Hifiman/Drop HE-4xx - HE-400SE - Diva - K712

Started by Fr@nk, March 8, 2020, 14:56:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fr@nk

Iemand hier die ervaring heeft met de Hifiman HE-400 / Drop HE-4xx?
Deze beschikt namelijk over Planar magnetic drivers. Is dit zoals het band of Ribbon principe?

https://drop.com/buy/drop-hifiman-he4xx-planar-magnetic-headphones

Grtz

Frank
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - Hifiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 -HD 660s -  Beyerdynamic Amiron Home - Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Fr@nk

#1
Ben ik ondertussen zelf achtergekomen...
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - Hifiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 -HD 660s -  Beyerdynamic Amiron Home - Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

toetertje

#2
Ik heb zelf de sundara, zelfde principe. And loving it.  :D

Heeft wel aardig wat inspeel tijd nodig.

jahtari

Heb m ooit gehoord, was indrukwekkend. Je hoort echt elk detail.  :wow:  Alleen het laag mocht wat vetter.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

rho

Quote from: Fr@nk on March 20, 2020, 12:40:01
Ben ik ondertussen zelf achtergekomen...
Wat zijn je ervaringen met DROP? Ik bedoel dan het bestellen zelf. Hoe vallen de verzendkosten mee? Heb je importtaxen moeten betalen?
Zijn ze dan nog steeds veel goedkoper dan wanneer je hier in Europa een gelijkaardige headphone besteld?

Fr@nk

Persoonlijk heb ik een heel goede ervaring met Drop. Verzendkosten vallen goed mee en op een dag of 10 heb je het order binnen.
Importtaxen moet je sowieso betalen en zijn afhankelijk van land tot land. Let wel de taxen worden berekend op je aankoopbedrag en de verzendingskosten samen.

Ik merk dat de prijs van de HE-4xx terug op 180 dollar staat, ik had hem voor 155 dollar. Met verzendkosten en taxen had ik hem voor €200 binnen terwijl de Hifiman in de EU voor €300 te koop is.  ;)

Persoonlijk vind ik de Hifiman niet echt een wonder, hij is vrij zwaar en durft nogal knellen. Na een uurtje heb je het met de HE-4xx wel gehad.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de Drop/Sennheiser HD58x Jubilee, een heerlijke koptelefoon met een top geluid en dito draagcomfort. ;)

Sennheiser HD58x Jubilee.
https://drop.com/buy/massdrop-x-sennheiser-hd-58x-jubilee-headphones


Invoertaxen berekenen:
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/goederen_ontvangen_uit_het_buitenland/van_organisaties_en_bedrijven/hoe_bereken_ik_de_belasting_bij_invoer_internetaankopen
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - Hifiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 -HD 660s -  Beyerdynamic Amiron Home - Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

rho

Ik heb toch de indruk dat het duurder is om bij Drop te bestellen dan om gewoon het reguliere model hier in Europa te kopen.
De HE-4XX staat aan $180/~€148,50. Om hem in België te krijgen zou ik 0% import moeten betalen maar wel 21% BTW. Stel dat ie met shipping €157 kost dan betaal ik uiteindelijk €190. De HE-400i is hier te koop voor €199. Mja, ... voor €9 extra heb je dan een koptelefoon die ik zelf gewoon in een fysieke winkel kan gaan beluisteren, Europese garantie, makkelijker te retourneren indoen er iets mis is, ...

Ik ga het eens berekenen wat het voor b.v. een Sundara betekent of een HD-660s of HD-650 t.o.v. een HD-6XX.

rho

Ben er ondertussen achter dat een HD6XX inclusief shipping, import tax en BTW nog steeds tientallen euro goedkoper is dan een HD650. Dus die heb ik besteld.

ivo1986

Nice een Hifiman topic!

Ik heb een Massdrop HE350 (gewone traditionele techniek) en nu is de sundara onderweg!

Speel met ifi xdsd. Aangezien ik het alleen thuis gebruik, twijfel ik nog of ik een Topping uit China laat komen.

Jullie tips voor versterkers met usb?

rho

Ik heb zelf een Topping DX3pro. Ben ik zeer tevreden over. Met mijn HD6XX zet ik hem in high-gain en heb ik nog 30dB reserve als ik echt luid speel. Dus power genoeg!
Met IEMs is de ruisvloer zo laag (low gain) dat je er nooit last van zal hebben.
BT audio is ook super in high res.

De enige nadelen tot nu toe:
Als je telefoon te dicht in de buurt ligt (zoals op je Topping) dan hoor je regelmatig wel storing als je meldingen binnen krijgt.
Als je ASIO drivers gebruikt om DSD weer te geven via Foobar2000 kan het zijn dat je Topping niet meer naar een andere samplerate wil switchen in een andere app na weergave van High-Res audio via Foobar2000. Dan moet je ff een mp3 spelen in FB2k of de usb even uittrekken en weer insteken.

