The Cinedream MadVR Envy days

Started by home@the movies, March 8, 2020, 18:21:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

home@the movies

Zoals iedereen wel al had aan zien komen zijn we, door de maatregelen die de regering nam in de strijd tegen het coronavirus, genoodzaakt om het madVR event van volgend weekend te cancelen.

Uiteraard gaan we, van zodra de situatie dit opnieuw toelaat, een nieuwe datum prikken en het nog een keer proberen  ;)

Voor diegenen die niet kunnen wachten, de Envy staat demo klaar in de zaak in Breendonk, daar zijn jullie (voorlopig) wel nog welkom  ;) ;D

Tot binnenkort



Hou dit topic de komende dagen goed in de gaten, binnenkort verschijnt de officiële mededeling en link om in te schrijven voor ons alweer zeer unieke event op 21 en 22 Maart;

The MadVR Envy days.

HDR tone mapping to the next level.

https://www.eventbrite.com/e/madvr-evy-benelux-days-tickets-99293367134

Gr
Werner


In de snel veranderende wereld van audio visuele apparaten is het vaak heel erg moeilijk voor de consument om door de bomen het bos nog te kunnen zien.
Bij Cinedream volgen we steeds op de voet wat er gaande is en trachten we de zaken op een voor de klant duidelijke manier uit te leggen door middel van onze workshops en events.
De Afgelopen jaren is er heel wat gepraat en geschreven over 4K en HDR, waarbij vooral het zo correct mogelijk weergeven van dit formaat op een projector een steeds wederkerend "probleem" is.

Nog even heel kort uitgelegd komt het erop neer dat onze geliefde projectoren niet over voldoende "bereik" beschikken om de vaak zeer hoge beeldhelderheid die op een HDR film staat op een juiste manier te interpreteren.

Tal van tussentijdse oplossingen passeerden reeds de revue, gaande van aangepaste curves in de projectoren laden, schermen met hogere lichtopbrengst, externe shakeldoosjes om tussen verschillende geheugens te kunnen schakelen, voorzetlenzen enz enz.
Niettegenstaande dat veel van deze oplossingen tot op zekere hoogte hun nut bewezen, was het voor de gebruiker op zijn zachtst uitgedrukt, niet erg gebruiksvriendelijk.
Verder hadden deze hulpmiddeltjes ook hun eigen beperkingen waarbij het nog steeds behelpen was en het resultaat nog verre van optimaal was.

Er bestond echter al een aantal jaren een software pakket dat geschreven werd door de Duitser Mathias Rauen, genaamd madVR.
In tegenstelling tot de oplossingen die ik eerder aangehaald zorgt deze software ervoor dat ieder beeld dat aan de projector word aangeboden, geanalyseerd word op zijn effectieve helderheid. Is deze helderheid te hoog voor de projector, dan zorgt een heel ingewikkelde algoritme ervoor dat het beeld in een paar milliseconden aangepast werd aan de mogelijkheden van de projector of scherm.
Het resultaat hiervan is van een verbluffende kwaliteit en overstijgt iedere andere vorm van "Tone mapping" zoals het proces genoemd wordt.

Iedereen gelukkig hoor ik jullie dan denken, jammer maar helaas is (was) er ook een behoorlijke catch aan het verhaal.
Je dient hiervoor een afzonderlijke computer te bouwen met een zeer krachtige videokaart, het instellen van de software is met 101 parameters ook niet voor iedereen weggelegd.
Daar bovenop is het ook niet mogelijk om materiaal dat niet op de computer staat door de software ta laten aanpassen maw, je kan geen Apple tv, mediaspeler, UHD blu ray speler enz met deze oplossing gebruiken, tot vandaag.
Maak kennis met madVR Envy,

Neem het hele verhaal van hierboven, stop het in een kant en klare "doos" voorzie een klein maar gebruiksvriendelijk menu, een HDMI in en output en je hebt de perfecte plug and play oplossing voor AL je HDR UHD weergaves, de madVR Envy is here.

Om jullie kennis te laten maken met dit geweldige product organiseren we op 21 en 22 Maart 

The CINEDREAM madVR Envy days!!!!!

Een unieke demo en info sessie waarbij we side by side door middel van 2 projectoren, op hetzelfde scherm en met dezelfde beelden, tonen wat het potentieel is van dit product.
We overlopen nog even de voor en nadelen van HDR op projectie, en duiken dan dieper in het gebruik van de Envy.
Dit doen we door middel van een uitgebreide selectie aan HDR materiaal die het uiterste vergen van zowel de projector als de madVR software.
Uiteraard is er voldoende tijd voor het stellen van de nodige vragen en voorzien we en natje en een droogje ;-)
Wie weet valt er op die dagen ook nog wel een leuke promotie uit de lucht.

See you all on 21 and 22 Maart, lets have a mad(VR) day

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

MLCinema

Hier ook de volgmodus aan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Kjelt


reza

#4
Quote from: Kjelt on March  8, 2020, 22:42:38
Kost dat?

10.000 voor de instapper..

:P
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

€10.000 om in te stappen op dat unieke event?  ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

#6
Quote from: papaleo on March  8, 2020, 22:50:48
€10.000 om in te stappen op dat unieke event?  ::)
Voor jou wel. Graag vooraf aan mij over maken. ^^
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

home@the movies

Quote from: reza on March  8, 2020, 22:48:03
10.000 voor de instapper..

:P

Ok, even voor de duidelijkheid voor er weer misverstanden ontstaan ( en geloof me die heb ik de afgelopen dagen in een veelvoud gehad, niet over de prijs by the way ;-)

10000 euro voor de instapper is dus absoluut NIET juist, en neen het is niet nog duurder  :D :D :D

Dus aub, nog even geen prijsdiscussies graag, we komen daar wel toe op het juiste moment  ;)

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

home@the movies


papaleo

Amen....[emoji1317]
[emoji1787]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

home@the movies

we geven wel een leuke korting aan geestelijken  :angel:

reza

#12
Quote from: home@the movies on March  9, 2020, 22:16:34
we geven wel een leuke korting aan geestelijken  :angel:

Thanks, maar ik ben al voorzien.
  :thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

home@the movies

begin post aangepast met wat inleidende info,

De webpagina van het event met inschrijvingslink komt er zeer binnenkort aan.

Ik kijk er zelf alvast erg naar uit, ben een hele hoop leuke beeldjes aan het uitzoeken waar de prestaties van de MadVR Envy ontegensprekelijk goed uit de verf gaan komen.  Er gaan gegarandeerd wel wat verbazende blikken wordt, getrokken :D :nervous :o :pompom:

home@the movies

https://www.eventbrite.com/e/madvr-evy-benelux-days-tickets-99293367134

Bij deze de link om in te schrijven voor het madVR event,; ik heb hem ook in de beginpost geplaatst.

angelo41

ingeschreven. [emoji106] [emoji106] [emoji106] [emoji106] [emoji106]

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


Koei

Wat is de winst hiervan t.o.v. zelf aan de slag met MadVR? Voordeel dat je geen PC meer nodig hebt?
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

reza

Quote from: Koei on March 12, 2020, 19:29:41
Wat is de winst hiervan t.o.v. zelf aan de slag met MadVR? Voordeel dat je geen PC meer nodig hebt?

klopt.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

Quote from: Koei on March 12, 2020, 19:29:41
Wat is de winst hiervan t.o.v. zelf aan de slag met MadVR? Voordeel dat je geen PC meer nodig hebt?

En de HDMI input, dus bruikbaar met iedere UHD speler, mediaspeler, streamer etc.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

skoebiedoe

Ik denk dat het corona virus hier zich ook gaat laten voelen . ;)

home@the movies

Quote from: skoebiedoe on March 13, 2020, 06:35:02
Ik denk dat het corona virus hier zich ook gaat laten voelen . ;)

We bekijken het nog even en zullen begin volgende week de knoop moeten doorhakken na de maatregelen die gisteren dor de regering zijn genomen.

Aangezien we maar met max 10 personen per sessie zitten zou het in theorie geen probleem mogen opleveren.
De vraag is vooral, hoeveel mensen zich niet gaan inschrijven om Corona redenen, daar hebben we dus geen zicht op en dat maakt het ook lastig om in te schatten of we moeten uitstellen of niet?

Alle opmerkingen hierover zijn altijd welkom, verschuiven naar een ander tijdstip is een optie die uiteraard perfect mogelijk is.

papaleo

Ook ik heb mij mede daarom niet aangemeld aangezien ik ook nog verleden week een operatie heb ondergaan en ik daar nog herstellende van ben leek het mij niet verstandig om dit te gaan doen....
Ik vind het wel jammer aangezien ik best geïnteresseerd ben..
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

skoebiedoe

#22
Verbod geld ook voor privé evenementen ongeacht het aantal deelnemers....denk best uitstellen . ;)



(Vind het persoonlijk wel een beetje een overdreven maatregel voor slecht "een griepje " te zijn ....)

scoc

Het is niet maar een griepje maar dat lijkt een hardnekkig stukje fake news dat maar blijft ronddwalen. Kijk gewoon naar het sterfte % dat met 4% veel hoger is dan griep.

MAAR er is reeds genoeg c-nieuws dus laten we dit topic niet vervuilen.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

home@the movies

#24
Zoals iedereen wel al had aan zien komen zijn we, door de maatregelen die de regering nam in de strijd tegen het coronavirus, genoodzaakt om het madVR event van volgend weekend te cancelen.

Uiteraard gaan we, van zodra de situatie dit opnieuw toelaat, een nieuwe datum prikken en het nog een keer proberen  ;)

Voor diegenen die niet kunnen wachten, de Envy staat demo klaar in de zaak in Breendonk, daar zijn jullie (voorlopig) wel nog welkom  ;) ;D

Tot binnenkort