welke versterker bij mijn b&w 603 se

Started by alex de rollende, March 6, 2020, 11:46:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alex de rollende

Hoi,

na een impulsive actie op Marktplaats ben ik ineens in het bezit van een set B&W dm 603 s2's.
Mijn plan was deze even aan te sluiten op mijn Marantz pm66se (2x50w) en vervolgens in mijn veel te ruime werkplaats te genieten van mijn nieuwe geluid.
Jammer genoeg kwam ik van een kouwe kermis thuis. De bass was veel te veel aanwezig, ik heb de hele avond zitten schuiven door de ruimte (500m2) in de hoop dat ik een dit probleem op kon lossen met de juiste opstelling.
Later kwam ik er achter dat ik met een andere geleende onbekende versterker (2x50w) het probleem had opgelost.

Ik ben er dus van overtuigd dat ik met de juiste versterker een heerlijk geluid kan creëren in mijn werkplaats alleen is even de vraag welke.
Mijn oog was gevallen op de Rotel ra-06 en de ra-12.
De ra-12 is met haar 60w minder krachtig maar heeft wel een klasse a/b versterker, over de ra-06 kan ik over de klasse versterker niets vinden wel zie ik dat ze beide een dampings factor van 180 hebben.

Ik hoop dat iemand mij het juiste advies kan geven want ik kom ineens in een wereld van een hoop cijfertjes die ik geen plek kan geven. het gaat me echt puur om het mooiste geluid en ben dus niet van plan om op hoog volume te gaan draaien.


Tabcam

Klinkt eerder alsof de onbekende versterker niet voldoende vermogen heeft en daarom minder bas produceert. Juist betere versterkers kunnen meer cequ strakkere bas produceren.

Je zegt dat je al met de opstelling hebt geëxperimenteerd. Kan je ook achter de luidsprekers of ertegenover bass traps plaatsen? Je kan ook aan ruimtecorrectie denken. Dat kan van gratis met REW (bv. als je met laptop o.i.d. Speelt) tot iets als Dirac Live gaan.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Lion of Judah

Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

Mario D

Als je de foam pluggen van de B&W nog hebt de flow Port eens dicht maken, misschien geeft dat verbetering.?



Muziekliefhebbert

 ^^

Ik had zelf ook een bult in het laag, en met de bas instellingen werd het beter, maar nog teveel. Stukken pritex erin, en met de hoeveelheid geëxperimenteerd, en nu is het perfect.
NAD 368 met MDC BluOS 2i, Scan-Speak Reference Monitor SE, Sub 6 MK3 (Scan-Speak met Hypex Fa251)

chansig

500m2 en dan de hele ruimte door geweest voor wat betreft het schuiven. Pffffffff...ik doe het je niet na.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

rower

Denon avr x3500H-Kef Q550 FL FR-Kef Q600 C-Kef Q100 Sl SR-Kef Q100 Hr en Hl-Bk Monolith plus-sony kd65 xf9005 xtz a2 300

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.