Dolby Vision Dynamische Tonemapping afspelen op HDR beamer

Started by williams, March 5, 2020, 21:08:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

Ik neem aan deze;
HDF 0200 GoBlue Bluetooth-dongle voor HDFury

En niet deze toch;
HDF 0201 GoBlue Bluetooth-dongle + IR
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Quote from: papaleo on March 19, 2020, 21:38:25
Daar heb je 'zeeuws meisje' weer hoor... :D

Zeeuws menneke bedoel je dan..

:P
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Maks

Quote from: papaleo on March 19, 2020, 21:57:20
Ik neem aan deze;
HDF 0200 GoBlue Bluetooth-dongle voor HDFury

En niet deze toch;
HDF 0201 GoBlue Bluetooth-dongle + IR

Nee bluetooth is voldoende, werkt prima, je kunt alles wat je in de desktoptool kan instellen via je app doen.
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

williams

Quotehttps://www.hdfury.com/product/goblue/       


Deze bedoelde ik,maar je kunt net zoals Max zij ook gewoon op je Windows pc de hdfury instellen .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Maks

hier wat foto's van de goblue app...weet je ongeveer wat je krijgt...de laatste is de OSD info, die je dus ten alle tijde kan opvragen om te kijken wat de status is van de signalen. (heb hem nu uitstaan.. ;))
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

mancaver

Wel een leuk verdienmodel van HDfury. Ik heb ook een Inteegral (1) gehad en die kon je gewoon met je telefoon (app) instellen. Ik begrijp dat je nu met de '2' een apparte Bluetooth module nodig hebt? Dan moeten we die maar eens gaan bestellen ;)

angelo41

vraag me af hoe ik dit hier het best aansluit in mijn keten? shield, bluray, htpc, loopt allemaal naar de denon.dan vandaar  de twee outputs naar tv en projector. ik zou het eerst testen met de bluray die zou dv ondersteunen. zoniet koop ik een chromecast ultra erbij.
moet ik een tweede kabel bijleggen van de pj naar de integral? en dan de ultra in de integral? maar hoe loopt mijn geluid dan van de ultra?werkt dit ook gewoon op de tv?

heb hem gisteren besteld dus ik krijg hem nog niet direct. maar toch aan het nadenken hoe dit zal werken.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


williams

Quotevraag me af hoe ik dit hier het best aansluit in mijn keten? shield, bluray, htpc, loopt allemaal naar de denon.dan vandaar  de twee outputs naar tv en projector. ik zou het eerst testen met de bluray die zou dv ondersteunen. zoniet koop ik een chromecast ultra erbij.
moet ik een tweede kabel bijleggen van de pj naar de integral? en dan de ultra in de integral? maar hoe loopt mijn geluid dan van de ultra?werkt dit ook gewoon op de tv?

heb hem gisteren besteld dus ik krijg hem nog niet direct. maar toch aan het nadenken hoe dit zal werken.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk       

Hoi Angelo welke speler ga je gebruiken om dolby vision af te spelen ?
Zo te lezen neem ik aan dat het de shield wordt ( weet alleen niet of deze dolby vision ondersteunt ) en zo ja dan zou ik de hdfury tussen je shield en je reciever zetten ,zeker daar de rest van je bronnen geen dolby vision ondersteunen .
Op deze manier hoef je verder  niet moeilijk te doen met andere HDMI kabels .

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

Zoals de meesten waarschijnlijk al gelezen hebben gaat Netflix zijn kwaliteit van de streams downgraden om bandbreedte te sparen in hoeverre dit invloed heeft op het dolby vision verhaal heeft weet ik alleen niet .

Zal vanavond is kijken of de kwaliteit minder is .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41

Quote from: williams on March 20, 2020, 18:58:31
Hoi Angelo welke speler ga je gebruiken om dolby vision af te spelen ?
Zo te lezen neem ik aan dat het de shield wordt ( weet alleen niet of deze dolby vision ondersteunt ) en zo ja dan zou ik de hdfury tussen je shield en je reciever zetten ,zeker daar de rest van je bronnen geen dolby vision ondersteunen .
Op deze manier hoef je verder  niet moeilijk te doen met andere HDMI kabels .
ik ga het eerst proberen met de bluray, die zou dv ondersteunen. anders koop ik een ultra extra.


dus pj, avr, ultra of bluray.



Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


angelo41

dus ts de ultra en avr bv, maar dan heb ik nog 1 hdmi kabel nodig ook?

ultra in de hdfury en dan nog een kabel van hdfury naar de denon.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk

williams

Quoteik ga het eerst proberen met de bluray, die zou dv ondersteunen. anders koop ik een ultra extra.   

Standaard blu Ray ondersteund geen dolby vision wel uhd blu Ray .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41

Quote from: williams on March 20, 2020, 19:57:53
Standaard blu Ray ondersteund geen dolby vision wel uhd blu Ray .
ik heb deze.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


angelo41

dus zoals jij zegt heb ik 1 extra hdmi kabel ook nodig?

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


angelo41

moest de nieuwe shield met dolby vision niet overal uitverkocht zn was de keuze rap gemaakt tegenover een ultra.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


williams

Quotedus zoals jij zegt heb ik 1 extra hdmi kabel ook nodig?

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk       

De lg speler die je hebt is dus een uhd blu Ray speler die dolby vision ondersteunt .

Ook nu heb je geen extra kabel nodig ,wat je als eerste kunt doen is zowel je shield en je lg uhd player beiden op de hdfury aan te sluiten ,deze heeft namelijk 2 HDMI ingangen .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41

Quote from: williams on March 20, 2020, 20:23:39
De lg speler die je hebt is dus een uhd blu Ray speler die dolby vision ondersteunt .

Ook nu heb je geen extra kabel nodig ,wat je als eerste kunt doen is zowel je shield en je lg uhd player beiden op de hdfury aan te sluiten ,deze heeft namelijk 2 HDMI ingangen .
volgens de specs speelt ie dv.

ok dus die twee spelers aan de fury, maar moet de fury dan ook niet naar de denon voor mijn geluid? want vanuit de denon vertrekt ook de outputs naar tv en pj.

word weer uitzoeken net als madvr geweest

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk

papaleo

Quote from: Maks on March 20, 2020, 08:32:03
hier wat foto's van de goblue app...weet je ongeveer wat je krijgt...de laatste is de OSD info, die je dus ten alle tijde kan opvragen om te kijken wat de status is van de signalen. (heb hem nu uitstaan.. ;))
Thx  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

williams

Quotevolgens de specs speelt ie dv.

ok dus die twee spelers aan de fury, maar moet de fury dan ook niet naar de denon voor mijn geluid? want vanuit de denon vertrekt ook de outputs naar tv en pj.

word weer uitzoeken net als madvr geweest
   

Jazeker vanuit de fury ga je dan naar een ingang van je Denon ,zou hiervoor gewoon een ru connected HDMI kabel voor nemen , werkt goed en is niet duur.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41

Quote from: williams on March 20, 2020, 21:50:42
Jazeker vanuit de fury ga je dan naar een ingang van je Denon ,zou hiervoor gewoon een ru connected HDMI kabel voor nemen , werkt goed en is niet duur.
top.zijn hier allemaal kabels van ru connect.

mag dit bv van 0.5m zijn dan voor de fury naar denon.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk

angelo41


williams

Quotebenieuwd wat dit gaat geven dan met de fury?       

Dit zou inderdaad van invloed kunnen zijn op de dolby vision hack. Mocht dit tijdelijk niet werken daar Netflix geen dolby vision meer uitstuurt dan moet we terug vallen op onze uhd spelers .
Maar gezien wat er allemaal speelt nu in de wereld is dit nu niet het ergste .

Ik heb zelf nog geen tijd gehad om te testen met Netflix ,iemand anders al wat opgevallen kwa beeld kwaliteit ?

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

Quotemag dit bv van 0.5m zijn dan voor de fury naar denon.       

Ja das geen probleem heb ikzelf er ook tussen zitten naar mijn marantz .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41

Quote from: williams on March 21, 2020, 06:48:09
Ja das geen probleem heb ikzelf er ook tussen zitten naar mijn marantz .
thxs

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk