Overgaan op actief LS

Started by vanzomereng, March 6, 2020, 12:44:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vanzomereng

Wellicht gooi ik mijn plannen om, was ik eerst van plan mijn streamer+versterker te verkopen en voor een All-in-One te gaan,
twijfel ik, of ik niet beter op volledige actieve luidsprekers kan overgaan.

Komende week komt er een koper voor mijn Marantz versterker en dan moet ik naarstig op zoek naar wat anders

Mijn oog is gevallen op https://www.canton.de/de/online-exklusiv/smart-a-45
Mijn Dynaudio's Focus 260 moet ik dan nog zien te verkopen.

Over de geluidskwaliteit v/d Canton Smart A45 maak ik me geen zorgen maar waar ik wel mee worstel is,
dat je op deze speakers alleen online direct af fabriek uit Duitsland kunt bestellen en maar 2 jaar garantie heb.
Het is dan wel een heel gedoe om je speakers dan op te sturen naar Canton Duitsland als reparatie noodzakelijk is.

Op normale passieve speakers zijn in de regel geen problemen te verwachten en kunnen vaak 10 jaar lang probleemloos mee.
Je krijgt dan veelal ook op passieve speakers minimaal 5 jaar garantie bij gerenommeerde merken. (ook bij Canton)

Maar ik weet niet, wat ik me m.b.t. betrouwbaarheid en degelijkheid van actieve speakers moet voorstellen voor de langere termijn (> 5 jr)
Je leest hier en daar op diverse forums, nog wel eens wat m.b.t. defecte actieve speakers/woofers

Kan iemand hier wat over zeggen?






Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

holco

Voor zo ver ik weet stuur je enkel de amp op bij problemen.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

KayaRahnee

Zelf mijmer ik ook om te gaan voor actieve speakers, canton smart A25 heeft zeker mijn interesse.
Je kan online kopen / bestellen, maar men kan ook terecht in de Weilrod-fabriek, daar kan je de speakers beoordelen.
Misschien is het dus wel een optie voor je om een ritje Duitsland te maken.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

katwax

Ik heb nog geen problemen ondervonden met mijn set, de support van Kii is trouwens ook geweldig, maar misschien is het te algemeen om alle actieve speakers over dezelfde kam te scheren. Zitten ook in verschillende prijsklasses.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Tabcam

Ik zou ze eerst willen beluisteren in mijn eigen ruimte. Canton is in Duitsland veel groter, ik geef je hier veel minder kans bij iemand thuis te kunnen luisteren. Als ze een 30 dagen niet goed geld teruggarantie hebben kan je het gokken.

Qua twee jaar moeten alle bedrijven ook de verwachte economische levensduur meenemen. Die is natuurlijk veel meer dan vijf jaar. Je moet, indien er problemen zijn, dan wel altijd veel meer moeite doen om niet dereparatie maar alleen de administratiekosten te betalen.

Zelf dacht ik ook in die richting. Uiteindelijk moet de sound je wel erg goed bevallen, er valt daarna veel minder aan te tweaken. Heb nu toch weer passief met vele upgrademogelijkheden :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

i2Paq

#5
Er is hier een sponsor en tevens bouwer van ALS, MichelDW.

HuubF speelt er mee.

Praat eens met hem / beide.

Edit: typo

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Kingpin

Canton wel eens gehoord ?
Totaal andere 'sound' dan de Dynaudio's ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Cantodea

Ook eens kijken naar de komende actieve speakers van Buchardt Audio.. hoge verwachtingen, gezien de positieve reacties op hun passieve speakers.
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

vanzomereng

Quote from: Kingpin on March  6, 2020, 16:25:13
Canton wel eens gehoord ?
Totaal andere 'sound' dan de Dynaudio's ...
Yep , en een JBL heeft ook een andere sound en een B&W ook en een Magnepan ook
en toch een klinkt een gitaar op alle speakers als een gitaar.

Iedere speaker heeft dan wel een eigen "sounding" maar ook elk zo zijn eigen charme
en als de plaatsing/akoestiek geen problemen oplevert, kan je elk merk laten "zingen".

Verder zit er op de Smart A45 diverse mogelijkheden om het geluid aan te passen.

By the way, ik heb in het verre verleden wel eens Canton gehoord maar dit kan je niet vergelijken met de hedendaagse Smart A45

We zien wel naar welke kant het dubbeltje valt.... allemaal luxe-problemen  ;D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

chansig

ADAM speakers...geen idee of die nog makkelijk te vinden zijn.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vanzomereng

#10
Quote from: chansig on March  7, 2020, 09:56:22
ADAM speakers...geen idee of die nog makkelijk te vinden zijn.

Gr. Hans

Ben bekend met het aanbod van Adam, echter zie geen enkel model wat bij me past.
Verder zijn de meeste ADAM-speakers alleen voorzien van analoge-ingangen.

Mijn voorkeur geniet de bronnen, digitaal op de speakers aan te sluiten en met DSP mogelijkheden.
Laten we zeggen zoals D&D speakers maar dan minder duur  ;D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

toetertje

Geen idee om je focus actief te maken, met de hypex fusion fa123?
Dat is misschien wel even een klusje, maar dan heb je wel alles zelf in de hand.

Qua uitgave die je dan moet doen, is er geen actieve speaker te vinden, die ook
maar in de buurt komt.

vanzomereng

Quote from: toetertje on March  7, 2020, 12:16:37
Geen idee om je focus actief te maken, met de hypex fusion fa123?
Dat is misschien wel even een klusje, maar dan heb je wel alles zelf in de hand.

Qua uitgave die je dan moet doen, is er geen actieve speaker te vinden, die ook
maar in de buurt komt.

Klopt, alleen vertrouw ik mezelf dit klusje niet toe (helaas)  :notify:
Meer voor de doe hetzelver, zeker een prima oplossing.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

kappa9

Dutch & Dutch wil ik wel eens horen.
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT