Marantx SR5009 HT upgraden met Pioneer AX10 eindversterker.

Started by hillie, March 6, 2020, 14:12:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hillie

Ik heb jaren lang een Pioneer AX10avi gebruikt en door de komst van HDMI moest ik iets anders. Ik ontmoette toen mijn vriendin en zij had een Marantz SR5009. Deze gebruiken we nu ipv de AX10 vanwege de HDMI (HD geluid). Ik ben aan het kijken naar een andere receiver, zoals de Denon x6500h of x8500h, maar dat laat nog even op zich wachten.

In de jaren dat ik de AX10 gebruikte was is erg tevreden over het neutrale geluid en de MCACC van de Pioneer. Het stereo was wat minder, maar HT was erg goed. De Marantz is wat muzikaler en audyssey stelt niks voor. De Pioneer heb ik nog ergens in een doos. Nu zit ik te denken om de Marantz SR5009 als voorversterker te gebruiken en de Pioneer AX10 als eindversterker. Voordat ik alle plinten los haal, wil ik dit idee in deze groep gooien.

Ik heb onlangs twee B&W 702 S2 speakers gekocht en de SR5009 komt te kort op deze speakers. Wellicht dat het beter uitpakt met de AX10. Zou dit de moeite waard kunnen zijn?

toetertje

Ik zou zeggen, zeker doen. Het versterker deel van de ax10 is echt fantastisch.
Ik weet niet of je veel van de nieuwe formaten gebruikt, maar misschien kun je
zelfs digitaal naar de ax10, zodat je ook de dac van de ax10 kunt gebruiken.

Als ik hier een nog een ax10 zou hebben staan, hing ik hem zeker achter mijn sr7012.  :D

hillie

Digitaal (spdiff) rijkt tot 5.1, toch?  De 7.1 analoog input lijkt me prima. De USB/DAC kan goed voor stereo.

hillie

Ik heb de Pioneer AX10Ai als eindversterker geschakeld met een Marantz SR5009 als voorversterker. Tjonge wat geeft de Pioneer een power naar de speakers met een neutrale klank. SACD en Dolby klinken erg goed. De AX10Ai is geconfigureerd als bi-amp naar de fronts en bi-wired naar alle 5 speakers. Ik heb Audyssey en MCACC uitgezet. Ik weet nog niet hoe ik Audyssey en/of MCACC ga gebruiken. Ik ga nog wel de interlinks vernieuwen met RUconnect kabels en daarna eens experimenteren met de afstelling.