Dolby Vision Dynamische Tonemapping afspelen op HDR beamer

Started by williams, March 5, 2020, 21:08:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

williams

Dat klopt maar vind het verschil dus niet zo groot, zou gewoon beiden even proberen om te kijken welke je de beste vind .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

papaleo

Wanneer ik de Gamma's 60,85,135 laad volgens de stappen die jij beschrijft en ik op start in Autocal druk om de overdracht tot stand te brengen naar de jvc dan zie ik aan de '%' dat deze naar de jvc gaat laden...>>>100% dus zou je denken dat alles is goed gegaan.
Maar in de JVC zie ik bij bv 'Aangepast 2' daar heb ik de Gamma 85 (85_4000_002.jgd) geladen maar zie daar niets van terug in de JVC/gamma-menu (zie foto)...alles staat en blijft op 0 staan en is grijs dus niet actief....
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Maks

Quote from: papaleo on April  3, 2020, 12:19:02
Wanneer ik de Gamma's 60,85,135 laad volgens de stappen die jij beschrijft en ik op start in Autocal druk om de overdracht tot stand te brengen naar de jvc dan zie ik aan de '%' dat deze naar de jvc gaat laden...>>>100% dus zou je denken dat alles is goed gegaan.
Maar in de JVC zie ik bij bv 'Aangepast 2' daar heb ik de Gamma 85 (85_4000_002.jgd) geladen maar zie daar niets van terug in de JVC/gamma-menu (zie foto)...alles staat en blijft op 0 staan en is grijs dus niet actief....

Dat klopt, zo staat het goed....de import stand geeft sowieso geen settings weer....alleen "import"...belangrijkste is dat autocall 100% weergeeft en dat je dus weet dat het is gelukt!
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

papaleo

Quote from: Maks on April  3, 2020, 12:34:07
Dat klopt, zo staat het goed....de import stand geeft sowieso geen settings weer....alleen "import"...belangrijkste is dat autocall 100% weergeeft en dat je dus weet dat het is gelukt!

Als ik nu schakelt tussen de 3 customs gammas zie ik het wel terug in het beeld dus ga ik er van uit dat het inderdaad is goed gegaan... :thumbs-up:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

williams

Het klopt wat Max zegt dat je het verder niet in het menu terug ziet bij gamma import en het klopt ook dat de settings grijs blijven .
Mocht je een kleurenprofiel laden dan wordt deze wel netjes aangegeven in het menu van de JVC .
Zo te zien ben je al een eind op weg met het laden en het is ook niet zo moeilijk. Met het autocal tooltje kunnen we trouwens nog veel meer dan dit kunstje waaronder de gamma droop aanpassen maar dat is iets voor later .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

papaleo

Was al nieuwsgierig hoe het beeld er nu al uit zou zien...inderdaad Reza tot nu toe heb je gelijk  :D
Wellicht zijn er nog dingen die ik nog niet (goed) heb ingesteld en dat het overdag is plus dat ik geen batcave heb dus te maken met daglicht waar ik nu nog enigszins mee te maken heb...
Maar van wat ik nu gezien heb dit moment geef ik het (ruim) voordeel aan in stelling met de Fame addative HDR van de JVC tov met de Intergral icm de Dolby Vision.

Het beeld met LLDV hack is minder wbt; definitie het ziet er 'platter' uit met minder (3D)diepte en de kleuren zijn ietsjes vlakker....

De eerste 2 fotos is het beeld van een uhd disc op mijn Oppo205 en de laatste 2 van de ATV4 waar ik een film van itunes op afspeelde.
Zeker op de laatste foto is goed te zien wat ATM doet met het plaatje....vs de LLDV met statische mapping.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

angelo41

op welke stand staan jullie schakelaars op de integral? of maakt da niets uit?
hier edit op custom, scaling op auto, hdcp op 2.2


en de go bleu fuckdup. ook op een ipad niet in gang te krijgen. of moet ik eens resetten de integral ms?

en bij netflix zie ik nu alle films in dv en niet meer in hdr.
wat als ik nu geen dv wil zien maar hdr gewoon?

gedownloade hdr films toont ie mooi bij osd hdr wel nog. (via plex)


Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk

Maks

Quote from: papaleo on April  3, 2020, 14:50:33
Was al nieuwsgierig hoe het beeld er nu al uit zou zien...inderdaad Reza tot nu toe heb je gelijk  :D
Wellicht zijn er nog dingen die ik nog niet (goed) heb ingesteld en dat het overdag is plus dat ik geen batcave heb dus te maken met daglicht waar ik nu nog enigszins mee te maken heb...
Maar van wat ik nu gezien heb dit moment geef ik het (ruim) voordeel aan in stelling met de Fame addative HDR van de JVC tov met de Intergral icm de Dolby Vision.

Het beeld met LLDV hack is minder wbt; definitie het ziet er 'platter' uit met minder (3D)diepte en de kleuren zijn ietsjes vlakker....

De eerste 2 fotos is het beeld van een uhd disc op mijn Oppo205 en de laatste 2 van de ATV4 waar ik een film van itunes op afspeelde.
Zeker op de laatste foto is goed te zien wat ATM doet met het plaatje....vs de LLDV met statische mapping.

Idd, dat ziet er strak uit dat Frame Adaptive HDR van JVC....jammer dat de N7 nog zo duur is.....  :unhappy:
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

angelo41

doet er iemand iets met deze instellingen? op laptop bezig ipv goblue.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


Maks

Nee, ik iig niet...wordt al aardig gek van alle andere settings ;D
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

angelo41

ik ook. heb net gewisseld van poort 1 naar o omdat die enkel kan 1080 upscalen.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


williams

Quote.     De eerste 2 fotos is het beeld van een uhd disc op mijn Oppo205 en de laatste 2 van de ATV4 waar ik een film van itunes op afspeelde.
Zeker op de laatste foto is goed te zien wat ATM doet met het plaatje....vs de LLDV met statische mapping.       

