Kef ls50 VS Kef R 3 ervaringen

Started by fluissie, March 6, 2020, 16:26:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fluissie

Recentelijk een set kef R 3 erbij gekocht

Nu na zorgvuldig beluisteren moet ik zeggen ;
Maken de reviews meer dan waar , wat een geluid
Detail ,ruimtelijkheid en weergave is zo erg goed

Maar toch  :colgate:, ze lijken iets te 'missen' wat de ls50 wel hebben ...... Wat warmte , 'iets' in het midden gebied

Zijn er mensen die deze speakers kennen? , let wel niet van een keer bij de kennis van de buurman van een vriend die zijn zus  aub...

Wie herkent dit ook of heeft het juist andersom of dergelijke ?


Peerless Monster

Quote from: fluissie on March  6, 2020, 16:26:39
Recentelijk een set kef R 3 erbij gekocht

Nu na zorgvuldig beluisteren moet ik zeggen ;
Maken de reviews meer dan waar , wat een geluid
Detail ,ruimtelijkheid en weergave is zo erg goed

Maar toch  :colgate:, ze lijken iets te 'missen' wat de ls50 wel hebben ...... Wat warmte , 'iets' in het midden gebied

Zijn er mensen die deze speakers kennen? , let wel niet van een keer bij de kennis van de buurman van een vriend die zijn zus  aub...

Wie herkent dit ook of heeft het juist andersom of dergelijke ?



Recentelijk?
Hoe lang heb je ze ingespeeld?
Versterker doet ook veel met het middengebied.
Wat had je nu? Yamaha of Arcam?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

jahtari

#2
Quote from: fluissie on March  6, 2020, 16:26:39
Recentelijk een set kef R 3 erbij gekocht

Nu na zorgvuldig beluisteren moet ik zeggen ;
Maken de reviews meer dan waar , wat een geluid
Detail ,ruimtelijkheid en weergave is zo erg goed
:D :D :D
Ik moet nu wel even hard lachen, want toen ik je die R3 aangeraden heb, verklaarde je me zo wat voor gek.

Zijn dat die licht beschadigde van poels audio?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

fluissie

Quote from: jahtari on March  6, 2020, 20:49:08
:D :D :D
Ik moet nu wel even hard lachen, want toen ik je die R3 aangeraden heb, verklaarde je me zo wat voor gek.

Zijn dat die licht beschadigde van poels audio?

True .... En dat mag  :thumbs-up:

Maar jij hebt ze ook ?


jahtari

Quote from: fluissie on March  6, 2020, 20:54:02
True .... En dat mag  :thumbs-up:

Maar jij hebt ze ook ?
Nee, LS50 voor erbij. Maar nauwelijks naar geluisterd omdat ik vooral nu helemaal  :wub: ben met mijn "grote" systeem in de kelder met akoestische aanpassingen:

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

fluissie

#5
Erg fraaie ruimte ! , Genieten denk ik zo

Maar mensen met de nieuwe r serie hier..?

noot87

#6
Ik speel met de R7's. Mijn metingen met Dirac laten bij de linker speaker een dipje van zo'n 1 tot 2,5 db zien tussen ongeveer 1000 hz en 2000 hz. Rond de 5000 en 6000 zit ook een dipje van zo'n 2 tot 3 db.
Maar dit ligt ook aan de plaatsing in de ruimte, want bij de rechter speaker is het amper een dipje te noemen.
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

Barry32

Mooi toch dat de R3 anders klinkt dan de LS50, dan valt er wat te kiezen.

Ik heb de LS50 vergeleken met de R300 en ik die had meer bas en wat meer nadruk op hoge frequenties waardoor het midden wat leek te werden weggedrukt. De R300 waa dynamischer.
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma