Dolby Vision Dynamische Tonemapping afspelen op HDR beamer

Started by williams, March 5, 2020, 21:08:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

williams

Quotemaar ik wil gewoon in netflix niet alles in dv zien.   
Volgens mij had ik gelezen dat de duurdere hdfury's dit vanzelf kunnen omschakelen .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41

Quote from: williams on April  3, 2020, 21:30:42
Volgens mij had gelezen dat de duurdere hdfury's dit vanzelf kunnen omschakelen .
[emoji848][emoji848][emoji848][emoji848]

of een hdr edit kiezen dan denk ik. ipv van de sony dv hack. eens testen dan. maar tis hier nie simpel. ht woonkamer en 3 kids in huis. pfff tegen dat iedereen dan in bed zit heb ik al geen zin meer om te testen. [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]
en zonder die goblue mag ik nu nog telkens die laptop erbij nemen nu ook nog.
Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk

williams

We zijn lekker bezig zo in deze roerige tijden .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41

inderdaad. heb het net getest toch vlug. de edit staat nu op custom en speelt ie dv in netflix. zet ik de edit op auto speelt ie hdr ipv dv. ook goed.

enige minpunt daarvan nu is als ik weer de edit op custom zet voor dv moet ik telkens in de shield ook weer dv aanvinken.

die gaat om 1 of andere reden uit na het switchen van edit.

is ms kleine moeite maar wel ambetant.

ms net omdat de weergever geen dv ondersteund normaal?
Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk

Maks

Quote from: williams on April  3, 2020, 21:27:58
Heb gisterenavond voor het eerst een aantal films vanaf mijn NAS in dobly vision af kunnen spelen en dan via mijn Sony Uhd player en dit zag er goed uit .

Ik had hiervoor de laatste ts muxer gebruikt en wat ik eerst niet wist is dat de videostream  met 2160p de gewone HDR versie is en de andere videostream 1080p de dolby vison laag is die hier overheen gaat .
Ik had dan ook verleden week het video bestand met 1080p weggegooid waardoor er alleen hdr overbleef en dit dus nog niet goed werkte en mijn Sony gaf dan ook  in het osd gewoon hdr aan .
Ben dan ook van plan om hier nog wat mee te testen ,of dit ook voor de OPO gebruikers werkt weet ik niet maar misschien kan MAX dit testen .

Al mijn DV films op de NAS met Tsmuxer bekeken voor het 2e DV spoor...sommige hadden hem al, diegene die hem niet hadden heb ik weer opnieuw gedwonload (dus geen remux) en vervolgens nu een aantal bekeken met mijn oppo....geen issue, speelt perfect af. ;D

Weet iemand het antwoord op mijn van een paar posts geleden....met dat plaatje van die primaries? Zou top zijn...bvd!

JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

angelo41

wat die goblue betreft, zou dit geen slechten kunnen zijn? want das vreemd met nu al 5 toestellen dat ie hem nie vind of wil connecteren. eventjes een mail sturen naar de hdfury eu shop best?

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


williams

QuoteNog even een vraag over 2 settings, zie bijlage:

In Tabblad HDR staan 2 settings (geel gemaakt):
1A Primaries: DCIP3 of BT2020....ik lees op het AVS forum dat bijna iedereen dat op BT2020 heeft staan, maar wanneer ik dat selecteert gaat hij hij automatisch weer terug naar DCIP3? Die ik iets verkeerd? Wil namelijk die verschillende colorprofiles testen en die moeten dan wel in sync zijn met de settings in de integral?

1B, deze Primaries settings kun je helaas niet in de app aanpassen...tenminste ik kan dat niet vinden, of zie ik dat over het hoofd?

2. Enable Custom HDR, wanneer moet je dan precies inschakelen? Heb hem eigenlijk altijd aan staan bij HDR films....

Hoor het graag.
   


Ook mij is het nog niet gelukt om DCI P3 naar BT2020 om te zetten , maar weer is in het avs topic hiervoor duiken .
Hier ook constant  Enable Custom HDR aanstaan ,met Disable HDR kun je dit weer overrulen mocht je gewoon SDR willen kijken .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Maks

Ah bedankt will! Idd....daar maar weer eens kijken.
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

williams

Quote.     wat die goblue betreft, zou dit geen slechten kunnen zijn? want das vreemd met nu al 5 toestellen dat ie hem nie vind of wil connecteren. eventjes een mail sturen naar de hdfury eu shop best?
     


Je kunt ze ook gewoon bellen want het bedrijfje zit hier in Nederland en de eigenaar is een vriendelijke man .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

Quote.     Ook mij is het nog niet gelukt om DCI P3 naar BT2020 om te zetten , maar weer is in het avs topic hiervoor duiken .
Hier ook constant  Enable Custom HDR aanstaan ,met Disable HDR kun je dit weer overrulen mocht je gewoon SDR willen kijken .       

