Xbox One X vs Panasonic UB824

Started by Niek007, March 5, 2020, 09:51:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Niek007

Hallo,

De Xbox One X wordt tegenwoordig erg voordelig aangeboden en ik overweeg een aanschaf. Ik ben in het bezit van een Panasonic UB824 maar gebruik deze steeds minder in verband met alle steeds beter wordende streamingdiensten. De Xbox One X zou ter vervanging van de Panasonic komen.
Daarom mijn vraag: zijn er forumgenoten die beide apparaten bezitten en verschil in afspelen van blurays en UHD's tussen beide apparaten opmerken? Ik denk dat ik de HDR optimiser ga missen maar zijn er nog andere grote verschillen tussen deze spelers?

Denon X6200W, Panasonic UB824, XTZ 99.36 FLR, XTZ S5, Velodyne SPL1200 Ultra, LG OLED B6V, Sony VW270, nVidia Shield, Synology NAS, Logitech Harmony Elite

denoontje

#1
De optimizer als je uhd hebt is een grote pre, doet ook op netflix etc.
Denk gezien de nieuwprijs van de pana dat je er weinig voor terug krijgt..
Ik heb de mijn voor geloof ik voor 230 euro gehaald.
Ik zeg lkkr houden.


In verleden een pana naast een playstation gehad (hd tijdperk) en de pana won toen met gemak. Dir zegt natuurlijk niets over de ub vs de  xbox[emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

PascalP

Quote from: denoontje on March  5, 2020, 09:55:28
Ik heb de mijn voor geloof ik voor 130 euro gehaald.


De 424 ja, hij heeft de 824 ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

denoontje

Quote from: PascalP on March  5, 2020, 10:14:46
De 424 ja, hij heeft de 824 ;)
Oeps, idd.
Maar voor mensen met een projector is de 424 voldoende[emoji6].



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Kingpin

De XBOX One X is echt ongeschikt als dedicated mediaplayer vanwege de fan noise ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Rikske

Quote from: Kingpin on March  5, 2020, 11:56:27
De XBOX One X is echt ongeschikt als dedicated mediaplayer vanwege de fan noise ...

Op wat voor volume kijk jij dan film, ik zou daar echt niets van horen  ;D

Kingpin

Quote from: Rikske on March  5, 2020, 12:04:16
Op wat voor volume kijk jij dan film, ik zou daar echt niets van horen  ;D
The Silence of the Lambs bv  :P
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack


Rikske


fluissie

Quote from: Kingpin on March  5, 2020, 11:56:27
De XBOX One X is echt ongeschikt als dedicated mediaplayer vanwege de fan noise ...

Fantastische console , gebruik m al jaren
Doet het perfect en doet wat ie moet doen

Quote from: Rikske on March  5, 2020, 12:04:16
Op wat voor volume kijk jij dan film, ik zou daar echt niets van horen  ;D

Als je goed luistert en als het stil is hoor je m wat ja

Als dat het enige is ..... :headbanging:

Rikske

Quote from: fluissie on March  5, 2020, 15:02:14
Fantastische console , gebruik m al jaren
Doet het perfect en doet wat ie moet doen

Als je goed luistert en als het stil is hoor je m wat ja

Als dat het enige is ..... :headbanging:

Ja klopt dat weet ik maar tijdens een film of gamen hoor je hier toch niets van dus is in mijn ogen geen probleem?

Niek007

Dank voor alle reacties: de prijzen van de Xbox zijn sinds gisteren/vandaag weer omhoog geschoten (vorige week was de bundel die ik zocht nog 269 euro, nu weer 350+) dus ik wacht nog even met aanschaf. Ik verwacht dat de prijzen binnenkort vast weer een keer zullen dalen ivm de next gen consoles eind dit jaar.
Wanneer de Xbox one X hier staat zal ik vergelijken met de Panasonic en zal ik mijn ervaringen delen. Op internet lees ik wisselende reviews over de Xbox dus ben benieuwd.
Denon X6200W, Panasonic UB824, XTZ 99.36 FLR, XTZ S5, Velodyne SPL1200 Ultra, LG OLED B6V, Sony VW270, nVidia Shield, Synology NAS, Logitech Harmony Elite

Kingpin

€269,- was ik nog niet tegengekomen (in NL dan), via MS zelf laagste wat ik zag €299,- en idd nu weer €349,-
Heb de mijne goedkoop gekocht, 2ehands, 3 weken oud ::)
Waarschijnlijk gevalletje bestellen op afbetaling en niet kunnen betalen ...

Ik gebruik 'm ook voor films (Netflix) en sporadisch games. Goed te doen, maar voor muziek zoals ik zei veels te luid.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Joost80

Verschil is marginaal. Reviews van de One X zijn veelal oud en voor de updates. Vincent van hdtvtest en professioneel calibrater heeft een zelfde vraag in een comment op YouTube beantwoord als doe geen moeite een dedicated player the halen. Andersom heb je dus meer waar voor je geld met een One X. Ik gebruik hem voor de enkele uhd en 95 procent voor de games. Even een knappe afstandsbediening erbij scoren en spelen maar.
- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

sion

Quote from: Joost80 on March  5, 2020, 18:24:13
Verschil is marginaal. Reviews van de One X zijn veelal oud en voor de updates. Vincent van hdtvtest en professioneel calibrater heeft een zelfde vraag in een comment op YouTube beantwoord als doe geen moeite een dedicated player the halen. Andersom heb je dus meer waar voor je geld met een One X. Ik gebruik hem voor de enkele uhd en 95 procent voor de games. Even een knappe afstandsbediening erbij scoren en spelen maar.

Ik meen me toch een video van Vincent Teoh te herinneren waarin hij aantoonde dat de kleuren met HDR op een Xbox niet accuraat waren. Is dit inmiddels opgelost met een update dan?

Volgens mij was dat deze video:
https://youtu.be/F1Lt43-9lmY
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

Joost80

Klopt. Dat is inderdaad opgelost.
- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

pameijer

Ben ook wel erg benieuwd hoe de XBox het als CD-speler doet. Heeft iemand daar ervaring mee? Zowel qua geluidskwaliteit als gebruiksgemak.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!