Advies Stereo met hdmi

Started by GertBent, March 6, 2020, 09:28:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GertBent

Heren,

Graag jullie advies. Ik bezit momenteel de voor/eindversterker marantz AV7005 en MM8003. Na jaren 5.1 te hebben gehad luister ik nu eigenlijk alleen nog maar 2.0. De marantz set is nu dus een beetje overbodig. Ik zoek een mooie oplossing voor stereo met de mogelijkheid om 4 apparaten via HDMI aan te sturen naar mijn tv. Ik hoor het graag en alvast bedankt.

TV plasma panasonic 50GT60
Luidsprekers Hepta model 3 (geschikt voor versterking van15-165 watt, belastbaar 80 watt continue.

Groeten Gert

Versterking: Marantz AV7005, Marantz MM8003
Luidsprekers: Focal New Chorus 726, Focal CC700, KEF IQ50, REL q150e MKii
Bekabeling: Chord Clearway, Audioquest Rocket 44
Mediaspeler: Dune HD Max, Synology

Dirk

Ik zou de zoektocht niet strikt beperken tot stereo receivers met de gevraagde HDMI inputs, want dan wordt het speelveld al snel erg klein en/of duur.
Koop gewoon een correct geprijsde surround receiver die aan al je eisen voldoet (uiterlijk/functionaliteit/prijs) en gebruik er enkel de 2 frontkanalen van.

suggestie van mijn (ietwat biased ;)) zijde: de Arcam AVR-390 is één van de modellen die je nu prettig geprijsd kan kopen en dan beschik je ook meteen over het krachtige Dirac Live.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Kingpin

Wat is je budget ?
En idd een stereo met zoveel hdmi inputs zou wel eens heel moeilijk te vinden zijn.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Rowdy


GertBent

Budget is max 1500. Ik zie al een aantal keer arcam voorbij komen. Arcam zo goed? Wat denken jullie ervan om de AV7005 te houden en een stereo eindversterker of mono blokken te gebruiken?? 





Versterking: Marantz AV7005, Marantz MM8003
Luidsprekers: Focal New Chorus 726, Focal CC700, KEF IQ50, REL q150e MKii
Bekabeling: Chord Clearway, Audioquest Rocket 44
Mediaspeler: Dune HD Max, Synology

Sjaak_Banaan

Een maat van mij speelt sinds enige tijd naar tevredenheid met een Denon DRA-800H, niet duur, 2.0, en wel HDMI. Misschien het bekijken waard.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Dirk

Quote from: GertBent on March  6, 2020, 11:18:23
Budget is max 1500. Ik zie al een aantal keer arcam voorbij komen. Arcam zo goed? Wat denken jullie ervan om de AV7005 te houden en een stereo eindversterker of mono blokken te gebruiken??
Als je verder 100% tevreden bent van de functionaliteiten die je 7005 biedt is een eindversterker (of zelfs 2 monoblokken) eraan knopen wel een plan.
Sterkste punt wat ik bij de gesuggereerde 390 vooral zie is de toevoeging van Dirac, maar da's natuurlijk niet voor iedereen even belangrijk/noodzakelijk.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

BJF

Er stond een Linn Majik DSM in de markt voor €1300,-. Heeft HDMI en je hebt ook nog eens een streamer.
NAD M10 V2
Elac FS247

katwax

Een andere optie is een hdmi switch met een stereo out/optical out, dan ga je breder kunnen qua stereo versterking, echter neem zo'n switch natuurlijk al een hap uit je budget.
Als ik het goed begrijp zijn al je bronnen HDMI?

Of eindversterking meerwaarde gaat geven, zou ik zeggen testen, als de huidige setup voldoende kan leveren vrees ik dat het niet veel gaat bijdrage.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

GertBent

Wat zijn jullie ervaringen met de arcam fmj AVR 600?
Versterking: Marantz AV7005, Marantz MM8003
Luidsprekers: Focal New Chorus 726, Focal CC700, KEF IQ50, REL q150e MKii
Bekabeling: Chord Clearway, Audioquest Rocket 44
Mediaspeler: Dune HD Max, Synology

Dirk

als je die vanop MP moet geloven...meteen kopen!  not  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Tabcam

Quote from: GertBent on March  6, 2020, 13:17:01
Wat zijn jullie ervaringen met de arcam fmj AVR 600?
Een beetje lastig, hij geeft een erg goed geluid voor een AV-receiver, geen (echte) ruimtecorrectie, hebben vaak wat kuren zoals popjes/klikjes bij wisselen streams en verkeerde volgorde aan/uitzetten. Het is wel een relatief hele goedkope optie voor redelijk veel geluidskwaliteit.

De andere optie zijn Hypex NCore gebaseerde versterkers. Vaak is de 252 al voldoende. Je houd dan de 7705.

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

denoontje

Quote from: TabCam on March  6, 2020, 14:34:49
Een beetje lastig, hij geeft een erg goed geluid voor een AV-receiver, geen (echte) ruimtecorrectie, hebben vaak wat kuren zoals popjes/klikjes bij wisselen streams en verkeerde volgorde aan/uitzetten. Het is wel een relatief hele goedkope optie voor redelijk veel geluidskwaliteit.

De andere optie zijn Hypex NCore gebaseerde versterkers. Vaak is de 252 al voldoende. Je houd dan de 7705.





mijn serie met 3d board had geen problemen,
mijn 2d verzie wel af en toe, reden dat ik die toen heb ingeruild.
roomcorrectie heb ik nooit gebruikt iig voor de ht

kies dan bijv voor een sr250 of een uit de nieuwe serie...zullen alleen wel duurder zijn
De 390 ook leuke optie. Streaming kan maar hier en daar beperkt.

Quote from: BJF on March  6, 2020, 11:38:48
Er stond een Linn Majik DSM in de markt voor €1300,-. Heeft HDMI en je hebt ook nog eens een streamer.

Hele mooie optie met roomcorrectie (spaceoptimalisatie aan board) en gewoon goede streamer Iincl spotify tidal en quobus integratie en met goede app.



vanzomereng

#13
Quote from: GertBent on March  6, 2020, 11:18:23
Budget is max 1500. Ik zie al een aantal keer arcam voorbij komen. Arcam zo goed? Wat denken jullie ervan om de AV7005 te houden en een stereo eindversterker of mono blokken te gebruiken??

Als het gaat om om een upgrade, kansloze situatie, gerommel in de marge en weggegooid geld.
Je huidige gear is m.i.z. niks mis mee ook niet als je deze alleen voor stereo gebruikt.

Er bestaan niet zoveel stereo-receivers met zoveel HDMI-ingangen, behalve de hier eerder genoemde Denon DRA-800H en de Onkyo LX20
maar of je hier wat mee opschiet?     
Tenzij je overweging is meer eenvoud, minder kabels, minder kastjes.

Oh ja... deze schiet me ook te binnen, m.i.z.  het meest geschikte wat ik in alleen stereo kan vinden en wellicht voldoet aan jouw eisen?

Een NAD C368 + Mdc-module HDMI + BlousStreaming-module maar dit lever je 3 HDMI-ingangen op.
Je heb dan een versterker met voldoende power, DAC en streamer met analoge ingangen, digitale ingangen en HDMI (3X)

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

GertBent

iedereen bedankt! goed weekend!
Versterking: Marantz AV7005, Marantz MM8003
Luidsprekers: Focal New Chorus 726, Focal CC700, KEF IQ50, REL q150e MKii
Bekabeling: Chord Clearway, Audioquest Rocket 44
Mediaspeler: Dune HD Max, Synology

Jinge