Gisterenavond nog wat bezig geweest en op gegeven moment view me op dat ik in de osd balk van de Intergral nu BT 2020 zag staan terwijl er in de GUI het nog steeds op dci p3 stond. :wacko:
Verder zag het wel goed uit .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

DustinV

Quote from: williams on April  3, 2020, 21:27:58
Heb gisterenavond voor het eerst een aantal films vanaf mijn NAS in dobly vision af kunnen spelen en dan via mijn Sony Uhd player en dit zag er goed uit .

Ik had hiervoor de laatste ts muxer gebruikt en wat ik eerst niet wist is dat de videostream  met 2160p de gewone HDR versie is en de andere videostream 1080p de dolby vison laag is die hier overheen gaat .
Ik had dan ook verleden week het video bestand met 1080p weggegooid waardoor er alleen hdr overbleef en dit dus nog niet goed werkte en mijn Sony gaf dan ook  in het osd gewoon hdr aan .
Ben dan ook van plan om hier nog wat mee te testen ,of dit ook voor de OPO gebruikers werkt weet ik niet maar misschien kan MAX dit testen .

Ik denk alleen dat zo'n remux niet werkt. Die zal in hdr afspelen ipv dv. Er is niet een apparaat dat dual layer rips kan spelen. Of ja de oppo 203/205.

williams

 Zal vanavond even een foto plaatsen van wat content met het osd menu van mijn sony uhd player.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41

en ik nog eens aant klooien met die goblue. verbonden maar niet te vinden.blauw lichtje flikker lichtjes op constant.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


papaleo

Ik had in het begin ook connectie moeilijk heden met de Goblue...ik weet of dat het geholpen heeft maar ik heb op het blauwe ledje van de Goblue een aantal malen gedrukt en daarna kwam de connectie zomaar out of the blue met de Integral2 app tot stand...het is het proberen waard. :tounge:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

angelo41

even proberen. word er helemaal gek van man!!!! het simpelste werkt niet.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


angelo41

paar keer geklikt erop maar bij 2 maal gaat ie uit en weer aan. blijven proberen maar lukt niet. heb mailtje gestuurd naar hdfury en reactie gehad van je moet de firmware updaten. maar dat heb ik al 2 keer gedaan. zal er sebiet mijn voet opzetten op da rotding!!!!!

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


reza

Je kan de Fury toch ook gewoon gebruiken zonder goblue?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

angelo41

Quote from: reza on April  4, 2020, 15:51:39
Je kan de Fury toch ook gewoon gebruiken zonder goblue?
ja met de laptop. heb ik gisteren uiteindelijk gedaan. maar dan moet ik altijd met die laptop bij mijn tv gaan zitten. das geen werk zo.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


reza

Je hoeft toch niet steeds in dat ding te komen?
Als je de "juiste curve" er in hebt staan en het werkt is het toch goed?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

Weet zo niet uit mijn hoofd maar ik neem aan dat GOblue met bluetooth werk , mijn vraag is dan ook staat Bluetooth aan op je telefoon of ipad ?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41

Quote from: williams on April  4, 2020, 17:14:42
Weet zo niet uit mijn hoofd maar ik neem aan dat GOblue met bluetooth werk , mijn vraag is dan ook staat Bluetooth aan op je telefoon of ipad ?
zeker is zelfs gekoppeld. nu bezig op tablet en hier ziet ie nu de goblue. maar krijg constant melding unplug the integral. ok doe dit al meermaals. weer inpluggen en soms zie je 1 sec  dat ie hem wil pakken bij device maar lukt niet uiteindelijk.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


angelo41

mailke terughad van hdfury je mag hem niet zelf koppelen het gaat automatisch. nu nogmaals op ipad gedaan en hupla werkt nu.

wel nog altijd niet op mijn telefoon. maar soit dan word het op de waf haar ipad.

voorlopig werkt nu alles. dv werkt, harmony werkt en de app.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk

papaleo

Het duurde ff maar uiteindelijk lukt het je toch... :D  :thumbs-up:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

angelo41

Quote from: papaleo on April  4, 2020, 23:00:20
Het duurde ff maar uiteindelijk lukt het je toch... :D  :thumbs-up:
[emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]idd knoeiboel efkes. heel raar. maar als iets niet lukt geef ik niet op. al duurd het dagen[emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


angelo41

Quote from: papaleo on April  4, 2020, 23:00:20
Het duurde ff maar uiteindelijk lukt het je toch... :D  :thumbs-up:
gebruik jij die ir kabel die daar bij zat?

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk