 5.1 ingang.
Een oud beestje dus, daarom wil ik binnenkort gaan kijken voor een opvolger.

Mijn vraag:

Klopt het dat de UD5007 SACD multichannel over HDMI kan sturen en kan elke huidige Marantz receiver dit signaal als zodanig ontvangen over HDMI om multichannel SACD weer te geven?
Indien niet elke Marantz receiver dit kan, is er een lijst van receivers die hiermee compatible zijn?


tonv

Ik heb een 7007, en deze doet dit gewoon over hdmi.

Denk dat elke reciever die hdmi heeft dit kan.

Jack_D

De Marantz SR 8012 receiver kan SACD(dsd) aan via de HDMI(proefondervindelijk vastgesteld).

Volgens de handleiding kan de UD5007 SACD's (dsd) via de hdmi versturen al staan er twee opmerkingen betreffende beperkingen (blz55).

Earth Angel

Dank voor de reacties!

Zover ik kan ontdekken zijn de specs van de UD5007 en UD7007 met betrekking tot SACD over HDMI hetzelfde.
Ik ga er daarom vanuit dat een multichannel SACD signaal over de HDMI van de UD5007 gestuurd kan worden naar receiver.

Ik zie dat bijvoorbeeld de Marantz receiver SR6013 in de specs DSD Audio Capability over HDMI heeft.
Kan ik er dan vanuit gaan dat deze receiver het multichannel SACD signaal van de UD5007 over de HDMI kan verwerken, zonder dat deze receiver er een PCM signaal van maakt?




Jack_D


Volgens de handleiding van de sr6013:


[/size]DSD 2-channel – 5.1-channel, 2.8 MHz

Quote from: wwkj on March  8, 2020, 22:33:54
Dank voor de reacties!

Zover ik kan ontdekken zijn de specs van de UD5007 en UD7007 met betrekking tot SACD over HDMI hetzelfde.
Ik ga er daarom vanuit dat een multichannel SACD signaal over de HDMI van de UD5007 gestuurd kan worden naar receiver.

Ik zie dat bijvoorbeeld de Marantz receiver SR6013 in de specs DSD Audio Capability over HDMI heeft.
Kan ik er dan vanuit gaan dat deze receiver het multichannel SACD signaal van de UD5007 over de HDMI kan verwerken, zonder dat deze receiver er een PCM signaal van maakt?

HJ2

Voor wat het waard is: de UD7006en de SR7008 speelden heel fijn multi channel (over HDMI)
If you always do what you always did, you always get what you always got...

CineSmurf

Zie het topic nu pas. Ik heb een 5007. Wat wilde je precies weten?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Earth Angel

Quote from: CineSmurf on March  9, 2020, 13:42:19
Zie het topic nu pas. Ik heb een 5007. Wat wilde je precies weten?

Concrete vraag was of je via de ud5007 HDMI een SACD multichannel signaal aan de receiver kan doorgeven en de receiver dat als multichannel signaal kan verwerken.

CineSmurf

Heb hier Norah Jones SACD er in gedaan. Kan je kiezen tussen multi en stereo. Receiver (Marantz NR1508) geeft dat dan ook door op het display (en speelt dat ook af)
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

HJ2

there you go, question answered  ;D
If you always do what you always did, you always get what you always got...

Earth Angel

Inderdaad, vraag beantwoord. Dank allen voor het meedenken en testen!