Dolby Vision Dynamische Tonemapping afspelen op HDR beamer

Started by williams, March 5, 2020, 21:08:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

williams

Zoals de meeste hier op het forum wel weten is het nog niet mogelijk om Dolby Vision vanaf je Uhd Blu Ray speler ,Apple Tv ,Nvidea shield of een andere bron te kunnen weergeven op je HDR beamer ,tot nu dus .
Wat wil het geval daar ik veel lees op het av forum en het avs forum kwam ik tot mijn verbazing een topic tegen waarin werd aan gegeven dat het dus wel mogelijk was om Doby Vision content af te spelen door middel van een hack via de HDFURY Intergral 2 of hogere modellen (vertex ,vetex 2 ,diva enz) .
Daar ikzelf klaar was met alle mogelijkheden ontdekken van madVR en 3Dlut was ik wel weer toe aan een nieuw speeltje en mijn nieuwsgierigheid was gewekt ,na een tijdje de topics op het av forum en het avs forum gevolg te hebben besloot ik dus weer een HDfury terug te kopen ( ik had hen pas verkocht toen deze hack nog niet speelde  >:( )om weer is lekker te klooien met het  beeld van mijn JVC x7900.
Na wat updaten van mijn Marantz sr7011 ,Hdfury en wat settings instellen had ook ik de mogelijkheid om Dolby Vision via mijn Apple tv 4K af te spelen en dit zag er al gelijk veel beter uit dan wat ik ooit op Netflix had gezien in HDR en ook Disney+ was geweldig en bv Star Wars A new hope had ik nog nooit zo mooi gezien  :pompom:

Voor de mensen die al een Hdfury  Intergral2 of hoger in huis hebben zou ik zeggen ga er is mee aan de slag en je hebt dan een mooi Dynamische Tonemapping tot je beschikking .
Voor mezelf vond ik het geld kwa investering waard om een HDfury te kopen en zo Dolby Vision af te kunnen op mijn JVC of andere dat ook vinden dat moeten ze zelf bepalen .

HOE WERKT HET
--------------------
Na 1 van de laatste updates van de hdfury is er een setting bijgekomen waarin je kunt aangeven dat je een Sony A1 Oled Tv als weergever hebt en je zou zeggen wat heb ik hier dan aan daar ik een Sony,JVC of Epson beamer hebt draaien .
Dolby voor zover ik  begrepen hebt heeft met Sony een profiel gemaakt (DV LLDV) die dus geschikt is voor de Sony A1 ,daar deze dure oled zelf geen Dynamische tonemapping in de vorm van Dolby Vision aan kan . De tonemapping gebeurd op deze manier aan de bron kant en niet aan de weergever kant en dat is nu net precies waarom het met deze hack ook gaat werken op onze mooie HDR beamers.
Het mooie aan de HDfury is dus dat je de boel kan foppen door te zeggen tegen je bron dat je dus een Sony A1 weergever hebt en op deze manier gaat bv. de Apple TV ,OPPO Uhd Bluray ,Sony UHD Player of iets anders Doby Vision activeren naar je weergever .

WAT HEB JE NODIG
----------------------
-HDfury intergral 2 of hoger (waarschijnlijk doet de hdfury linker het ook )
-Bron die Dolby Vision ondersteund  (check het av forum of het avs forum om te kijken welke spelers dit ondersteunen)
-Goede HDMI kabels die geschikt zijn voor HDR.
-Versterker ,Receiver die dolby vision doorgeeft
-Weergever die HDR ondersteund
-Content (Netflix ,Disney+ UHD Blu Ray disc's met dolby vision
-Een stukje geduld daar er nog aardig wat te tweaken is door middel van andere gamma curves te laden en kleuren profielen (dit geld alleen voor JVC gebruikers) maar dit is in de basis niet nodig je kunt gewoon met je standaard HDR settings draaien.

Dit is voor nu even een eerste opzetje ,morgen ga ik wat verder in op de gamma curven en kleuren profielen laden in de jvc's en ook zal ik dan wat foto's posten van mijn settings in de JVC en hdfury.

Voor wie nu alvast wat meer wilt weten hierbij een paar links naar het av forum en het avs forum.

https://www.avsforum.com/forum/465-high-dynamic-range-hdr-wide-color-gamut-wcg/3097934-dolby-vision-including-hdr10-conversion-w-dtm-projectors.html

https://www.avforums.com/threads/dolby-vision-including-hdr10-conversion-w-dtm-on-projectors-yes.2254350/






JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41

volgmodus. [emoji106] [emoji106] [emoji106]

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


pameijer

Ik ben benieuwd. Heb net op eBay.co.uk een HDFury Linker besteld, hopelijk doet die het idd ook! Zo niet, hij is 2e-hands dus niet veel schade  8)
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

pameijer

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

williams

QuoteWat moest je updaten aan je SR7011? 

