Dolby Vision Dynamische Tonemapping afspelen op HDR beamer

Started by williams, March 5, 2020, 21:08:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reza

Quote from: angelo41 on January  1, 2021, 00:56:51
Schakelt de jvc automatisch tussen sdr of hdr als ie het juiste signaal door krijgt?

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk



Ja. Maar dat doen de xserie vanaf de x5500 ook al.
De N serie speelt natuurlijk geen DV maar met de tonemapping aan boord heb je geen integral meer nodig.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

angelo41

Quote from: reza on January  1, 2021, 07:53:24
Ja. Maar dat doen de xserie vanaf de x5500 ook al.
De N serie speelt natuurlijk geen DV maar met de tonemapping aan boord heb je geen integral meer nodig.
[emoji106]

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


Maks

Quote from: reza on December 26, 2020, 21:19:45
1:1 niet!
De DTM werkt absoluut wel beter.
Williams heeft mij echter een ander "experiment" laten zien, die wel het bekijken waard is.
Dan zet je zowel de DTM aan als de DV hack, je krijgt dan een tussen oplossing die er best wel mooi uit ziet. Williams kan daar beter uitleg over geven aangezien hij het heeft van AVS forum.

Interessant...ik doe nu eigenlijk niets meer met de integral.

@Will, kun je hier wat toelichting opgeven qua settings in de integral die je hiervoor gebruikt...ben benieuwd....of eventueel de link op het AVSforum geven? thx
gr max
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

williams

Hoi Max als eerste de beste wensen voor je .
Wat ik had gedaan was gewoon een combi van de 2 ,dus als eerste de Dolby Vision hack via de Intergral laten lopen en hierna de interne (DTM) van de JVC  er overheen laten gaan .

Zoals we weten gaat de Integral dan als eerste aan de gang met de LLDV die tonemaping doet tot zo 1000nits daar dit eigenlijk bedoelt was voor de Sony A1 oled tv .
En hierna pakt de JVC het resterende deel op en tonemaped naar welke nits je ter beschikking hebt in je beamer .

Dit was puur een experimentje van me en is geen richtlijn of advies of zo.
Het zag er verder wel goed uit en het doel was om te kijken of dit werkt daar ik wou dat Netflix dus in Dolby Vision bleef uitsturen en niet terug zou vallen op standaard HDR .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Maks

Jij ook de beste wensen natuurlijk.....helemaal duidelijk. Zal het eens gaan testen met de oppo en kijken wat dit doet met beeld. Hopelijk heeft de integral nog een meerwaarde anders wordt het tijd om afscheid te nemen denk ik.
gr max
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

clicquot

@hifiman, heb je een superguide mbt vertex instelling ook toevallig, zoals je die voor madvr hebt gemaakt? if so mag ik die ook eens inkijken aub?  :D thx!

Maks

Hier ben ik ook wel benieuwd naar[emoji1] Gr max


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

pameijer

Welke waarde hebben jullie eigenlijk ingevuld bij "Max Luminance" op het tabblad HDR IF? Standaard staat ie op 4000, maar ik denk dat voor een JVC X7900 300 Nits beter is. Ik neem aan dat deze waarde alleen wordt toegepast als je idd "Enable custum HDR" hebt aangevinkt? En wordt deze waarde dan ook teruggegeven aan de Apple TV zodat die de LLDV tonemapping goed kan toepassen?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

pameijer

Quote from: pameijer on August  2, 2021, 11:47:09
Welke waarde hebben jullie eigenlijk ingevuld bij "Max Luminance" op het tabblad HDR IF? Standaard staat ie op 4000, maar ik denk dat voor een JVC X7900 300 Nits beter is. Ik neem aan dat deze waarde alleen wordt toegepast als je idd "Enable custum HDR" hebt aangevinkt? En wordt deze waarde dan ook teruggegeven aan de Apple TV zodat die de LLDV tonemapping goed kan toepassen?
Iemand?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

pameijer

Ik ben deze laatste dagen vd vakantie nog even lekker aan het pielen met de hele installatie. Heb gisteravond eindelijk 's een keer de Arve-curves voor HDR in de JVC geladen. Ik gebruik de 1200 en de 4000 nits versie 3. Volgens de fora zou de 1200 curve de beste resultaten geven voor content met een wat lagere MaxFALL, maar in mijn beleving ziet bijna alles er met de 4000 nits curve beter uit. Het verschil is wel goed te zien trouwens! De kleuren zijn véél natuurlijker, er is minder "overdrijving" in het HDR effect (waar ik een hekel aan heb) en de detaillering in zowel licht als donker heeft wel een stap gemaakt. Me happy!

