Dolby Vision Dynamische Tonemapping afspelen op HDR beamer

Started by williams, March 5, 2020, 21:08:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

angelo41

Quote from: williams on March 21, 2020, 06:44:49
Dit zou inderdaad van invloed kunnen zijn op de dolby vision hack. Mocht dit tijdelijk niet werken daar Netflix geen dolby vision meer uitstuurt dan moet we terug vallen op onze uhd spelers .
Maar gezien wat er allemaal speelt nu in de wereld is dit nu niet het ergste .

Ik heb zelf nog geen tijd gehad om te testen met Netflix ,iemand anders al wat opgevallen kwa beeld kwaliteit ?
met wat test je het dan nu ms? en inderdaad de tijd van nu heeft hier een grote impact.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


williams

Quotemet wat test je het dan nu ms? en inderdaad de tijd van nu heeft hier een grote impact.         


Gewoon even beoordelen wat ik van de beeldkwaliteit vind door wat content te bekijken die ik goed ken .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41

hou je ook de htpc gescheiden van de fury?

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


williams

Ja mijn htpc  zit gewoon rechtstreeks in mijn marantz .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41

Quote from: williams on March 21, 2020, 10:42:33
Ja mijn htpc  zit gewoon rechtstreeks in mijn marantz .
ok top. ga het hier ook zo doen het enige device met dv op de fury aansluiten. ben wel ook nog aant het twijfelen voor een chromecast ultra met dv of die amazon 4k stick ook met dv?? wat zou ik bestellen??

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


williams

Quoteok top. ga het hier ook zo doen het enige device met dv op de fury aansluiten. ben wel ook nog aant het twijfelen voor een chromecast ultra met dv of die amazon 4k stick ook met dv?? wat zou ik bestellen??

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk
   

Of de Chromecast of de amazon 4k stick het doen weet ik niet daar moet je even voor op  het av forum of avs forum kijken .Zo gewoon eerst is proberen met de bronnen die je nu hebt of anders een apple tv 4k erbij nemen ,dan heb  je bijna alle streaming diensten tot je beschikking en hiervan weet ik zeker dat het werkt.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41

Quote from: williams on March 21, 2020, 14:32:46
Of de Chromecast of de amazon 4k stick het doen weet ik niet daar moet je even voor op  het av forum of avs forum kijken .Zo gewoon eerst is proberen met de bronnen die je nu hebt of anders een apple tv 4k erbij nemen ,dan heb  je bijna alle streaming diensten tot je beschikking en hiervan weet ik zeker dat het werkt.
ga even kijken op avs. normaal volgens hun specs alle 2 met dv.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


angelo41

apple tv zou kunnen, maar dan wel de shield en q10 wegdoen eerst. of straks staat da hier vol met kastjes die eigenlijk allemaal hetzelfde doen.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


pameijer

Quote from: angelo41 on March 21, 2020, 14:55:53
apple tv zou kunnen, maar dan wel de shield en q10 wegdoen eerst. of straks staat da hier vol met kastjes die eigenlijk allemaal hetzelfde doen.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk
Ik kan je uit persoonlijke ervaring vertellen dat dat echt niet uitmaakt en prima gaat!  :devil: Heb de ATV 4k, Vero 4K+ en de Shield. Shield zou verkocht moeten worden maar ik kán het gewoon niet....
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

angelo41

Quote from: pameijer on March 21, 2020, 14:59:03
Ik kan je uit persoonlijke ervaring vertellen dat dat echt niet uitmaakt en prima gaat!  [emoji317] Heb de ATV 4k, Vero 4K+ en de Shield. Shield zou verkocht moeten worden maar ik kán het gewoon niet....
ik zou wel de shield willen die dolby vision doet. maar overal uitverkocht.en voor de apple zou ik mijn principe langs de kant moeten schuiven[emoji23][emoji23][emoji23]

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


angelo41

ik wil nu dus een ultra of firestick voor mijn aankomende integral. maar vind het niet of die twee werken. normaal alle twee dv. en op avs pf da vind ik echt onoverzichtelijk.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


angelo41

Quote from: angelo41 on March 21, 2020, 15:13:50
ik wil nu dus een ultra of firestick voor mijn aankomende integral. maar vind het niet of die twee werken. normaal alle twee dv. en op avs pf da vind ik echt onoverzichtelijk.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk
zal geenvan de twee worden. teveel twijfel. ik wacht wel tot de nieuwste shield weer beschikbaar word. die werkt wel met de fury.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


Maks

Misschien een beetje off topic, daar dit meer over de content gaat, maar goed...ik vind het toch wel interessant om dit even te benoemen hier.
Na aardig wat trial and error heb ik het voor elkaar gekregen om met DVDfab 11 een "ISO" te creeëren, waardoor het mogelijk is om Dolby vision met Atmos/HD-audio te kunnen streamen vanaf je NAS. Daarnaast kun je zelf ook nog nederlandse subs toevoegen ;). Dit alles uiteraard met de integral2 ertussen die gewoon netjes zijn werk doet.
Dit werkt dus zowel met de Apple tv als met de oppo 203 (uiteraard wel met custom firmware voor oa ISO).

Bij interesse kan ik het stappenplan wel even posten?
Gr max
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

williams

QuoteMisschien een beetje off topic, daar dit meer over de content gaat, maar goed...ik vind het toch wel interessant om dit even te benoemen hier.
Na aardig wat trial and error heb ik het voor elkaar gekregen om met DVDfab 11 een "ISO" te creeëren, waardoor het mogelijk is om Dolby vision met Atmos/HD-audio te kunnen streamen vanaf je NAS. Daarnaast kun je zelf ook nog nederlandse subs toevoegen . Dit alles uiteraard met de integral2 ertussen die gewoon netjes zijn werk doet.
Dit werkt dus zowel met de Apple tv als met de oppo 203 (uiteraard wel met custom firmware voor oa ISO).

Bij interesse kan ik het stappenplan wel even posten?
Gr max   

Hoi Max met de Apple tv gebruik je dan infuse als je player ?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

papaleo

Infuse lijkt mij sterk...want infuse icm atv4 laat geen hd audio/atmos door...geen passthrough.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

hifiman

Quote from: Maks on March 22, 2020, 17:45:20
Misschien een beetje off topic, daar dit meer over de content gaat, maar goed...ik vind het toch wel interessant om dit even te benoemen hier.
Na aardig wat trial and error heb ik het voor elkaar gekregen om met DVDfab 11 een "ISO" te creeëren, waardoor het mogelijk is om Dolby vision met Atmos/HD-audio te kunnen streamen vanaf je NAS. Daarnaast kun je zelf ook nog nederlandse subs toevoegen ;). Dit alles uiteraard met de integral2 ertussen die gewoon netjes zijn werk doet.
Dit werkt dus zowel met de Apple tv als met de oppo 203 (uiteraard wel met custom firmware voor oa ISO).

Bij interesse kan ik het stappenplan wel even posten?
Gr max
Leuk! ik hoor graag meer er over  :pompom:

Maks

Quote from: williams on March 22, 2020, 18:04:29
Hoi Max met de Apple tv gebruik je dan infuse als je player ?

Hi Will, op de Apple TV via infuse geeft hij 7.1 LPCM door terwijl het Atmos had moeten....het klonk zo goed, dacht dat het Atmos was maar ik had het even dubbel gecheckt met Jumanji welcome to the jungle.
Maar goed, het is iig HD audio met custom eigen NL sub en streaming vanaf je NAS. Vervolgens een beetje "Neural-X" erbij van je prepro en het is net echt... ;D ;). Het is sowieso geen AC3 meer!

Op de Oppo 203 daarentegen geeft hij wel Atmos door, dus daar klopt het hele verhaal :clapping: ook in combi met integral2...en wat een beeld dat dolby vision op de oppo en apple....dat heeft wel een streepje voor tov madvr met 3dlut vind ik persoonlijk.

Zal zo het even posten!
groet max

JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

williams

QuoteHi Will, op de Apple TV via infuse geeft hij 7.1 LPCM door terwijl het Atmos had moeten....het klonk zo goed, dacht dat het Atmos was maar ik had het even dubbel gecheckt met Jumanji welcome to the jungle.
Maar goed, het is iig HD audio met custom eigen NL sub en streaming vanaf je NAS. Vervolgens een beetje "Neural-X" erbij van je prepro en het is net echt...  . Het is sowieso geen AC3 meer!

Op de Oppo 203 daarentegen geeft hij wel Atmos door, dus daar klopt het hele verhaal  ook in combi met integral2...en wat een beeld dat dolby vision op de oppo en apple....dat heeft wel een streepje voor tov madvr met 3dlut vind ik persoonlijk.

Zal zo het even posten!
groet max
   


Dat Infuse geen atmos door mag geven van Apple dat wist ik maar waar ik doelde meer op dolby vision of dat werkte met infuse .
Als dit zo is hoe heb je dat gedaan want daar ben ik wel benieuwd naar ?

