Sonnet Hermes

Started by Walraven Records, March 4, 2020, 10:08:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Walraven Records

Hoe denken jullie over de nieuwe creatie van Cees Ruijtenberg de Sonnet Hermes. Zal dit een verbetering geven t.o.v. de Metrum Ambre?

Pjotr27

Ik weet dat hij in ontwikkeling is, maar heb je meer informatie erover?
Op hun Facebook pagina staat alleen nog een ontwikkelingsmodel...
Gezien de snelle ontwikkelingen van streaming zou ik het wel weten en even wachten op deze Sonnet ipv de Metrum Ambre te kopen.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

naish123

Ik zit er ook op te wachten. Heb gehoord dat de prijs onder de Ambre zal zijn.

Pjotr27

Quote from: naish123 on March  4, 2020, 13:23:39
Ik zit er ook op te wachten. Heb gehoord dat de prijs onder de Ambre zal zijn.

Dat lijkt me logisch omdat de ontwerper van de Ambre zelf Sonnet is begonnen en alle banden met zijn vorige merk Metrum zijn verbroken.
Ik lees ergens rond de 1000 euro...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Walraven Records

Kort na de introductie en aankoop heb ik de Metrum Ambre weer verkocht omdat ik de prestaties van de I²S uitgang eigenlijk slechter vond dan die van RPI i.c.m. een reclocker module en natuurlijk RJ45 output. Ik las ergens dat de Hermes geen relatie heeft met de Raspberry maar volgens mij wordt er toch gewoon een CM3+ module ingeklikt. Dan ben ik wel benieuwd of er ook nog iets wordt gedaan met betere kwaliteit klokken of iets dergelijks.

Overigens is met het vertrek van Cees ook al het leven uit Metrum is vertrokken. Metrum spulletjes raak je aan de straatstenen niet meer kwijt nu de Sonnet Morpheus beter blijkt dan de Metrum Adagio. Wat dat betreft ben ik erg blij met de Morpheus.

Pjotr27

Metrum Acoustics failliet?????? Zie faillisementen Eindhoven...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

naish123

Quote from: Pjotr27 on March  6, 2020, 16:44:55
Metrum Acoustics failliet?????? Zie faillisementen Eindhoven...
Klopt. Ik had het van de week ook al gehoord.

naish123


Walraven Records

Ondanks dat de Hermes geen Tentlabs clocks meer heeft schijnt deze toch beter te presteren dan de vergelijkbare Ambre. Ik ben op dit moment nog erg gelukkig met mijn Audioclub Digital Bridge (Raspberry Pi Compute Module 3+ met super caps lineaire voeding en clocks van accusilicon) maar ik ben ook wel nieuwsgierig naar de Hermes.

Lazybird

Mooi streamer jammer dat er geen USB opzit dat vind ik toch een beperking.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

katwax

Quote from: Walraven Records on March  4, 2020, 17:57:38
Kort na de introductie en aankoop heb ik de Metrum Ambre weer verkocht omdat ik de prestaties van de I²S uitgang eigenlijk slechter vond dan die van RPI i.c.m. een reclocker module en natuurlijk RJ45 output. Ik las ergens dat de Hermes geen relatie heeft met de Raspberry maar volgens mij wordt er toch gewoon een CM3+ module ingeklikt. Dan ben ik wel benieuwd of er ook nog iets wordt gedaan met betere kwaliteit klokken of iets dergelijks.


Als ik bij de specs kijk naar de mogelijke software (Volumio, Dietpi, ...) is het wel zeer duidelijk dat de basis een Raspberry is, wat op zich niet afdoet aan de kwaliteit. Echter kan je dan wel afvragen waar de meerwaarde zit tov andere merken zoals bv Allo, Sonore, ...
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Walraven Records

Quote from: katwax on April  3, 2020, 11:51:57
Als ik bij de specs kijk naar de mogelijke software (Volumio, Dietpi, ...) is het wel zeer duidelijk dat de basis een Raspberry is, wat op zich niet afdoet aan de kwaliteit. Echter kan je dan wel afvragen waar de meerwaarde zit tov andere merken zoals bv Allo, Sonore, ...
Het is een Raspberry speler maar wel specifiek ontworpen voor audio. Als je bijvoorbeeld kiest voor een alternatief zoals allo usbridge signature en daarop bijvoorbeeld een IAN CANADA FIFOPI ULTIMATE Reclocker + twee mooie clocks,  leuke behuizing en voeding kom je aardig in de buurt van de introductieprijs van de Hermes.

katwax

Quote from: Walraven Records on April  4, 2020, 12:40:32
Het is een Raspberry speler maar wel specifiek ontworpen voor audio. Als je bijvoorbeeld kiest voor een alternatief zoals allo usbridge signature en daarop bijvoorbeeld een IAN CANADA FIFOPI ULTIMATE Reclocker + twee mooie clocks,  leuke behuizing en voeding kom je aardig in de buurt van de introductieprijs van de Hermes.
Allo USbridge sig + Digione sig + Shanti is nog maar 700 euro.
Reclocken doe je bij de DAC, in mijn alle reclocks die ervoor gebeuren zijn beetje nutteloos.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

