Sonnet Hermes

Started by Walraven Records, March 4, 2020, 10:08:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

naish123

Inderdaad niet zo netjes. Wetende dat het anders is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Walraven Records

#26
Hoewel (nog) niet gecertificeerd zijn de eerste Sonnet Hermes exemplaren inmiddels uitgevlogen. Niet geheel toevallig staat hier ook een exemplaar te spelen.

Overprikken stroomkabel, netwerkkabel en I2S en na een paar seconden had Roon de Hermes al gevonden. Het is een eenvoudige kleine speler en dat is ook best een keertje prettig. Na een paar uurtjes kun je er nog niet zo heel veel over zeggen maar eigenlijk is het niets bijzonders en dat bedoel ik wel positief. Een beetje pech voor de Hermes is dat mijn oude speler vorige week een gratis upgrade heeft gehad. Beide spelers staan nu nog in te spelen en dat maakt het vergelijken erg moeilijk. Komt nog bij dat de oude speler grotendeels maatwerk is en helemaal naar mijn smaak is samengesteld.

chansig

Quote from: naish123 on May 17, 2020, 17:55:58
Inderdaad niet zo netjes. Wetende dat het anders is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jij bent er bij betrokken geweest ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Vhond

Ben wel benieuwd hoe deze Hermes speelt tov de Ambre en of op deze Hermes ook Runeaudio als software te gebruiken is (er zit geen gewone RPI in)...

katwax

Quote from: Vhond on May 29, 2020, 07:38:46
Ben wel benieuwd hoe deze Hermes speelt tov de Ambre en of op deze Hermes ook Runeaudio als software te gebruiken is (er zit geen gewone RPI in)...
RPI modules zijn nog steeds gewoon aan te sturen met dezelfde software, RPI module is basis voor RPI alleen bij RPI zet men er nog connectoren bij, dus de aansturing blijft hetzelfde.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Vhond

Maar bij een gewone RPI moest je als HAT-on een Digiberry + Pro selecteren in een Raspian distributie (als Runeaudio) om een Ambre te laten spelen, de Hermes heeft een uitgeklede RPI print waarop volgens mij geen normale HAT-on's als een Digiberry geprikt kunnen worden...

katwax

Quote from: Vhond on May 29, 2020, 12:38:57
Maar bij een gewone RPI moest je als HAT-on een Digiberry + Pro selecteren in een Raspian distributie (als Runeaudio) om een Ambre te laten spelen, de Hermes heeft een uitgeklede RPI print waarop volgens mij geen normale HAT-on's als een Digiberry geprikt kunnen worden...
Die Hat is toch gewoon de DAC dan, dus je selecteerd dan toch de externe DAC.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

StereoMike

#32
Quote from: Vhond on May 29, 2020, 12:38:57
Maar bij een gewone RPI moest je als HAT-on een Digiberry + Pro selecteren in een Raspian distributie (als Runeaudio) om een Ambre te laten spelen, de Hermes heeft een uitgeklede RPI print waarop volgens mij geen normale HAT-on's als een Digiberry geprikt kunnen worden...
Inmiddels kan ik je wellicht gerust stellen maar de Hermes werkt ook met RuneAudio. Eigenlijk op dezelfde manier (Metrum Ambre).

Voorlopig 'klinkt' de Hermes (72 draaiuren) met Moode i.c.m. Roon i2s Morpheus beter dan met de Metrum Ambre (Moode). Het is echt een hele flinke stap!
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Fred Mulder

Quote from: StereoMike on May 29, 2020, 18:19:11
Voorlopig 'klinkt' de Hermes (72 draaiuren) met Moode i.c.m. Roon i2s Morpheus beter dan met de Metrum Ambre (Moode). Het is echt een hele flinke stap!

Goed om te horen!

Vhond

Quote from: StereoMike on May 29, 2020, 18:19:11
Inmiddels kan ik je wellicht gerust stellen maar de Hermes werkt ook met RuneAudio. Eigenlijk op dezelfde manier (Metrum Ambre).

Dus door de Hifiberry Digi+ Pro te selecteren als 'soundengine'?

nb: goed om te horen dat de Hermes beter klinkt dan Ambre (waar zitten de verschillen in)? En wat als je 'm zou vergelijken met bv. een Auralic Aries G1?

StereoMike

Quote from: Vhond on June  1, 2020, 09:56:11
Dus door de Hifiberry Digi+ Pro te selecteren als 'soundengine'?
Dat is precies zoals ze het bij Sonnet ook hebben bedacht.  ;)

# See /boot/overlays/README for all available options
gpu_mem=64
initramfs initramfs-linux.img followkernel
# set GPIO 26 to identify this is a official Sonnet Hermes image
gpio=26=op,dh
boot_delay=1
max_usb_current=1
dtparam=spi=off
start_x=0
dtparam=eee=off
dtparam=eth_max_speed=100
dtparam=eth_led0=4
dtoverlay=hifiberry-digi-pro
dtparam=audio=off
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Vhond

Goed bedacht van Sonnet  ;D

In de Ambre zaten trouwens 2 clockjes van Tentlabs, in de Hermes zit wat anders geloof ik (bevielen de Tentlabs clockjes minder?) Je hoort zowieso niet zoveel meer van Tentlabs...

StereoMike

#37
Quote from: Vhond on June  1, 2020, 09:56:11
nb: goed om te horen dat de Hermes beter klinkt dan Ambre (waar zitten de verschillen in)? En wat als je 'm zou vergelijken met bv. een Auralic Aries G1?
We hebben nog niet blind kunnen vergelijken maar bij het ompluggen van i2s valt de iets betere ruimtelijke informatie (plaatsing instrumenten) maar vooral vocaal gaat erop vooruit. Een vergelijk met de Aries is moeilijk te maken aangezien deze geen i2s uitgang heeft. Dat is precies het voordeel van de Hermes i.c.m. een Metrum of Sonnet DAC (zeker in deze prijs categorie). Om een eerlijker vergelijk te maken willen we de AES/EBU van de Hermes gebruiken maar vreemd genoeg blijft de Morheus stil. Een duitse gast T+A SDV 3100HV speelt wel gewoon vanaf de Hermes..... vreemd.

Probleem is opgelost. Geen idee maar de Morpheus had even geen zin in AES/EBU.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

Quote from: Vhond on June  1, 2020, 12:15:17
Goed bedacht van Sonnet  ;D

In de Ambre zaten trouwens 2 clockjes van Tentlabs, in de Hermes zit wat anders geloof ik (bevielen de Tentlabs clockjes minder?) Je hoort zowieso niet zoveel meer van Tentlabs...
De nieuwe clockjes zijn inderdaad niet meer van Tentlabs. Ik heb niet de indruk dat het geheel minder muzikaal is geworden.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Vhond

#39
Alphaaudio en ook volgens hen de ontwerper (Cees) hoort nagenoeg geen verschil terwijl de hardware toch behoorlijk verschillend is (andere clockjes, ringkerntrafo versus schakelende voeding, volledige RPI versus compuboard van Raspberry, etcetera)...

https://www.alpha-audio.nl/review/eerste-indruk-sonnet-audio-hermes/