Leuk om te lezen dat je aankoop van de hdfury je zoveel meer bied met de streaming diensten en dat ook je oppo het zo goed doet ,heb je trouwens ook al een orginele dolby vision disc afgespeeld ?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Maks

Hi Will, ik was toch iets te snel met het testen van de apple (ISO streamen met Dolby Vision+HD Audio)...via infuse geeft het info scherm van de integral2 een split second DV aan, maar schiet daarna terug naar HDR. Heb vanochtend geprobeerd op de apple om een MP4 file te streamen met Dolby Vision incl. DTS-X spoor, JP: Fallen kingdom....wederom via infuse. Weer een split second op DV en terug naar HDR en tevens LPCM 7.1 audio, maar hij speelt dit formaat net zoals de ISO file wel vloeiend af.

Dezelfde mp4 file afgespeeld met Kodi op de Apple TV geeft het volgende resultaat: daar geeft de integral2 wel DV in en DV out aan, maar alleen het beeld speelt schokkend af, dus dat werkt dan weer niet. Kortom, ik heb iets te snel gereageerd en dus onterecht valse hoop gegeven voor de apple tv tav Dolby vision :unhappy:.....ga nog wel even verder prutsen, er schijnt een nieuwe tsmuxer uit te zijn!

Voor oppo 203 gebruikers (met custom firmware voor ISO etc) werkt het streamen van een ISO met Dolby vision + HD audio wel ;D, middels DVDfab 11, en dan dien je de volgende stappen te doorlopen.

1. Allereerst check welke films er een Dolby Vision stream hebben => https://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=276448
2. Heb je er een in je bezit, rip de complete film dan naar je harde schijf, dus niet remuxen....of ga naar de bekende sites online  ;) ;).
3. Open DVDfab 11 en selecteer de UHD "Kopieer" functionaliteit, stel deze in "Hoofdfilm" en op UHD BD100 => standaard staat hij op BD50
4. Selecteer de gewenste audio en subs....voeg tevens je nederlandse ondertiteling toe met een .srt bestand
5. Stel de ondertiteling als volgt in: lettertype Arial (narrow is default, is niet mooi) en grootte 14 (anders zijn ze huge) en maak ze qua kleur wat grijs (RBG allemaal op 200), je kan de kleur dus customizen anders zijn ze veel te wit voor DV. DVDfab zet de subs wel ver onderin het beeld neer, maar zowel de oppo als de apple kan hiermee omgaan door de shift functionaliteit
6. In het hoofdmenu moet je dan "ISO' selecteren als output file

En voilà, een geremuxte ISO UHD met Dolby Vision en Atmos/HD-audio incl nl subs...te streamen vanaf je NAS...helaas dus Dolby vision vooralsnog alleen met de oppo...HDR met de apple middels Infuse!
Groet Max
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

williams

QuoteHi Will, ik was toch iets te snel met het testen van de apple (ISO streamen met Dolby Vision+HD Audio)...via infuse geeft het info scherm van de integral2 een split second DV aan, maar schiet daarna terug naar HDR. Heb vanochtend geprobeerd op de apple om een MP4 file te streamen met Dolby Vision incl. DTS-X spoor, JP: Fallen kingdom....wederom via infuse. Weer een split second op DV en terug naar HDR en tevens LPCM 7.1 audio, maar hij speelt dit formaat net zoals de ISO file wel vloeiend af.

Dezelfde mp4 file afgespeeld met Kodi op de Apple TV geeft het volgende resultaat: daar geeft de integral2 wel DV in en DV out aan, maar alleen het beeld speelt schokkend af, dus dat werkt dan weer niet. Kortom, ik heb iets te snel gereageerd en dus onterecht valse hoop gegeven voor de apple tv tav Dolby vision .....ga nog wel even verder prutsen, er schijnt een nieuwe tsmuxer uit te zijn!

Voor oppo 203 gebruikers (met custom firmware voor ISO etc) werkt het streamen van een ISO met Dolby vision + HD audio wel , middels DVDfab 11, en dan dien je de volgende stappen te doorlopen.
 



1. Allereerst check welke films er een Dolby Vision stream hebben => https://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=276448
2. Heb je er een in je bezit, rip de complete film dan naar je harde schijf, dus niet remuxen....of ga naar de bekende sites online   .
3. Open DVDfab 11 en selecteer de UHD "Kopieer" functionaliteit, stel deze in "Hoofdfilm" en op UHD BD100 => standaard staat hij op BD50
4. Selecteer de gewenste audio en subs....voeg tevens je nederlandse ondertiteling toe met een .srt bestand
5. Stel de ondertiteling als volgt in: lettertype Arial (narrow is default, is niet mooi) en grootte 14 (anders zijn ze huge) en maak ze qua kleur wat grijs (RBG allemaal op 200), je kan de kleur dus customizen anders zijn ze veel te wit voor DV. DVDfab zet de subs wel ver onderin het beeld neer, maar zowel de oppo als de apple kan hiermee omgaan door de shift functionaliteit
6. In het hoofdmenu moet je dan "ISO' selecteren als output file

En voilà, een geremuxte ISO UHD met Dolby Vision en Atmos/HD-audio incl nl subs...te streamen vanaf je NAS...helaas dus Dolby vision vooralsnog alleen met de oppo...HDR met de apple middels Infuse!
Groet Max   


Hoi Max hier gisteren ook wat zitten lezen op het infuse forum en ik heb daar allen een paar berichten kunnen vinden dat alleen dolby vision op dit ondersteunt wordt in single layer in mp4 , en ook hier heb ik dan ook geen berichten gezien van iemand die het werken heeft gekregen .
Heb wel een kort demo filmpje gevonden op de site van dolby zelf over glasblazen in italie" en dit zag er wel erg mooi uit en werkte dus wel .
Voor de mensen met een Oppo is het wel mooi dat dit werkt vanaf de NAS , ik ga morgen is proberen of dit ook lukt met mijn sony uhd speler .


JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Fox

Als een Oppo 203/205 hebt kun je ook zonder veel ingewikkelde wegen eenvoudige een remux maken met

tsMuxeR v2.6.15 2020-23-03 Nightly
Official website:
https://www.videohelp.com/software/tsMuxeR

Hiermee kun je van de Complete UHD een 1:1 copie maken en tegelijk de overbodige audio+subs weg laten
en gelijk NL subs er aan toevoegen.

Deze remux bevat dan de originele onaaggepaste HDR10/HDR10+ en DV streams.

Voordeel is dat je helemaal geen speciale rip of iso software nodig hebt.
Zie ook deze uitleg https://watershade.net/wmcclain/UDP-203-faq.html

Maks

Very nice Fox :clapping: bedankt voor de tip...wist dat er een nieuwe ts muxer uit was, maar zo ver was ik nog niet ;D.....en dit is nog geen gratis app ook!

Ik probeer nog even om de apple aan de gang te krijgen.....nu toch nog wat meer tijd hiervoor ;)
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

Maks

Quote from: williams on March 23, 2020, 21:04:17

Hoi Max hier gisteren ook wat zitten lezen op het infuse forum en ik heb daar allen een paar berichten kunnen vinden dat alleen dolby vision op dit ondersteunt wordt in single layer in mp4 , en ook hier heb ik dan ook geen berichten gezien van iemand die het werken heeft gekregen .
Heb wel een kort demo filmpje gevonden op de site van dolby zelf over glasblazen in italie" en dit zag er wel erg mooi uit en werkte dus wel .
Voor de mensen met een Oppo is het wel mooi dat dit werkt vanaf de NAS , ik ga morgen is proberen of dit ook lukt met mijn sony uhd speler .

Net nog een standaard MP4 dolby vision formaat gebruikt van DVDfab om een complete ISO Dolby Vision naar MP4 te converteren. Vervolgens met infuse proberen af te spelen en idd wederom HDR en geen DV...jammer. Even afwachten dus nog.
Is het gelukt met je sony UHD speler?
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

williams

QuoteIs het gelukt met je sony UHD speler?   

ik start zojuist alles op ,en ik ga het zo proberen .
Hou je op de hoogte .

Ga later ook even ts muxer proberen of dit lukt met wat filmpjes in uhd .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

Gisteren wat testjes gedaan met mijn nieuwe Sony UBP-X700 speler i.c.m. de lldv hack en zoals te verwachten speelt deze dus gewoon dolby vision af vanaf disc en dan via de hdfury naar de JVC.
Ook heb ik wat bestanden vanaf mijn NAS (synology) afgespeeld en ook dit werkt maar moet wel zeggen daar dit gewoon HDR10 content was en geen dolby Vision maar dit zag er erg goed uit .
Wat wel een dingetje was is het geluid ,Atmos speelde de speler netjes af maar DTS werd omgezet  naar LPCM ,niet zo erg maar toch .En ook de ondertitels ben ik niet kapot van als je streamt vanaf de Nas ,deze is erg lelijk en lijkt wel jaren 80 .
Hierna heb ik Atomic Blond die wel een dolby vision track heeft even door ts muxer laten lopen en toen dit gedaan was op mijn Nas gezet en ook deze afgespeeld via de Sony ,maar ook nu liet de Sony niet zien in het OSD dat de dolby vison track werd afgespeeld maar wel de gewone HDR versie . Het beeld zag er wel weer erg mooi uit maar ik zou graag willen dat de speler de dolby vision track op zou pakken .
Dus voor nu is het me nog niet gelukt Dolby Vision vanaf mijn Nas werkend te krijgen en ik ga me der is verder op in lezen of dit wel kan met de Sony UBP-x700.

Mag eigenlijk ook niet alles verwachten voor een spelertje van 180 euro  ;D
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.