Hoi Leo met welke curve ben je aan het draaien ? Het zou maar kunnen  dat een andere curve een beter uitkomst geeft .
Wat we ook kunnen doen is een custom edit laden om te kijken of dat beter wordt ,zelf heb ik hier wel een goed plaatje .
Hou trouwens ook even rekening dat Netflix op dit moment de bandbreedte knijpt .

Zelf gebruik ik op dit moment ook een custom edit, om dit te kunnen laden heeft Max een paar posts terug laten zien hoe dit gaat .


JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

Quotedoet er iemand iets met deze instellingen? op laptop bezig ipv goblue.       



Deze settings zijn om met macro's je JVC automatische te laten omschakelen naar de juiste users ,maar dan moet je wel de bijgeleverde rs232 kabel aansluiten op je JVC .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41

[emoji848][emoji848][emoji848]niet voor mij dus want heb een 9400.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


papaleo

Quote from: williams on April  3, 2020, 17:28:32
Hoi Leo met welke curve ben je aan het draaien ? Het zou maar kunnen  dat een andere curve een beter uitkomst geeft .
Wat we ook kunnen doen is een custom edit laden om te kijken of dat beter wordt ,zelf heb ik hier wel een goed plaatje .
Hou trouwens ook even rekening dat Netflix op dit moment de bandbreedte knijpt .

Zelf gebruik ik op dit moment ook een custom edit, om dit te kunnen laden heeft Max een paar posts terug laten zien hoe dit gaat .

Hi Wil...,ik ga het s'avonds ook nog eens bekijken.

Ik heb de eerste de beste curve van Dominic gepakt
https://www.avsforum.com/forum/465-high-dynamic-range-hdr-wide-color-gamut-wcg/3097934-dolby-vision-including-hdr10-conversion-w-dtm-projectors-26.html#post59232278
Ja wie weet wanneer ik een andere of een custom curve gebruik dat het wel beter er uit gaat zien  ;)

En ik heb juist Netflix links laten liggen om dat deze nu helemaal plat gecomprimeerd is in deze Corona tijd...


En nog bedankt voor de heldere 'how-to' uitleg om de curves/gamma in je pj te laden...,top!  :worship:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

angelo41

ms onnozele vraag? maar als je de sony edit gebruikt op poort 1 en bv een custom edid op poort 0 moet je dan niet u kabel versteken van poort telkens? of kan je zo sxitchen tussen beide?


Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


williams

Quote.    ms onnozele vraag? maar als je de sony edit gebruikt op poort 1 en bv een custom edid op poort 0 moet je dan niet u kabel versteken van poort telkens? of kan je zo sxitchen tussen beide?       

Goede vraag zou het  niet weten daar ik dit nog niet geprobeerd hebt  maar je kunt toch snel omschakeken met je goblue .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41

Quote from: williams on April  3, 2020, 20:49:37
Goede vraag zou het  niet weten daar ik dit nog niet geprobeerd hebt  maar je kunt toch snel omschakeken met je goblue .
want ik heb maar 1 bron die naar poort o loopt nu. dus bij een custom edit op poort 1 ja wat dan? en die fucking goblue krijg ik nie aan de praat. niet met 3 telefoons of een ipad.

ik steek dus de pc ticket in de goblue da lichtje licht op. ie vind hem bij instellingen bleuthoot maar telkens bij openen van de app vind ie geen devices.ook al de integral van de voeding gehaald en dergelijk. uiteindelijk op een laptop aangesloten vanmiddag.

ik lees dat jullie spelen met verschillende edids. vandaar mijn vraag. en in die custom edids heb je dan ook nog altijd dolby vision?

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


angelo41

hoe kan zoiets simpel niet lukken.? aja en ook bij netflix zie ik nu alles in dv en niet meer in hdr. hoe kan ik bv weer dat op hdr krijgen ipv dv?

de edit veranderen? of iets van hdr inschakelen?



Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk

williams

Bij A en B kun je hdr uitzetten .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41

of gewoon een customedit ook op poort 0 en telkens van edit veranderen zeker dan?

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


williams

Quotede edit veranderen? of iets van hdr inschakelen?   

of inderdaad de edit weer veranderen .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41

Quote from: williams on April  3, 2020, 21:16:17
Bij A en B kun je hdr uitzetten .
daar eens mee spelen en zien of ie terug hdr toont ipv van dv in netflix.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


angelo41

Quote from: williams on April  3, 2020, 21:17:34
of inderdaad de edit weer veranderen .
denk idd zoiets dan doen. nu dv werkt in netflix, das al goed. en bij plex bv een hdr film toont ie netjes hdr ook. dus ook goed.

maar ik wil gewoon in netflix niet alles in dv zien.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


williams

Heb gisterenavond voor het eerst een aantal films vanaf mijn NAS in dobly vision af kunnen spelen en dan via mijn Sony Uhd player en dit zag er goed uit .

Ik had hiervoor de laatste ts muxer gebruikt en wat ik eerst niet wist is dat de videostream  met 2160p de gewone HDR versie is en de andere videostream 1080p de dolby vison laag is die hier overheen gaat .
Ik had dan ook verleden week het video bestand met 1080p weggegooid waardoor er alleen hdr overbleef en dit dus nog niet goed werkte en mijn Sony gaf dan ook  in het osd gewoon hdr aan .
Ben dan ook van plan om hier nog wat mee te testen ,of dit ook voor de OPO gebruikers werkt weet ik niet maar misschien kan MAX dit testen .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.