Ik gebruik trouwens wel Mark's BT2020 EDID (Full + BT.2020 LLDV.bin), die ook al een flinke verbetering gaf t.o.v. de Sony A1 EDID, die echt ervoor zorgde dat huidtonen er allemaal verbrand uitzagen en veel scenes kregen een wat "gouden" gloed.

Ben nog wel met HDFury in contact over mijn settings. Op de 1 of andere manier krijg ik met de projector aangesloten geen HDR meer op mijn LG OLED TV. Voor de vakantie werkte alles goed, maar bij thuiskomst: alle stekkers er weer in en geen enkele HDMI ingang van mijn Anthem deed het nog. Ik balen, dacht dat het HDMI-board kapot was gegaan maar bij het uitpluggen van de optische HDMI naar de JVC was alles weer terug. Alleen met beide displays aangesloten zit ik nog steeds te kloten. Heb zelfs nu een HDFury Linker tussen mijn Anthem en TV om dezelfde EDID voor de TV aan te bieden als de Integral2 doet. Maar ik ben er nog niet happy mee. To be continued! Heb af en toe wel op het punt gestaan om de Anthem in de marktsectie te zetten. Fantastisch apparaat, maar niet als je beide HDMI-uitgangen gebruikt. Die zijn namelijk gewoon een split-uitgang en geen echt aparte HDMI uitgangen. Wie dat bedacht heeft bij Anthem weet ik niet, maar het is de Goden verzoeken!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

papaleo

Ook Lekker bezig meijer...?  :thumbs-up:
Vooral niet nerveus worden tijd heelt alles ,zelfs bij electronica als je maar geduld heb... maar goed ik ken de Arcam niet van dichtbij maar heb al over zoveel vervelende (bugs) dingen gelezen lijkt erg frustrerend... :crazy:maak vooral geen overhaaste beslissingen.  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

Quote from: pameijer on August 12, 2021, 17:36:58
Ik gebruik trouwens wel Mark's BT2020 EDID (Full + BT.2020 LLDV.bin), die ook al een flinke verbetering gaf t.o.v. de Sony A1 EDID, die echt ervoor zorgde dat huidtonen er allemaal verbrand uitzagen en veel scenes kregen een wat "gouden" gloed.

Ben nog wel met HDFury in contact over mijn settings. Op de 1 of andere manier krijg ik met de projector aangesloten geen HDR meer op mijn LG OLED TV. Voor de vakantie werkte alles goed, maar bij thuiskomst: alle stekkers er weer in en geen enkele HDMI ingang van mijn Anthem deed het nog. Ik balen, dacht dat het HDMI-board kapot was gegaan maar bij het uitpluggen van de optische HDMI naar de JVC was alles weer terug. Alleen met beide displays aangesloten zit ik nog steeds te kloten. Heb zelfs nu een HDFury Linker tussen mijn Anthem en TV om dezelfde EDID voor de TV aan te bieden als de Integral2 doet. Maar ik ben er nog niet happy mee. To be continued! Heb af en toe wel op het punt gestaan om de Anthem in de marktsectie te zetten. Fantastisch apparaat, maar niet als je beide HDMI-uitgangen gebruikt. Die zijn namelijk gewoon een split-uitgang en geen echt aparte HDMI uitgangen. Wie dat bedacht heeft bij Anthem weet ik niet, maar het is de Goden verzoeken!
Ik heb die van Mark ook gedownload en heb nu de Sony A1 erin zitten.
Ik had even een deja vue van je verhaal over de Anthem en de JVC aangesloten. Ik had iets soortgelijks met mijn Arcam en de JVC (als deze uit staat). Zolang de JVC aangesloten is heb ik HDMI/HDCP problemen met de TV en andere bronnen. Ik heb dat nu onder controle door de HD Fury ertussen te hebben : Als ik projector kijk zit die in de Matrix Through stand en als ik TV wil kijken zet ik hem in de Matrix Swap stand. In de swap stand ziet de Arcam dan de projector niet.

arcam hdmi out 2 --> TV
arcam hdmi out 1 --> Fury input 0  -->Fury output 0 -> JVC
Fury input 1 en Fury output 1 hangt niks aan.

Als ik projector wil kijken dan moet de TV echt uit staan. Dwz stroomloos of in diepe slaap (wat ie na 10 minuten doet).

Volgens de Arcam mensen was dit een  bekend issue van de JVC HDMI werking, want zij (arcam) deden alles goed.

pameijer

Quote from: papaleo on August 12, 2021, 17:50:45
Ook Lekker bezig meijer...?  :thumbs-up:
Vooral niet nerveus worden tijd heelt alles ,zelfs bij electronica als je maar geduld heb... maar goed ik ken de Arcam niet van dichtbij maar heb al over zoveel vervelende (bugs) dingen gelezen lijkt erg frustrerend... :crazy:maak vooral geen overhaaste beslissingen.  ;)
Ik heb geen Arcam hoor, ben niet gek! Die Anthem heeft geen bugs, iig niet dat ik ze tegengekomen ben. Alleen een stomme ontwerpfout dat ze de 2 HDMI uitgangen gewoon gesplit hebben zodat die over zijn nek gaat als er ook daadwerkelijk 2 displays aangesloten zijn. Ik denk dat het probleem ook kan liggen in het feit dat ik een optische kabel heb, die zoals bijna alle, behalve de Celerity, toch nog een koperdraadje heeft en niet aan de HDMI standaard voldoet die voorschrijft dat je kabel geen stroom uit de HDMI-poort mag trekken.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

pameijer

Quote from: riwi on August 12, 2021, 19:34:26
Ik heb dat nu onder controle door de HD Fury ertussen te hebben : Als ik projector kijk zit die in de Matrix Through stand en als ik TV wil kijken zet ik hem in de Matrix Swap stand. In de swap stand ziet de Arcam dan de projector niet.

arcam hdmi out 2 --> TV
arcam hdmi out 1 --> Fury input 0  -->Fury output 0 -> JVC
Fury input 1 en Fury output 1 hangt niks aan.


Dat is wel slim bedacht! Ga ik proberen, thanks  :clapping:



EDIT: geprobeerd, maar helaas. Ik moet echt de optische kabel uit de Anthem trekken om alles goed te krijgen. Als ik switch naar Matrix Swap zie ik dat de TV en de Anthem een handshake doen, dus er blijft een verbinding open staan tussen de HDFury en de Anthem ook al staat de projector uit. Helaas!

Wat zo gek is is dat de Apple TV als enige nog wel HDR en Dolby Vision doorgeeft aan de TV, en de Shield en de Vero dus niet. Snap er niks van! Wanneer Apple nu eens Dolby Atmos TrueHD gaat ondersteunen en ik InFuse kan gebruiken voor mijn lokale verzameling Atmos-films en series, dan kan de Vero er uit, alhoewel ik Kodi wel heel fijn vind werken. De Shield heb ik eigenlijk niet nodig, maar is gewoon een leuk dingetje nog.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

riwi

Ik heb ook zo'n optische hdmi kabel met koperverbinding.

Jammer dat het niet werkt. De JVC heeft ook geen power schakelaar jammer genoeg. Anders zou je hem stroomloos kunnen maken.
Het telkens uit trekken van de HDMI vond ik niet zo'n fijn idee want ik denk dat die connectoren daar niet tegen bestand zijn op de langere duur.

pameijer

Quote from: riwi on August 13, 2021, 14:55:14
Ik heb ook zo'n optische hdmi kabel met koperverbinding.

Jammer dat het niet werkt. De JVC heeft ook geen power schakelaar jammer genoeg. Anders zou je hem stroomloos kunnen maken.
Het telkens uit trekken van de HDMI vond ik niet zo'n fijn idee want ik denk dat die connectoren daar niet tegen bestand zijn op de langere duur.

Als ik de stekker uit de JVC trek dan krijg ik op mijn TV van geen enkele bron meer beeld. Schiet mij maar lek!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

williams

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

pameijer

Quote from: williams on August 13, 2021, 18:24:51
Leuk hè dat HDMI auto EDID  ;)
Ik denk dat jij heel veel winst kan halen met mijn Anthem! Zo'n SR7011 kan maar 1 ding goed: HDMI snappen  :hehe: . Kopen?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Kerre

Is die anthem MRX 1120 dan te koop? #kapersopdekust  ;) ;D
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

pameijer

Quote from: Kerre on August 14, 2021, 00:48:27
Is die anthem MRX 1120 dan te koop? #kapersopdekust  ;) ;D
Wie het eerst komt het eerst maalt. Ik overweeg het wel serieus btw als ik dat HDMI gedoe niet onder de knie krijg. Sowieso is mijn gehele speakersetup actief, op de Atmos na, dus om dan een 11-kanaals versterker te hebben....
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

riwi

Quote from: pameijer on August 13, 2021, 18:34:51
Ik denk dat jij heel veel winst kan halen met mijn Anthem! Zo'n SR7011 kan maar 1 ding goed: HDMI snappen  :hehe: . Kopen?

Het klinkt wel serieus goed bij williams hoor. Ik mis in zijn signature nog de Chord spm2400 eindversterker die op de front sectie speelt. De B&W ct serie is echt niet mis ook.

Gisteren met de Sony A1 Oled edid gespeeld, maar dat gaf wel rare effecten. Geswitched naar de MarkSwift edid, die is wel beter.

Getest met de nieuwe film hitman's Wife's Bodyguard in DV. En jeetje die heeft een hoop dynamiek. Echt super lichte scene's en even later weer behoorlijk donker ook. Bijna niet te doen met een projector. Nog even getest weer met de HTPC met MadVR/Kodi en die tempert hem wel grotendeels. Maar puur alleen de mapping van de JVC dan zijn of delen te donker, of delen te licht in de film.

Kjelt

Quote from: riwi on August 13, 2021, 14:55:14
Het telkens uit trekken van de HDMI vond ik niet zo'n fijn idee want ik denk dat die connectoren daar niet tegen bestand zijn op de langere duur.
Zeker weten van niet. Kijk maar eens wat een frutsig dun plaatje er in zit.
Meest voorkomende HDMI reparatie is een losse of defecte HDMI connector omdat mensen de kabel zelf niet mechanisch ontlast hebben op de tv/projector en dan hangt die kabel er continu aan te hangen.

Oplossing zou een domme HDMI switch kunnen zijn maar voor je het weet geeft dat weer issues. Ik blijf het naast HDR de meest stompzinnige standaardisatie fout vinden.
Desnoods introduceren ze een pro-HDMI connector voor de semipro AV markt. Het klopt toch niet een connector van $2 op een projector van $8k ?

pameijer

Quote from: riwi on August 14, 2021, 09:29:49
Het klinkt wel serieus goed bij williams hoor. Ik mis in zijn signature nog de Chord spm2400 eindversterker die op de front sectie speelt. De B&W ct serie is echt niet mis ook.

Gisteren met de Sony A1 Oled edid gespeeld, maar dat gaf wel rare effecten. Geswitched naar de MarkSwift edid, die is wel beter.

Getest met de nieuwe film hitman's Wife's Bodyguard in DV. En jeetje die heeft een hoop dynamiek. Echt super lichte scene's en even later weer behoorlijk donker ook. Bijna niet te doen met een projector. Nog even getest weer met de HTPC met MadVR/Kodi en die tempert hem wel grotendeels. Maar puur alleen de mapping van de JVC dan zijn of delen te donker, of delen te licht in de film.
Ah, ik wist niet dat er nog een Chord achterhing. Dat scheelt idd! De eindbakken van die SR7011 zijn hun achilleshiel.

Wat voor rare effecten kreeg je? En was het bij Mark's EDID "Beter", of gewoon goed? Ben ook wel benieuwd hoe je hem dan normaliter afspeelt, het is wel handig om de tonemapping maar 1x uit te voeren. Als je bv een ATV hebt die er een LLDV van maakt dan moet de JVC het verder met rust laten lijkt me. Zelfde als met MadVR. Heb je de Shield 2019 die DV af kan spelen?

Laatste vraag: die film is nog maar net uit?! Waar heb je die DV versie vandaan, mag ook via PM  :thumbs-up: .
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

riwi

Quote from: pameijer on August 14, 2021, 13:08:36
Ah, ik wist niet dat er nog een Chord achterhing. Dat scheelt idd! De eindbakken van die SR7011 zijn hun achilleshiel.

Wat voor rare effecten kreeg je? En was het bij Mark's EDID "Beter", of gewoon goed? Ben ook wel benieuwd hoe je hem dan normaliter afspeelt, het is wel handig om de tonemapping maar 1x uit te voeren. Als je bv een ATV hebt die er een LLDV van maakt dan moet de JVC het verder met rust laten lijkt me. Zelfde als met MadVR. Heb je de Shield 2019 die DV af kan spelen?

Ik vond de kleuren overpumped, extreme white clipping met de Sony A1 edid. Met de Kodi/MadVR PC die de HDR laag zonder DV pakt en SDR2020 uitstuurt is het rustiger (maar dus minder HDR) en de kleuren ook iets getemperd. Mijn 3DLut calibratie voor rec2020 is wel wat ouder inmiddels. Met de MarkSwift Edid waren de kleuren minder extreem, maar had ik nog steeds het gevoel dat het allemaal iets 'te veel' was maar zo heb ik hem wel uit gekeken. Alleen heb ik tijdens de film in de JVC N5 HDR Mapping setting geswitched tussen high (als ze in een kelder waren) en low (als ze weer in het volle zonlicht staan).
Ik heb geen nvidia shield.