Winkel voor univ remotes in Be/Nl ?

Started by DrBoom, June 5, 2002, 16:33:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

DrBoom

Vanmiddag was ik ff op zoek gegaan naar een universele remote voor m'n HT'tje omdat ik het stilaan beu word om met 2 of 3 remotes tegelijkertijd te liggen zappen.
Ik dus naar een hifi-winkel in de buurt, ze verkopen daar stuff als B&W, B&O, Denon, Yamaha, en noem maar op, maar een deftige remote.. no way >:(

Ik zoek dus een winkel in België, Nederland, maakt ni echt uit waar, zolang ze maar willen leveren in België waar ze dergelijke dingen verkopen.
Ik ben dus niet op zoek naar een Pronto, of dergelijk toestel van + €200, maar eerder naar een learning hardbutton remote zoals bv een Sony VL-900.
Dus onder of rond de € 100 liefst.

Gezien ik hier nog relatief nieuw in ben zijn alle suggesties uiteraard meer dan welkom. :)

thx

J.A.F._Doorhof

Als je echt een standaard universele AB zoekt, kijk dan eens naar de Marantz types. Die zijn bij bijna elke audiozaak toch wel te koop ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

DrBoom

Die zijn bij bijna elke audiozaak toch wel te koop ?

zou je denken hé :)

ze hebben me alle remotes laten zien, en zelfs geen enkele die geschikt was om een AV receiver te besturen.
Enkel van die TV remotes die ook nog sat en VCR aankunnen, that's it.

Eigenlijk best wel schandalig dat Yamaha bij hun RX-V430 (die ik heb) niet eens een universele remote bijlevert. De 420 had dit dan nog wel, go figure.
Kan je dus niets mee doen behalve de amp afregelen.
Dus TV kijken is bij mij constant liggen knoeien met 2 remotes, 1 om van kanaal te veranderen, en 1 om het volume bij te regelen. Zelfde verhaal voor CD's afspelen en video.

Wat die marantz remotes betreft, de RC2000 MkII is de enige die ik nog zou overwegen, al de rest zijn touchscreens, niet echt mijn ding.
Maar aan het uiterlijk te zien zou'k ik die al schatten rond de €200, of zit ik er naast ?
Lijkt me ook wel vrij breed, heb eigenlijk nog nooit zo'n ding vastgehad. Ligt dat wel een beetje goed in de hand, 8 cm breed is toch wel wat lijkt me zo ?

J.A.F._Doorhof

Ik heb er nog wel één, die mag je voor € 50,00 hebben.
Zal morgen kijken welk type het is, is dacht ik het eerste model RC2000.

Dat is een gewone AB met hardkeys en dan bovenin een display met aan de zijkanten hardkeys.

MvrGr.
Frank

PS.
Vreet batterijen, dus oplaadbare is een uitkomst.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

DrBoom

's wel een mooi aanbod eigenlijk, 50 € is niet veel voor zo'n ding.
Is die nog nieuw of al enkele jaren in gebruik ?

'k heb ff wat opgezocht, blijkt een vrij degelijke remote te zijn, het batterijverbruik los'k wel op met herlaadbare lithiums.
Het grootste probleem zie ik eigenlijk in het vluchtige geheugen, stel dat je niet thuis bent als de batterijen het begeven, ben je wel ff bezig om alles opnieuw te programmeren.
Ik veronderstel dat hij geen last heeft met codes van moderne apparatuur ?
Ik heb een Yamaha RX-V430, Sony NS305 DVD (wordt nog vervangen door Panasonic RV32), Sony TV en VCR.

Voor de rest is het eigenlijk net wat ik zoek :)
Als je nog even zou kunnen controleren of het effectief dat model is please ;)

alvast bedankt

J.A.F._Doorhof

Het geheugen vluchtig ?
Dat is me nooit opgevallen, maar ik wisselde inderdaad redelijk snel de batterijen.

Ik heb hem zelf ongeveer een maand of 3-4 gebruikt, en toen kwam de pronto. Sindsdien ligt hij in de kast.

Ik ga vanmiddag even kijken wat de staat is, en welk exact type.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Marantz RC-2000 Mark II.

Ik zal vanavond even kijken of alles nog goed werkt, en als dat in orde is dan kan het wat mij betreft door gaan.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

DrBoom

het is dus een Mk II ?
fantastisch :)
Die heeft dus niet-vluchtig geheugen (was 1 van de updates aan de MkII)  ;D

Als hij nog in goede staat is en de handleiding er nog bijzit, wil ik hem zeker kopen als je hem per post kan versturen.

We kunnen misschien best verder afspreken via e-mail ?

J.A.F._Doorhof

AB is helemaal in tact.
Mail me maar voor de verdere afhandeling.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"