StereoMike

Quote from: katwax on April  4, 2020, 13:53:46
Allo USbridge sig + Digione sig + Shanti is nog maar 700 euro.
Reclocken doe je bij de DAC, in mijn alle reclocks die ervoor gebeuren zijn beetje nutteloos.
Weet eigenlijk zeker dat de DAC die door TS wordt gebruikt het I2S signaal intern niet opnieuw klokt vandaar zijn voorkeur voor een apart type klok. Ik denk dat de Hermes het niet beter gaat doen dan de opstelling die hij nu gebruikt.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

katwax

Quote from: StereoMike on April  4, 2020, 14:53:01
Weet eigenlijk zeker dat de DAC die door TS wordt gebruikt het I2S signaal intern niet opnieuw klokt vandaar zijn voorkeur voor een apart type klok. Ik denk dat de Hermes het niet beter gaat doen dan de opstelling die hij nu gebruikt.
Dan is het inderdaad nodig van om clock te hebben.
Btw ik wil de Hermes helemaal niet afbreken, heb zelf ooit amp van Sonnet willen kopen. Vind het alleen vreemd dat enkele post terug er gezegd wordt (door Sonnet?) dat ze geen rpi gebruiken, terwijl dit overduidelijk wel zo is. Ook jammer, maar begrijpelijk waarschijnlijk, is dat je geen lijst hebt van wat er nu eigenlijk in de Sonnet gebruikt wordt.

Voor dezelfde prijs kan je al een aardige bridge/transport bouwen (met reclocker) waarvan je wel weet welke componenten er gebruikt worden.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Vhond

Quote from: Pjotr27 on March  6, 2020, 16:44:55
Metrum Acoustics failliet?????? Zie faillisementen Eindhoven...

Had ze ruim een week geleden gemaild, maar niks van ze gehoord (heb een beetje zelfde ervaring in het verleden met hen...)
Begreep van dealers/retailers dat ze niet echt meer goed contact hadden met Metrum (en daarom zijn er nog maar weinig overgebleven van de oorspronkelijke verkopers)...

StereoMike

Quote from: Vhond on April  5, 2020, 10:07:03
Had ze ruim een week geleden gemaild, maar niks van ze gehoord (heb een beetje zelfde ervaring in het verleden met hen...)
Begreep van dealers/retailers dat ze niet echt meer goed contact hadden met Metrum (en daarom zijn er nog maar weinig overgebleven van de oorspronkelijke verkopers)...
Denk niet dat je nog iets van All Engineering B.V. (Metrum) zult horen na het faillissement van 26 februari 2020
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Vhond


Fred Mulder

Quote from: katwax on April  5, 2020, 09:27:29
Dan is het inderdaad nodig van om clock te hebben.
Btw ik wil de Hermes helemaal niet afbreken, heb zelf ooit amp van Sonnet willen kopen. Vind het alleen vreemd dat enkele post terug er gezegd wordt (door Sonnet?) dat ze geen rpi gebruiken, terwijl dit overduidelijk wel zo is. Ook jammer, maar begrijpelijk waarschijnlijk, is dat je geen lijst hebt van wat er nu eigenlijk in de Sonnet gebruikt wordt.

Voor dezelfde prijs kan je al een aardige bridge/transport bouwen (met reclocker) waarvan je wel weet welke componenten er gebruikt worden.

Heeft Sonnet al een versterker in het assortiment ? Dat wist ik niet. Of bedoel je van Metrum?

Klopt, de Hermes heeft geen Raspberry PI, maar een Raspberry compute module (dus zonder overbodige functies zoals video).

katwax

Quote from: Fred Mulder on April  5, 2020, 20:01:57
Heeft Sonnet al een versterker in het assortiment ? Dat wist ik niet. Of bedoel je van Metrum?

Klopt, de Hermes heeft geen Raspberry PI, maar een Raspberry compute module (dus zonder overbodige functies zoals video).
Was Audionet, geen Sonnet.

Is nog altijd een Raspberry module, dus vind het vreemd dat ze melden geen relatie met Raspberry te hebben.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Fred Mulder

Wat gek inderdaad, op Facebook heeft Cees Ruijtenberg foto's van de Hermes gezet waarbij de Raspberry compute module overduidelijk te zien is, niets te verbergen. Ook wordt ingegaan op het verschil tussen de CM en PI. Misschien ergens sprake van miscommunicatie, misschien dat 'relatie' anders is geïnterpreteerd, geen idee.

Vhond


Fred Mulder

Thanks, op het persoonlijke FB account van Cees Ruijtenberg staat nog wat meer, met ook nodige vraag/antwoord (ik weet niet of die openbaar is, anders even 'vriend' worden)

Vhond


Lazybird

Niet zo'n fraaie boodschap richting Cees https://metrumacoustics.com/
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |