Welke bleutooth adapter om een bt koptelefoon aan een versterker te koppelen?

Started by Berry76, March 8, 2020, 10:57:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Berry76

Hallo,

Mijn Denon AVR x3500H heeft niet de mogelijkheid om met een bluetooth koptelefoon te communiceren.
Om dit op te lossen heb ik via Amazon de Toatronics middel TT-BA09 Pro gekocht en op de headfoon uitgang aangesloten en het werkt prima met een koptelefoon van de action.

Hoe hebben jullie het probleem van een versterker zonder bluetooth opgelost. En zonder kabels 8)

Mijn volgende zoektocht wordt een goede bluetooth koptelefoon. Ik zit te denken aan de Dali IO 4 of 6
Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

Roeland

http://manuals.denon.com/AVRX3500H/EU/NL/GFNFSYtmyicciu.php
Je wil een vaste line out hebben. Deze avr heeft alleen een line out via HDMI of analoog.
Je zou een HDMI stripper kunnen hanteren met een extra optical out.


Dali IO 4 & 6 heeft heeft geen aptx low latency. Voor muziek dus geen probleem bij films kan er een kleine delay zijn.

Sony WH-1000XM3 misschien een beter keuze, of andere met aptx low latency

toetertje

Wil je dit alleen voor muziek gebruiken, of ook beeld?
Bluetooth heeft las van latency. Iets waar je wel rekening mee moet houden.

Berry76

Zone 2 is in gebruik. Ik kan op de taotronic ook nog een optische kabel aansluiten. Maar dat moet ik nog uitzoeken
Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

Berry76

Quote from: toetertje on March  8, 2020, 11:21:13
Wil je dit alleen voor muziek gebruiken, of ook beeld?
Bluetooth heeft las van latency. Iets waar je wel rekening mee moet houden.

Voor beide
De specs van de taotronic staan hier:
https://www.taotronics.com/products/tt-ba08-bluetooth-transmitter
Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

Roeland


Berry76

Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

Jack_D

Je hebt niet veel keus, ik ben al lang op zoek naar een (hi-end) bluetouth transmitter 5.0 met minimaal ondersteuning voor aptX-HD. Staat volgens mij maar 1 farbiek in China die iets maakt en elke afnemer gooit er zijn eigen jasje om en merkstickertje op. :D

Ik heb maar 1 zogenaamde andere "echte" hi-end bluetouth transmitter gevonden welke 5.0 en aptX-HD ondersteund en dat is de Argon Audio BT3 Bluetooth transmitter/recever. Mooi kwalitatief goed gebouwd apparaat en klinkt heel goed, alleen kon ik mijn hoofdtelefoon met deze transmitter niet meer uitzetten. Ik schakel mijn hoofdtelefoon uit, en zegt dan netjes disconnected, en daarna gelijk weer automatisch connected??. Dus deze is weer terug gestuurd en nu weer terug op de Vikefon Bluetouth transmitter(met aptX-HD), via de optische ingang en een aparte lineaire voeding met een afgeschermde stroom en usb voedingskabel... meer hi-end kan ik er op dit moment niet van maken :D

Maar op zich klinkt het allemaal best aardig, blijft natuurlijk bluetouth, maar als je hoofdtelefoon en transmitter het ondersteunt maakt aptX-HD nog wel wat goed, en de latency problemen zijn met aptX minder of nagenoeg nul(ligt aan welke versie van aptX er word ondersteund, zowel op je transmitter als op je hoofdtelefoon)

Quote from: Berry76 on March  8, 2020, 10:57:01
Hallo,

Mijn Denon AVR x3500H heeft niet de mogelijkheid om met een bluetooth koptelefoon te communiceren.
Om dit op te lossen heb ik via Amazon de Toatronics middel TT-BA09 Pro gekocht en op de headfoon uitgang aangesloten en het werkt prima met een koptelefoon van de action.

Hoe hebben jullie het probleem van een versterker zonder bluetooth opgelost. En zonder kabels 8)

Mijn volgende zoektocht wordt een goede bluetooth koptelefoon. Ik zit te denken aan de Dali IO 4 of 6

Berry76

Dan blijft de vraag over is een bleuthoot koptelefoon van €399,00 een toegevoegde waarde?

Of mag je er van uitgaan dat de hardware is de Dac chip beter is dan een koptelefoon van €100,00?
Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

Jack_D

Denk dat je het verschil tussen een €100 en een €399 hoofdtelefoon wel merkt. De vraag of het jouw waard is weet ik niet. Mijn advies.... gewoon proberen en vergelijken.

Quote from: Berry76 on March  9, 2020, 11:45:13
Dan blijft de vraag over is een bleuthoot koptelefoon van €399,00 een toegevoegde waarde?

Of mag je er van uitgaan dat de hardware is de Dac chip beter is dan een koptelefoon van €100,00?

fasteddie


Jack_D

Ik de Denon AH-qc30, ook nog op te vouwen en handig voor in het vliegtuig door de noise canceling.
Heel neutraal muzikaal en hij zit zeer comfortabel... wil je echter een stampende bas dan is deze niets voor jouw.

Berry76

Ik hoef geen stampende bass. Ik luister graag naar rock, pop en soul. Muzikaal en noise canceling is voor mij belangrijk. En hoe de koptelefoon past.
Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

Berry76

Het is de Sony  WH- 1000XM3 geworden. De bas valt mee en hij klinkt goed.
Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

Jack_D

30 uur voor de batterij..... das lekker lang :thumbs-up:

Quote from: Berry76 on March 23, 2020, 19:30:36
Het is de Sony  WH- 1000XM3 geworden. De bas valt mee en hij klinkt goed.

WickedGame

heb even mee zitten lezen.

Ben van plan de B&W PX7 aan te schaffen, maar wil dit gaan aansluiten aan de Classe CP700. Dit kan door of:

Optie 1: Headphone amp kopen en bekabeld (want dat kan met de PX7) aankoppelen. Maar ja waarom dan draadloos.
Optie 2: een BT transmitter, zodoende dat ik hier even mee lees.

Wat is jullie idee hierbij?

Roeland

optie 1 = zinloos tenzij je een andere hoofdtelefoon wilt.
optie 2 doen

Jack_D

Bij optie 2 wel zorgen voor een BT transmitter die aptX HD ondersteund anders krijg je niet het beste uit deze mooie B&W hoofdtelefoon. Als de Argon Audio BT3 het bij jouw wel goed doet is dat volgens mij de beste BT transmitter die er te koop is. Alleen bij mij zorgde hij dat ik mijn hoofdtelefoon (Denon) niet meer kon uitschakelen, das niet echt handig :D


Quote from: WickedGame on March 23, 2020, 20:12:42
heb even mee zitten lezen.

Ben van plan de B&W PX7 aan te schaffen, maar wil dit gaan aansluiten aan de Classe CP700. Dit kan door of:

Optie 1: Headphone amp kopen en bekabeld (want dat kan met de PX7) aankoppelen. Maar ja waarom dan draadloos.
Optie 2: een BT transmitter, zodoende dat ik hier even mee lees.

Wat is jullie idee hierbij?

WickedGame

Quote from: Jack_D on March 24, 2020, 12:31:21
Bij optie 2 wel zorgen voor een BT transmitter die aptX HD ondersteund anders krijg je niet het beste uit deze mooie B&W hoofdtelefoon. Als de Argon Audio BT3 het bij jouw wel goed doet is dat volgens mij de beste BT transmitter die er te koop is. Alleen bij mij zorgde hij dat ik mijn hoofdtelefoon (Denon) niet meer kon uitschakelen, das niet echt handig :D

Ik ga wel eens kijken naar wat transmitters. APTX HD hou ik inderdaad rekening mee.

Ik zag dat sennheiser ook een transmitter heeft: https://nl-nl.sennheiser.com/bt-t100

Maar zie daar alleen aptx, en aptx LL staan geen HD. Heeft die dan ook geen HD, of is aptx al voldoende? (niet zo thuis in die codecs :D)

Jack_D

Wil je het beste uit je B&W halen dan heb je echt HD of het nieuwste Adaptive nodig, Adaptive is de nieuwste aptX standaard maar heb ik nog niet gezien op een losse BT transmitter. aptX-Adaptive is simpel gezegd alle vorige aptX standaards in 1 jasje en nog iets beter.

Quote from: WickedGame on March 24, 2020, 12:58:41
Ik ga wel eens kijken naar wat transmitters. APTX HD hou ik inderdaad rekening mee.

Ik zag dat sennheiser ook een transmitter heeft: https://nl-nl.sennheiser.com/bt-t100

Maar zie daar alleen aptx, en aptx LL staan geen HD. Heeft die dan ook geen HD, of is aptx al voldoende? (niet zo thuis in die codecs :D )

Foulon

Ik gebruik de Sennheiser bt100 transmitter met de Sony 1000m3
Deze heeft alleen aptx en geen aptx HD. Het geluid is gewoon prachtig en goed.
Sennheiser direct aangesloten met een audioquest kabel op de tweede pre-out van mijn voorversterker.
Ik overweeg ook een transmitter met aptx-HD maar weet niet of dit echt een verschil gaat maken.
Alternatief voor een losse transmitter is de bluesound node die een ontvanger/transmitter met aptxHD ingebouwd heeft.
B&W CM9/CMC/CM5 * Rotel RC-1580/RB-1582MKII/RDD-1580 * Pioneer BDP LX-55 * BlueSound Node N130 * Sony WH-1000M3 * Apple TV3 * Samsung QE55Q8FN * QED XT40i/RUconnected * Ziggo Next