Fr@nk

Iemand ervaring met de Hifiman HE-400se en/of Deva?



Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - Hifiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 -HD 660s -  Beyerdynamic Amiron Home - Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

rho

Quote from: rho on April 26, 2021, 09:18:55
Ik heb zelf een Topping DX3pro. Ben ik zeer tevreden over. Met mijn HD6XX zet ik hem in high-gain en heb ik nog 30dB reserve als ik echt luid speel. Dus power genoeg!
Met IEMs is de ruisvloer zo laag (low gain) dat je er nooit last van zal hebben.
BT audio is ook super in high res.

De enige nadelen tot nu toe:
Als je telefoon te dicht in de buurt ligt (zoals op je Topping) dan hoor je regelmatig wel storing als je meldingen binnen krijgt.
Als je ASIO drivers gebruikt om DSD weer te geven via Foobar2000 kan het zijn dat je Topping niet meer naar een andere samplerate wil switchen in een andere app na weergave van High-Res audio via Foobar2000. Dan moet je ff een mp3 spelen in FB2k of de usb even uittrekken en weer insteken.
De bovenvermelde nadelen vallen weg na het installeren van de laatste nieuwe drivers.

Rowdy

#12

rho


Fr@nk

Tanx! Twijfel tussen de Deva en AKG K712Pro.
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - Hifiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 -HD 660s -  Beyerdynamic Amiron Home - Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Fr@nk

#15
Het is een AKG K712Pro geworden.  ;)
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - Hifiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 -HD 660s -  Beyerdynamic Amiron Home - Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

rho

Nice.
Ben benieuwd naar je ervaringen.

Fr@nk

Quote from: rho on May  7, 2021, 19:00:38
Nice.
Ben benieuwd naar je ervaringen.

Out of the box klinkt de K712Pro al prima, ben heel aangenaam verrast. Het draag comfort is top, je zou haast vergeten dat je hem op hebt. Bühne vorming is geweldig, hier verbleken de Senn's 600 series en de Beyerdynamic DT's bij. In het verleden ook nog de K701 & K702 gehad maar dat waren iets te koele rakkers voor mij.

Heb tig reviews gelezen en bekeken over de Hifiman planar's en vaak was er een puntje van kritiek dat ze iets te fel in het hoog waren en soms "metallic" konden klinken. Een 2de minpuntje was dat de ronde oorkussen (te) klein waren, behalve bij de Diva. Net om die reden is mijn HE4xx de deur uitgegaan.

Ik heb het gevoel dat de K712Pro een prima keuze is.  ;)   
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - Hifiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 -HD 660s -  Beyerdynamic Amiron Home - Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

rho

Dat zijn zaken die ik al vaker gelezen en gehoord heb. Hifiman krijgt vaak lovende recensies maar als je dan de minpunten begint op te tellen zijn ze plots veel minder interessant.

Fr@nk

Quote from: rho on May  7, 2021, 19:41:14
Dat zijn zaken die ik al vaker gelezen en gehoord heb. Hifiman krijgt vaak lovende recensies maar als je dan de minpunten begint op te tellen zijn ze plots veel minder interessant.

Volledig mee eens! De Hifiman's zien er tegenover K712Pro heel gelikt uit maar eens de AKG op je kop staat heb je er geen last meer van.  ;D
Ik heb op veilig gespeeld en gekozen voor bewährte qualität.;)
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - Hifiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 -HD 660s -  Beyerdynamic Amiron Home - Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

rho

Quotebewährte qualität.. 
AKG is van Samsung. ;)
Maar dat hoeft zeker geen nadeel te zijn. Heb zelf recent een K371 aangeschaft en ben verrast door de kwaliteit van zo'n "goedkope" headphones.

Fr@nk

Quote from: rho on May 13, 2021, 21:53:35
AKG is van Samsung. ;)
Maar dat hoeft zeker geen nadeel te zijn. Heb zelf recent een K371 aangeschaft en ben verrast door de kwaliteit van zo'n "goedkope" headphones.

Heel juist, zoals Volvo van Geely is en Marantz/Denon/Bowers and Wilkins/Classé van Sound United.
Maar deze K712Pro is made in Austria/Slowakia. De K701 & K702  alsook andere AKG's worden al een tijdje in China gemaakt.  ;)
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - Hifiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 -HD 660s -  Beyerdynamic Amiron Home - Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

rho

Ach zo, er worden dus toch nog AKGs in Europa gemaakt.

Fr@nk

Quote from: rho on May 14, 2021, 12:55:35
Ach zo, er worden dus toch nog AKGs in Europa gemaakt.

Gebeurt wel vaker dat merken hun top of the line producten nog in eigen EU/GB stal bouwen.



Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - Hifiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 -HD 660s -  Beyerdynamic Amiron Home - Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

rho

Ik zie dat je ook een D7200 hebt. Hoe klinkt die t.o.v. de HD650? (Die heb ik ook, dus dan krijg ik een idee of die iets is voor mij.)