Voor de update kon er geen Dolby Vision doorheen.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

mancaver

Quote from: williams on March  5, 2020, 21:08:10
Zoals de meeste hier op het forum wel weten is het nog niet mogelijk om Dolby Vision vanaf je Uhd Blu Ray speler ,Apple Tv ,Nvidea shield of een andere bron te kunnen weergeven op je HDR beamer ,tot nu dus .
Wat wil het geval daar ik veel lees op het av forum en het avs forum kwam ik tot mijn verbazing een topic tegen waarin werd aan gegeven dat het dus wel mogelijk was om Doby Vision content af te spelen door middel van een hack via de HDFURY Intergral 2 of hogere modellen (vertex ,vetex 2 ,diva enz) .
Daar ikzelf klaar was met alle mogelijkheden ontdekken van madVR en 3Dlut was ik wel weer toe aan een nieuw speeltje en mijn nieuwsgierigheid was gewekt ,na een tijdje de topics op het av forum en het avs forum gevolg te hebben besloot ik dus weer een HDfury terug te kopen ( ik had hen pas verkocht toen deze hack nog niet speelde  >:( )om weer is lekker te klooien met het  beeld van mijn JVC x7900.
Ik ga hier ook eens naar kijken  :headbanging:
Heb ook een 7900 en dit kan wel eens leuk zijn om mee te experimenteren  :pompom:

pameijer

Quote from: williams on March  5, 2020, 23:51:28
Voor de update kon er geen Dolby Vision doorheen.
Je bedoelt gewoon een firmwareupdate dan? Ik zal hier 's checken, dacht dat er al hele lange tijd geen updates waren maar misschien liep je wat achter  :hehe:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

williams

Ik liep inderdaad een tijdje achter , sterker nog ik had mijn marantz nog nooit aan het internet gehangen daar er geen reden voor was  ;D
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

QuoteLekker bezig Will :thumbs-up:   

Ik doe mijn best .
Kom is kijken hoe het werkt zou ik zeggen .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

reza

Ik kom zeker snel bij je kijken, maar zien doen we elkaar vanavond al ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

Hierbij alvast een foto van de settings zoals ze in de Hdfury moeten staan ,ik heb deze afbeelding even van het avs maar bij mij staat het exact hetzelfde.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

Zoals ik hier in de begin post had geschreven is het mogelijk om de boel nog te tweaken door middel van gamma curven en kleuren profielen te laden ,je hebt hier wel een programma voor nodig dat allen geschikt is voor JVC beamers ,en je kunt dit op onderstaande link vinden .
kijk wel eerst welk model JVC je hebt want ieder model heeft zijn eigen software versie .

MOCHT JE HIER MEE AAN DE GANG GAAN DAN IS DIT WEL OP EIGEN RISICO .

https://www3.jvckenwood.com/english/download/

Hier de link naar een betere kleuren profiel en gamma curve zie ook post 754

https://www.avsforum.com/forum/465-high-dynamic-range-hdr-wide-color-gamut-wcg/3097934-dolby-vision-including-hdr10-conversion-w-dtm-projectors-26.html#post59232278

En hier nog een linkje met uitleg van het autocall software programma voor de JVC . Deze software kun je voor meerdere doeleinden gebruiken waaronder de gamma drop/drift (die bij alle JVC optreed vroeg of laat ) te corrigeren ,een automatiche kalibratie laten doen (heb je wel een spyder 5 voor nodig)  of dus kleuren en gamma profielen te laden naar de JVC .
Hou wel rekening dat je JVC aan het internet moet hangen anders kan het tooltje niet communiceren met de software .

https://www.avsforum.com/forum/24-digital-hi-end-projectors-3-000-usd-msrp/2246658-jvc-calibration-software-v6-2015-models-x9000-x7000-x5000-rs400-rs500-rs600.html

Mochten er mensen zijn die het niet fijn vinden om zelf met autocall software aan de gang te gaan laat het dan even weten ,dan ga ik er hier wat verder op in met een korte uitleg over hoe je de curven en profielen kunt laden .




JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

En nog wat foto's waarbij je me settings ziet in de jvc
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

pameijer

Goed bezig! Hoe komt het dat de HDfury een Oppo als bron aangeeft?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

williams

QuoteGoed bezig! Hoe komt het dat de HDfury een Oppo als bron aangeeft? 

Thanks
Deze afbeelding heb ik even van Zombie 10 van het avs geleend daar ik zo weg moet ,maar ik heb dezelfde settings allen met een apple tv 4k  ;)
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

pameijer

Heb je je HDFury tussen ATV en SR7011 of tussen SR7011 en projector?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

williams

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

pameijer

Quote from: williams on March  7, 2020, 00:27:45
Deze staat tussen mijn marantz en de jvc in .
Verwerkt hij dan ook andere bronnen? Lijkt me dan wat kleurfouten geven als die andere bron geen DV aan kan.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

williams

Ik zal er is naar kijken maar in principe moet de hdfury dan omschakelen ,mocht dit toch problemen geven dan kun je er ook voor kiezen om deze tussen je Apple TV en de reciever zetten .

Wanneer heb je de linker binnen ?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

pameijer

Eind volgende week pas, nog even geduld uitoefenen. Tweedehands via eBay uit UK.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

reza

Quote from: pameijer on March  7, 2020, 13:46:34
Eind volgende week pas, nog even geduld uitoefenen. Tweedehands via eBay uit UK.

Mag ik vragen wat je moest betalen?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

pameijer

Quote from: reza on March  7, 2020, 15:26:27
Mag ik vragen wat je moest betalen?
€85 voor de Linker en €13 voor verzending.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

pameijer

Ik zie dat ik de Linker sowieso tussen receiver en beamer moet stoppen omdat hij geen Apple TV Atmos snapt. En Atmos was nu juist 1 van mijn redenen om een ATV te kopen. Ben benieuwd wat dat gaat doen met de beeldkwaliteit van mijn Vero 4K+. Die laatste krijgt binnenkort ook tonemapping.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!